BibTex RIS Cite
Year 2006, Volume: 3 Issue: 2, 53 - 66, 23.03.2012

Abstract

References

  • Büyük Lügat ve Ansiklopedi -Meydan Larousse-, IX, (1972), İstanbul.
  • Emre, (1998). Terceme-i Pendnâme-i Attar, (Haz. Azmi Bilgin), İstanbul, Enderun Kitabevi.
  • Ercilasun, A. Bican (1985). "Başlangıcından XIII. Yüzyıla Kadar Türk Nazım ve Nesri", Başlangıcından Günümüze Kadar Büyük Türk Klâsikleri, l, İstanbul, Ötüken Neşriyat. _. .
  • Ergin, Muharrem (1989). Dede Korkut Kitabı, I, Giriş-Metin-Faksimile, Ankara, TDK. Yay.
  • Feridüddin-i Atar (1946). Pendname (çev. M. Nuri Gencosman), Ankara.
  • Kafesoğlu, İ. (1988). Türk Millî Kültürü, İstanbul, Boğaziçi Yay.
  • Kafesoğlu, İ. (1980). Kutadgu Bilig ve Kültür Tarihimizdeki Yeri, İstanbul, İ.Ü. Edebiyat Fak. Yay.
  • Kaşgarlı Mahmud (1985) (çev. Besim Atalay), Dîvânü Lugâti't-Türk, , Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacİb (1979). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, I, Metin, Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacib (1959). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, II, Tercüme, Ankara, TDK. Yay.

KUTADGU BİLİG'DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI

Year 2006, Volume: 3 Issue: 2, 53 - 66, 23.03.2012

Abstract

Türklerde, eski Türk takviminin ıslah edilmesi ve yazının
yaygınlaştırılması gibi durumlar oldukça geniş bir eğitim-öğretim
teşkilatının varlığını ortaya koyan sağlam delillerdir. Yalnız dönemi için
değil, asırlar boyunca tarihten ibret alınması düşüncesi ile taşlara kazılarak
herkesin görebileceği meydanlara dikilen kitabeler, Türk toplumunda geniş
bir okur-yazar kesiminin bulunduğunu göstermektedir. Yine, pozitif bilgiye
verilen önemi gösteren bir diğer kanıt da 11. yy. eserlerinden Kutadgu
Bilig'dİr. Burada eğitim-öğretime yer veren beyitler pek çok olup konu
çeşitliliğiyle de dikkati çekmektedir. Bunlar, baba-çocuk ilişkisi, çocuk
terbiyesi ve tavsiyeler, öğrenmenin yaşadıkça sürmesi, görüp öğrenmenin
Önemi, öğreten ve öğrenenin insan olabileceği, akıl ve bilginin değeri,
İnsanın bilgiyle yükseleceği, dünyaya bilgi ile hakimiyet sağlayacağı,
kitabın önemi, bilinenlerin yazıya aktarılmasının önemi, kalem-kılıç ilişkisi,
törelerin etkisi, emeğe saygı, yeteneklerin değerlendirilmesi, davranış
güzelliğinin takdir edilmesi vb. şekillerdedir.

References

  • Büyük Lügat ve Ansiklopedi -Meydan Larousse-, IX, (1972), İstanbul.
  • Emre, (1998). Terceme-i Pendnâme-i Attar, (Haz. Azmi Bilgin), İstanbul, Enderun Kitabevi.
  • Ercilasun, A. Bican (1985). "Başlangıcından XIII. Yüzyıla Kadar Türk Nazım ve Nesri", Başlangıcından Günümüze Kadar Büyük Türk Klâsikleri, l, İstanbul, Ötüken Neşriyat. _. .
  • Ergin, Muharrem (1989). Dede Korkut Kitabı, I, Giriş-Metin-Faksimile, Ankara, TDK. Yay.
  • Feridüddin-i Atar (1946). Pendname (çev. M. Nuri Gencosman), Ankara.
  • Kafesoğlu, İ. (1988). Türk Millî Kültürü, İstanbul, Boğaziçi Yay.
  • Kafesoğlu, İ. (1980). Kutadgu Bilig ve Kültür Tarihimizdeki Yeri, İstanbul, İ.Ü. Edebiyat Fak. Yay.
  • Kaşgarlı Mahmud (1985) (çev. Besim Atalay), Dîvânü Lugâti't-Türk, , Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacİb (1979). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, I, Metin, Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacib (1959). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, II, Tercüme, Ankara, TDK. Yay.
Year 2006, Volume: 3 Issue: 2, 53 - 66, 23.03.2012

Abstract

References

  • Büyük Lügat ve Ansiklopedi -Meydan Larousse-, IX, (1972), İstanbul.
  • Emre, (1998). Terceme-i Pendnâme-i Attar, (Haz. Azmi Bilgin), İstanbul, Enderun Kitabevi.
  • Ercilasun, A. Bican (1985). "Başlangıcından XIII. Yüzyıla Kadar Türk Nazım ve Nesri", Başlangıcından Günümüze Kadar Büyük Türk Klâsikleri, l, İstanbul, Ötüken Neşriyat. _. .
  • Ergin, Muharrem (1989). Dede Korkut Kitabı, I, Giriş-Metin-Faksimile, Ankara, TDK. Yay.
  • Feridüddin-i Atar (1946). Pendname (çev. M. Nuri Gencosman), Ankara.
  • Kafesoğlu, İ. (1988). Türk Millî Kültürü, İstanbul, Boğaziçi Yay.
  • Kafesoğlu, İ. (1980). Kutadgu Bilig ve Kültür Tarihimizdeki Yeri, İstanbul, İ.Ü. Edebiyat Fak. Yay.
  • Kaşgarlı Mahmud (1985) (çev. Besim Atalay), Dîvânü Lugâti't-Türk, , Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacİb (1979). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, I, Metin, Ankara, TDK. Yay.
  • Yûsuf Has Hacib (1959). (haz. Reşid Rahmeti Arat), Kutadgu Bilig, II, Tercüme, Ankara, TDK. Yay.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yıldız Kocasavaş This is me

Publication Date March 23, 2012
Published in Issue Year 2006 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Kocasavaş, Y. (2012). KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education, 3(2), 53-66.
AMA Kocasavaş Y. KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education. March 2012;3(2):53-66.
Chicago Kocasavaş, Yıldız. “KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI”. HAYEF Journal of Education 3, no. 2 (March 2012): 53-66.
EndNote Kocasavaş Y (March 1, 2012) KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education 3 2 53–66.
IEEE Y. Kocasavaş, “KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI”, HAYEF Journal of Education, vol. 3, no. 2, pp. 53–66, 2012.
ISNAD Kocasavaş, Yıldız. “KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI”. HAYEF Journal of Education 3/2 (March 2012), 53-66.
JAMA Kocasavaş Y. KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education. 2012;3:53–66.
MLA Kocasavaş, Yıldız. “KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI”. HAYEF Journal of Education, vol. 3, no. 2, 2012, pp. 53-66.
Vancouver Kocasavaş Y. KUTADGU BİLİG’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ANLAYIŞI. HAYEF Journal of Education. 2012;3(2):53-66.