BibTex RIS Cite

GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ

Year 2005, Volume: 2 Issue: 2, 93 - 103, 23.03.2012

Abstract

Bu araştırma, günümüz lise ve üniversite gençliğinin geleceğe
ilişkin beklentilerinin saptanması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
örneklemini İstanbul ilindeki çeşitli liselerde öğrenim gören ve seçkisiz
örnekleme yöntemiyle seçilen 601 lise öğrencisi ve İstanbul Üniversitesinin
çeşitli fakültelerinde öğrenim gören ve seçkisiz örnekleme yöntemiyle
seçilen 391 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin beklentileri
araştırmacılar tarafından hazırlanan bir envanterle saptanmıştır. Veriler
SPSS (11.5) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, lise
ve üniversite öğrencilerinin gelecek beklentileri; mesleki başarı, evlilik,
ekonomik kazanç ve toplumsal saygınlık alanlarında yoğunlaşmaktadır.

References

  • A r m a ğ a n , I. (2004). Gençlik gözüyle gençlik: 21. Yüzyıl eşiğinde türkiye gençliği, Kırkısraklılar Sosyal Y a r d ı m l a ş m a ve Kültür Vakfı: İzmir.
  • Brown, S. P. (1996). Black Female Adolescents' Career Aspirations and Expectations: Rising to the Challenge of the American Occupational Structure. Western journal of black studies, 20 (2), 89-95.
  • Clausen, J. S. (1991). Adolescent Competence and the Shaping of the Life Course. American journal of sociology, 96, 805-842.
  • Dodge, K. A. (1986). Social Competence in Children. Monographs of the society for re search in child development,2, 1-80.
  • Feather, N.T. (1986). Bringing the G a p between Values and Actions: Recent Applications of the Expectancy -Value Model. E. T. Higgins ve R.M. Sorrentino (Ed) Handbook of motivation and cognition, 2, 151-192. N.Y: Guilford Press.
  • Givyin, K. B. (2001). Goal Orientations of Adolescents, Coaches, and Parents: Is There a Convergence of Beliefs?. Journal of early adolescence, 21 No. 2, 228-248.
  • Gönüllü, M. (2003). Lise Öğrencilerinin Bulunduklari Liseye Göre Gösterdikleri Toplumsal Farklılıklar: Sivas İli Merkez İlçe Örneği, Cumhuriyet Üniversitesi sosyoloji tartişmalari dergisi, 1, 28-50.
  • Greene, A. L. (1986). Future Time Perspective in Adolescence: The Present of Things Future Revisited. Journal of youth and adolescence, 15, 99-113.
  • Greene, A. L. (1990). Great Expectations: Constructions of the Life Course during Adolescence. Journal of youth and adolescence, 19, 289-306.
  • Hokoda, A., Fincham, F. D. (1995). Origins of Children's Helpless and Mastery Achievement Patterns in the Family. Journal of educational psychology, 87, 375-385.
  • İmamoğlu, O., Karakitapoğlu, Z. (1999). 1970'lerden 90'lara Değerler: Üniversite Düzeyinde Gözlenen Z a m a n , Kuşak ve Cinsiyet Farklılıkları. Türk psikoloji dergisi, 14, Sayı: 44, 1-18.
  • Konrad A d a n u e a r Vakfı (1999). Türkiyeli gençler konuşuyor: Suskun kitle büyüteç altinda. İstanbul: Mülkiyeliler Vakfı Sosyal Araştırmalar Merkezi.
  • Kuebli, J., Reddy, R., Gibbons, J. L. (1998). Perceptions of Others in Self Descriptions of Children and Adolescents in India. The Journal of comparative social science, 32, 217-240.
  • McCabe, C., Kristen, D., Barnett, A., Douglas, S. (2000). First C o m e s Work, Then C o m e s Marriage: Future Orientation A m o n g African American Y o u n g Adolescents. Family relations, 49, Issue 1.
  • Meece, J. (1991). The Classroom Context and Students' Motivational Goals. M. Maehr, P. Pintrich (Ed), Advances in motivation and achievement, 7, 261ı 285. Greenwich, CT: JAI.
  • Moore, D. (2003). Perceptions of Self Control, Relative Deprivation and Expectations of Y o u n g Jews and Palestinians in Israel. The Journal of social psychology, 143(4), 521-540.
  • Neuberg, S. L. (1996). Expectancy Influences in Social Interaction: The Moderating Role of Social Goals. P. M. Gollwitzer ve J. A. Bargh (Ed) The Psychology of action: Linking cognition and motivation to behavior. N e w York: Guilford.
  • Nurmi, J. E. (1991). How do Adolescents See Their Future? A Review of the Development of Future Orientation and Planning. Developmental Review,11,159-170.
  • Onur, B. (2000). Gelişim psikolojisi: Yetişkinlik yaşlılık ölüm. İmge Yayınları: Ankara. (5. Basım)
  • Özgüven, İ. E. (2003). Üniversite Öğrencilerinin 2000'li Yıllara İlişkin Beklentileri, 7. Ulusal P D R Kongresinde sunulan bildiri.
  • Phinnev, J. S., B a u m a n n , K., Blanton, S. (2001). Life Goals and Attributions for Expected O u t c o m e s A m o n g Adolescents From Five Ethnic Groups. Hispanic journal of behavioral sciences, 23, No. 4, 363-377.
  • Quinton, D., Pickles, A., Maughan, B., Rutter, M. (1993). Partners, Peers and Pathways: Assortative Pairing and Continuities in Conduct Disorder. Development and psychopathology, 5, 763-783.
  • Smith, T. B., Stones, C. R. (1999). Identities and Racial Attitudes of South African and American Adolescents: A Cross-Cultural Examination. South African journal of psychology,29, 23-29.
  • W y m a n , P. A., C o w e n , E. L., Work, W . C., Kerley, J. H. (1993). The Role of Children's Future Expectations in Self-system Functioning and Adjustment to Life Stress: A Prospective Study of Urban at-risk Children. Development and psychopathology, 5, 6 4 9 - 6 6 1 .
  • Yavuzer, H. (1998). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Year 2005, Volume: 2 Issue: 2, 93 - 103, 23.03.2012

