Eğitim; yaşam boyu süren, zaman ve mekân yönünden kapsamlı ve
çok boyutlu olan süreçtir. Bu sürecin hedefi bireyde istenilen yönde
davranış değişikliği sağlamak ve bireyi toplumun yararlı bir üyesi haline
getirmektir. Bununla birlikte ilköğretim birinci kademede öğrencileri farklı
çevrelerden ve ailelerden gelmişlerdir. Bu öğrencilerin her biri farklı
davranış özelliklerine sahiptirler. Öğrencilerin büyük bir bölümü ilk defa
ailelerinden ayrılmakta, yeni bir ortama girmektedirler. Bu faktörlerden
dolayı öğrenciler gerek okulda gerek sınıf içinde farklı davranışlar
gösterir/er. Her kurumun olduğu gibi okulun da kendine özgü kuralları
vardır. Öğrenci davranışları bu kuralların dışında olduğu zaman olumsuz
davranışlar olarak nitelendirilmektedir.
Bu çalışma ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin eğitim-öğretimi
engelleyen olumsuz davranışlarının neler olduğunun öğretmen ve öğrenci
görüşlerine göre değerlendirmektir. Bunun için öğrencilerin sınıf içinde
öğretmenlerine karşı gösterdikleri olumsuz davranışları, öğrencilerin sınıf
İçinde arkadaşlarına karşı gösterdikleri olumsuz davranışları
incelenmesidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 3 Issue: 1 |