Bu çalışmada profesyonel bir yardım hizmeti olan rehberliğin
Türkiyedeki gelişimi ve durumu incelenmiştir.
Rehberlik hizmetleri dünyadaki gelişmelerden de esinlenerek
1950'li yıllarda Türk eğitim sisteminde yerini almaya başlamış, devamında
eğitim şuralarında ve kalkınma planlarında rehberliğin önemi ve gereğine
vurgular yapılmıştır. 1970'li yıllarda okullarda rehberlik servisleri kurulmuş,
1980'li yıllarda üniversiteler alana uzman yetiştirmeye başlamış, 1990'lı
yıllarda alan uzmanları örgütlenerek alanın sorunlarını tartışmaya
başlamıştır. Bu örneklerden de görüldüğü gibi geçen 50 yıllık süreç
içerisinde oldukça önemli gelişmeler kat edilmiştir.
Önemli gelişmeler yaşanmasına karşın rehberlik hizmetlerinin
sürdürülmesinde bazı sorunlar hala güncelliğini korumaktadır. Bunlardan
bazıları şunlardır; her okulda psikolojik danışman bulunmaması veya az
olması, çalışma koşullarının uygun olmaması, mesleğin standartlarının
netleşmemesi, psikolojik danışmanların değişik sorun alanları konusunda
yardım becerileri konusunda yeterliliğe sahip olmaması, alana personel
seçiminde ve seçilen personelin ünvan ve kimliğinde netliğin olmaması gibi
sorunlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 3 Issue: 2 |