Abstract

References

  • A r m a ğ a n , I. (2004). Gençlik gözüyle gençlik: 21. Yüzyıl eşiğinde türkiye gençliği, Kırkısraklılar Sosyal Y a r d ı m l a ş m a ve Kültür Vakfı: İzmir.
  • Brown, S. P. (1996). Black Female Adolescents' Career Aspirations and Expectations: Rising to the Challenge of the American Occupational Structure. Western journal of black studies, 20 (2), 89-95.
  • Clausen, J. S. (1991). Adolescent Competence and the Shaping of the Life Course. American journal of sociology, 96, 805-842.
  • Dodge, K. A. (1986). Social Competence in Children. Monographs of the society for re search in child development,2, 1-80.
  • Feather, N.T. (1986). Bringing the G a p between Values and Actions: Recent Applications of the Expectancy -Value Model. E. T. Higgins ve R.M. Sorrentino (Ed) Handbook of motivation and cognition, 2, 151-192. N.Y: Guilford Press.
  • Givyin, K. B. (2001). Goal Orientations of Adolescents, Coaches, and Parents: Is There a Convergence of Beliefs?. Journal of early adolescence, 21 No. 2, 228-248.
  • Gönüllü, M. (2003). Lise Öğrencilerinin Bulunduklari Liseye Göre Gösterdikleri Toplumsal Farklılıklar: Sivas İli Merkez İlçe Örneği, Cumhuriyet Üniversitesi sosyoloji tartişmalari dergisi, 1, 28-50.
  • Greene, A. L. (1986). Future Time Perspective in Adolescence: The Present of Things Future Revisited. Journal of youth and adolescence, 15, 99-113.
  • Greene, A. L. (1990). Great Expectations: Constructions of the Life Course during Adolescence. Journal of youth and adolescence, 19, 289-306.
  • Hokoda, A., Fincham, F. D. (1995). Origins of Children's Helpless and Mastery Achievement Patterns in the Family. Journal of educational psychology, 87, 375-385.
  • İmamoğlu, O., Karakitapoğlu, Z. (1999). 1970'lerden 90'lara Değerler: Üniversite Düzeyinde Gözlenen Z a m a n , Kuşak ve Cinsiyet Farklılıkları. Türk psikoloji dergisi, 14, Sayı: 44, 1-18.
  • Konrad A d a n u e a r Vakfı (1999). Türkiyeli gençler konuşuyor: Suskun kitle büyüteç altinda. İstanbul: Mülkiyeliler Vakfı Sosyal Araştırmalar Merkezi.
  • Kuebli, J., Reddy, R., Gibbons, J. L. (1998). Perceptions of Others in Self Descriptions of Children and Adolescents in India. The Journal of comparative social science, 32, 217-240.
  • McCabe, C., Kristen, D., Barnett, A., Douglas, S. (2000). First C o m e s Work, Then C o m e s Marriage: Future Orientation A m o n g African American Y o u n g Adolescents. Family relations, 49, Issue 1.
  • Meece, J. (1991). The Classroom Context and Students' Motivational Goals. M. Maehr, P. Pintrich (Ed), Advances in motivation and achievement, 7, 261ı 285. Greenwich, CT: JAI.
  • Moore, D. (2003). Perceptions of Self Control, Relative Deprivation and Expectations of Y o u n g Jews and Palestinians in Israel. The Journal of social psychology, 143(4), 521-540.
  • Neuberg, S. L. (1996). Expectancy Influences in Social Interaction: The Moderating Role of Social Goals. P. M. Gollwitzer ve J. A. Bargh (Ed) The Psychology of action: Linking cognition and motivation to behavior. N e w York: Guilford.
