BibTex RIS Cite
Year 2006, Volume: 3 Issue: 2, 35 - 51, 23.03.2012

Abstract

References

  • Demet Attmbulak, Serap Emir, Cemal Ava
  • uygulamalı hizmet içi eğitim kursları düzenlenmelidir. Eğitim Fakültelerinde
  • okuyan öğretmen adaylarına; Eğitsel Oyun yöntemi ile ilgili teorik ve pratik
  • olarak bilgi ve beceriler kazandırılmalıdır.
  • Açıkgöz, Kamile Ün. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altınköprü, Tuncel. (1999). Çocuğun Başarısı Nasıl Sağlanır? İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Altun, Adnan. (2004). Sosyal Bilgiler Dersinde Problem Çözme Yönteminin Erişiye, Kalıcılığa ve Derse Karşı Tutuma Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans) Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Babyak, Allison E; Luze, Gayle J; Kamps, Debra M. (2000).The good student game:Behavior management for diverse classrooms. Intervention in SchoolA Cfinic. Vol. 35. Issue 4, Pages 216-223.
  • Bayazıtoğlu, Ethem Nazif. (1996). İlköğretim İkinci Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyunlar, Erişi ve Kalıcılık. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beceren, Eray. (2002). Çocuklarda Duygusal Zeka Gelişimi. http://www.duvQUsalzeka.com/GrupGoster.asp?id=109&AnaKonu-vazdİkl arim&acik olan=1&acik olan alt=5
  • Bilen ,-Mürüwet._(2002).--P/anc/an_Uyc^
  • Çetin, Kubilay. (2003). İlköğretim Sekizinci Sınıf T.C. İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Dersi Atatürk'ün Hayatı Ünitesinin Öğretiminin Dizgeli (Programlandırılmış) Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çetinkaya, Ayşenur, Gülmez, Sami Tufan. (2002). Okul Gelişim Modeli Planlı Okul Gelişimi. Ankara: Semih Ofset Matbaacılık Yayıncılık.
  • Davis, James R., Davis, Adelaide B. (2001). Kendi Kendine Öğrenmek. Ankara:
  • Başak Matbaası. Kapital Medya A.Ş.
  • Demirel, Özcan. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Sosyal Bilgiler öğretiminde Eğitsel Oyunların Erişİye ve Kalıcılığa Etkisi 51
  • Emir, Serap (2001). Sosyal Bilgiler Dersinde Yaratıcı Düşünmenin Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erden Münire (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Fidan, Nurettin. (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • Gündüz, Yusuf (2001). Çocuğunuzun Başarısı Elinizdedir. İzmir: Tibyan Yayıncılık.
  • Karabacak, Nermin (1996). Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitsel Oyunların Öğrencilerin Erişi Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karagözoğlu, A.Galip (1966). İlkokullarda Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • Kaya, Zafer (2004). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlkeleri ve İnkılap Dersinde Erişiye ve Kalıcılığa ve Derse Karşı Tutuma Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kongar, Emre (1984). Kültür Üzerine. İstanbul: Çağdaş Yayınları. Can Matbaa.
  • Memişoğlu, Hatice (2003). İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğretiminin Programlandırılmış Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztürk, Cemil., Dilek Dursun., Tekİndaî, Satılmış., Cin, Mustafa., Demircioğlu, İsmail Hakkı., Orhan, Akınoğlu., Şahin.Tuğba Yangar., Doğanay, Ahmet., Kabapınar, Yücel (2002). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Paş, Ali Kemal (2004). İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk Ünitesi Öğretiminin Programlandırılmış Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pehlivan, Hülya (1997). Örnek Olay ve Oyun Yoluyla Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Senemoğolu, Nuray, Genç, Şengül., (2001). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme. Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Sönmez, Veysel (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. F.5

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ

Year 2006, Volume: 3 Issue: 2, 35 - 51, 23.03.2012

Abstract

Bu çalışmada, Sosyal Bilgiler öğretiminde eğitsel oyunların erişiye
ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Bolu İlinde bulunan Atatürk İlköğretim
Okulu ve Koç İlköğretim Okulunun 5. sınıf öğrencilerinden iki grup
özerinde ve Sosyal Bilgiler Dersinde yürütülen araştırmada; kontrol
grubunda geleneksel öğretim, deney grubunda Eğitsel Oyun işe
koşulmuştur. Araştırmada veriler, Ön test, son test, kalıcılık testi ile
toplanmıştır. Bu verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve
"t" testi kullanılmıştır.

