BibTex RIS Cite

EXPLORING STUDENTS' ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING

Year 2010, Volume: 7 Issue: 2, 0 - , 20.09.2011

Abstract

 

Though there has been a growing interest on exploring learners' perceptions of successes and failures, this issue has not attracted the attention it deserves in the field of foreign language learning, particularly in EFL contexts. The aim of this study is to provide data on 240 Turkish university students' attributions of their perceived successes and failures in English language learning and to examine the ways in which their attributions vary according to gender, perceived success and positive attitude towards English language learning. Data collected by means of a modified version of Williams, Burden, Poulet and Maun's (2004) questionnaire revealed several of attributions found in the related literature. Regarding all variables, the most widely used attribution was that of strategy.

 

Key Words: Learners' Perceptions of Successes and Failures, Attributions, English Language Learning, EFL Learners

 

ÖZET

 

Öğrencilerin başarı ve başarısızlık algılarının ortaya çıkartılmasında artan bir akademik ilginin olmasına rağmen, bu konu yabancı dil öğrenme alanında özellikle de İngilizcenin Yabancı Dil olarak öğrenildiği ortamlarda hak ettiği ilgiyi görememiştir. Bu araştırmanın amacı araştırmanının örneklemini oluşturan 240 üniversite öğrencisinin İngilizce öğreniminde başarı ve başarısızlık yüklemelerini belirlemektir. Özellikle, bu yüklemelerin cinsiyet, başarı algısı ve İngilizce öğrenimine karşı sahip olunan olumlu tavra göre ne şekilde değişkenlik gösterdiği incelenmektedir. Williams, Burden, Poulet ve Maun'dan (2004) uyarlanmış açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ile toplanan veri, ilgili literatürdeki birçok yüklemeyi ortaya koymuştur. Tüm değişkenler göz önüne alındığında en çok ortaya çıkan yükleme ise strateji olmuştur.

 

Anahtar Sözcükler: Öğrencilerin Başarı ve Başarısızlık Algılamaları, Yüklemeler, İngilizce Öğrenimi, İngilizcenin Yabancı Dil olarak Öğretimi

Year 2010, Volume: 7 Issue: 2, 0 - , 20.09.2011

Abstract

Year 2010, Volume: 7 Issue: 2, 0 - , 20.09.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevdeğer Besimoğlu This is me

Hande Serdar This is me

Şenay Yavuz This is me

Publication Date September 20, 2011
Published in Issue Year 2010 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Besimoğlu, S., Serdar, H., & Yavuz, Ş. (2011). EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING. HAYEF Journal of Education, 7(2).
AMA Besimoğlu S, Serdar H, Yavuz Ş. EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING. HAYEF Journal of Education. September 2011;7(2).
Chicago Besimoğlu, Sevdeğer, Hande Serdar, and Şenay Yavuz. “EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING”. HAYEF Journal of Education 7, no. 2 (September 2011).
EndNote Besimoğlu S, Serdar H, Yavuz Ş (September 1, 2011) EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING. HAYEF Journal of Education 7 2
IEEE S. Besimoğlu, H. Serdar, and Ş. Yavuz, “EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING”, HAYEF Journal of Education, vol. 7, no. 2, 2011.
ISNAD Besimoğlu, Sevdeğer et al. “EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING”. HAYEF Journal of Education 7/2 (September 2011).
JAMA Besimoğlu S, Serdar H, Yavuz Ş. EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING. HAYEF Journal of Education. 2011;7.
MLA Besimoğlu, Sevdeğer et al. “EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING”. HAYEF Journal of Education, vol. 7, no. 2, 2011.
Vancouver Besimoğlu S, Serdar H, Yavuz Ş. EXPLORING STUDENTS’ ATTRIBUTIONS FOR THEIR SUCCESSES AND FAILURES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNING. HAYEF Journal of Education. 2011;7(2).