  • Nurmi, J. E. (1991). How do Adolescents See Their Future? A Review of the Development of Future Orientation and Planning. Developmental Review,11,159-170.
  • Onur, B. (2000). Gelişim psikolojisi: Yetişkinlik yaşlılık ölüm. İmge Yayınları: Ankara. (5. Basım)
  • Özgüven, İ. E. (2003). Üniversite Öğrencilerinin 2000'li Yıllara İlişkin Beklentileri, 7. Ulusal P D R Kongresinde sunulan bildiri.
  • Phinnev, J. S., B a u m a n n , K., Blanton, S. (2001). Life Goals and Attributions for Expected O u t c o m e s A m o n g Adolescents From Five Ethnic Groups. Hispanic journal of behavioral sciences, 23, No. 4, 363-377.
  • Quinton, D., Pickles, A., Maughan, B., Rutter, M. (1993). Partners, Peers and Pathways: Assortative Pairing and Continuities in Conduct Disorder. Development and psychopathology, 5, 763-783.
  • Smith, T. B., Stones, C. R. (1999). Identities and Racial Attitudes of South African and American Adolescents: A Cross-Cultural Examination. South African journal of psychology,29, 23-29.
  • W y m a n , P. A., C o w e n , E. L., Work, W . C., Kerley, J. H. (1993). The Role of Children's Future Expectations in Self-system Functioning and Adjustment to Life Stress: A Prospective Study of Urban at-risk Children. Development and psychopathology, 5, 6 4 9 - 6 6 1 .
  • Yavuzer, H. (1998). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Haluk Yavuzer This is me

İlkay Demir This is me

Filiz Meşeci This is me

Çare Sertelin This is me

Publication Date March 23, 2012
Published in Issue Year 2005 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Yavuzer, H., Demir, İ., Meşeci, F., Sertelin, Ç. (2012). GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ. HAYEF Journal of Education, 2(2), 93-103.
AMA Yavuzer H, Demir İ, Meşeci F, Sertelin Ç. GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ. HAYEF Journal of Education. March 2012;2(2):93-103.
Chicago Yavuzer, Haluk, İlkay Demir, Filiz Meşeci, and Çare Sertelin. “GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ”. HAYEF Journal of Education 2, no. 2 (March 2012): 93-103.
EndNote Yavuzer H, Demir İ, Meşeci F, Sertelin Ç (March 1, 2012) GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ. HAYEF Journal of Education 2 2 93–103.
IEEE H. Yavuzer, İ. Demir, F. Meşeci, and Ç. Sertelin, “GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ”, HAYEF Journal of Education, vol. 2, no. 2, pp. 93–103, 2012.
ISNAD Yavuzer, Haluk et al. “GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ”. HAYEF Journal of Education 2/2 (March 2012), 93-103.
JAMA Yavuzer H, Demir İ, Meşeci F, Sertelin Ç. GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ. HAYEF Journal of Education. 2012;2:93–103.
MLA Yavuzer, Haluk et al. “GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ”. HAYEF Journal of Education, vol. 2, no. 2, 2012, pp. 93-103.
Vancouver Yavuzer H, Demir İ, Meşeci F, Sertelin Ç. GUNUMUZ GENÇLİĞİNİN GELECEK BEKLENTİLERİ. HAYEF Journal of Education. 2012;2(2):93-103.