References

  • Demet Attmbulak, Serap Emir, Cemal Ava
  • uygulamalı hizmet içi eğitim kursları düzenlenmelidir. Eğitim Fakültelerinde
  • okuyan öğretmen adaylarına; Eğitsel Oyun yöntemi ile ilgili teorik ve pratik
  • olarak bilgi ve beceriler kazandırılmalıdır.
  • Açıkgöz, Kamile Ün. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altınköprü, Tuncel. (1999). Çocuğun Başarısı Nasıl Sağlanır? İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Altun, Adnan. (2004). Sosyal Bilgiler Dersinde Problem Çözme Yönteminin Erişiye, Kalıcılığa ve Derse Karşı Tutuma Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans) Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Babyak, Allison E; Luze, Gayle J; Kamps, Debra M. (2000).The good student game:Behavior management for diverse classrooms. Intervention in SchoolA Cfinic. Vol. 35. Issue 4, Pages 216-223.
  • Bayazıtoğlu, Ethem Nazif. (1996). İlköğretim İkinci Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyunlar, Erişi ve Kalıcılık. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beceren, Eray. (2002). Çocuklarda Duygusal Zeka Gelişimi. http://www.duvQUsalzeka.com/GrupGoster.asp?id=109&AnaKonu-vazdİkl arim&acik olan=1&acik olan alt=5
  • Bilen ,-Mürüwet._(2002).--P/anc/an_Uyc^
  • Çetin, Kubilay. (2003). İlköğretim Sekizinci Sınıf T.C. İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Dersi Atatürk'ün Hayatı Ünitesinin Öğretiminin Dizgeli (Programlandırılmış) Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çetinkaya, Ayşenur, Gülmez, Sami Tufan. (2002). Okul Gelişim Modeli Planlı Okul Gelişimi. Ankara: Semih Ofset Matbaacılık Yayıncılık.
  • Davis, James R., Davis, Adelaide B. (2001). Kendi Kendine Öğrenmek. Ankara:
  • Başak Matbaası. Kapital Medya A.Ş.
  • Demirel, Özcan. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Sosyal Bilgiler öğretiminde Eğitsel Oyunların Erişİye ve Kalıcılığa Etkisi 51
  • Emir, Serap (2001). Sosyal Bilgiler Dersinde Yaratıcı Düşünmenin Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erden Münire (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Fidan, Nurettin. (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • Gündüz, Yusuf (2001). Çocuğunuzun Başarısı Elinizdedir. İzmir: Tibyan Yayıncılık.
  • Karabacak, Nermin (1996). Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitsel Oyunların Öğrencilerin Erişi Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karagözoğlu, A.Galip (1966). İlkokullarda Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • Kaya, Zafer (2004). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlkeleri ve İnkılap Dersinde Erişiye ve Kalıcılığa ve Derse Karşı Tutuma Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kongar, Emre (1984). Kültür Üzerine. İstanbul: Çağdaş Yayınları. Can Matbaa.
  • Memişoğlu, Hatice (2003). İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğretiminin Programlandırılmış Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztürk, Cemil., Dilek Dursun., Tekİndaî, Satılmış., Cin, Mustafa., Demircioğlu, İsmail Hakkı., Orhan, Akınoğlu., Şahin.Tuğba Yangar., Doğanay, Ahmet., Kabapınar, Yücel (2002). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Paş, Ali Kemal (2004). İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk Ünitesi Öğretiminin Programlandırılmış Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pehlivan, Hülya (1997). Örnek Olay ve Oyun Yoluyla Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Senemoğolu, Nuray, Genç, Şengül., (2001). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme. Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Sönmez, Veysel (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. F.5
Year 2006, Volume: 3 Issue: 2, 35 - 51, 23.03.2012

Abstract

References

  • Demet Attmbulak, Serap Emir, Cemal Ava
  • uygulamalı hizmet içi eğitim kursları düzenlenmelidir. Eğitim Fakültelerinde
  • okuyan öğretmen adaylarına; Eğitsel Oyun yöntemi ile ilgili teorik ve pratik
  • olarak bilgi ve beceriler kazandırılmalıdır.
  • Açıkgöz, Kamile Ün. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altınköprü, Tuncel. (1999). Çocuğun Başarısı Nasıl Sağlanır? İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Altun, Adnan. (2004). Sosyal Bilgiler Dersinde Problem Çözme Yönteminin Erişiye, Kalıcılığa ve Derse Karşı Tutuma Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans) Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Babyak, Allison E; Luze, Gayle J; Kamps, Debra M. (2000).The good student game:Behavior management for diverse classrooms. Intervention in SchoolA Cfinic. Vol. 35. Issue 4, Pages 216-223.
  • Bayazıtoğlu, Ethem Nazif. (1996). İlköğretim İkinci Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Eğitsel Oyunlar, Erişi ve Kalıcılık. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beceren, Eray. (2002). Çocuklarda Duygusal Zeka Gelişimi. http://www.duvQUsalzeka.com/GrupGoster.asp?id=109&AnaKonu-vazdİkl arim&acik olan=1&acik olan alt=5
  • Bilen ,-Mürüwet._(2002).--P/anc/an_Uyc^
  • Çetin, Kubilay. (2003). İlköğretim Sekizinci Sınıf T.C. İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Dersi Atatürk'ün Hayatı Ünitesinin Öğretiminin Dizgeli (Programlandırılmış) Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çetinkaya, Ayşenur, Gülmez, Sami Tufan. (2002). Okul Gelişim Modeli Planlı Okul Gelişimi. Ankara: Semih Ofset Matbaacılık Yayıncılık.
  • Davis, James R., Davis, Adelaide B. (2001). Kendi Kendine Öğrenmek. Ankara:
  • Başak Matbaası. Kapital Medya A.Ş.
  • Demirel, Özcan. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Sosyal Bilgiler öğretiminde Eğitsel Oyunların Erişİye ve Kalıcılığa Etkisi 51
  • Emir, Serap (2001). Sosyal Bilgiler Dersinde Yaratıcı Düşünmenin Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erden Münire (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Fidan, Nurettin. (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • Gündüz, Yusuf (2001). Çocuğunuzun Başarısı Elinizdedir. İzmir: Tibyan Yayıncılık.
  • Karabacak, Nermin (1996). Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitsel Oyunların Öğrencilerin Erişi Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karagözoğlu, A.Galip (1966). İlkokullarda Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • Kaya, Zafer (2004). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlkeleri ve İnkılap Dersinde Erişiye ve Kalıcılığa ve Derse Karşı Tutuma Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kongar, Emre (1984). Kültür Üzerine. İstanbul: Çağdaş Yayınları. Can Matbaa.
  • Memişoğlu, Hatice (2003). İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğretiminin Programlandırılmış Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztürk, Cemil., Dilek Dursun., Tekİndaî, Satılmış., Cin, Mustafa., Demircioğlu, İsmail Hakkı., Orhan, Akınoğlu., Şahin.Tuğba Yangar., Doğanay, Ahmet., Kabapınar, Yücel (2002). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Paş, Ali Kemal (2004). İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk Ünitesi Öğretiminin Programlandırılmış Öğretime Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pehlivan, Hülya (1997). Örnek Olay ve Oyun Yoluyla Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Senemoğolu, Nuray, Genç, Şengül., (2001). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme. Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Sönmez, Veysel (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. F.5
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Demet Altınbulak This is me

Serap Emir This is me

Cemal Avcı This is me

Publication Date March 23, 2012
Published in Issue Year 2006 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Altınbulak, D., Emir, S., & Avcı, C. (2012). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ. HAYEF Journal of Education, 3(2), 35-51.
AMA Altınbulak D, Emir S, Avcı C. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. March 2012;3(2):35-51.
Chicago Altınbulak, Demet, Serap Emir, and Cemal Avcı. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education 3, no. 2 (March 2012): 35-51.
EndNote Altınbulak D, Emir S, Avcı C (March 1, 2012) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ. HAYEF Journal of Education 3 2 35–51.
IEEE D. Altınbulak, S. Emir, and C. Avcı, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ”, HAYEF Journal of Education, vol. 3, no. 2, pp. 35–51, 2012.
ISNAD Altınbulak, Demet et al. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education 3/2 (March 2012), 35-51.
JAMA Altınbulak D, Emir S, Avcı C. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. 2012;3:35–51.
MLA Altınbulak, Demet et al. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ”. HAYEF Journal of Education, vol. 3, no. 2, 2012, pp. 35-51.
Vancouver Altınbulak D, Emir S, Avcı C. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ERİŞİYE VE KALICILIĞA ETKİSİ. HAYEF Journal of Education. 2012;3(2):35-51.