Yurttaşlık eğitimi üzerine yazılan bu yazı Yunan ilköğretim okullarını
incelemekte ve Yunanistan'da Yunan ulus devletinin kuruluşundan bu
zamana kadar geçen süre içerisinde yurttaşlık eğitimini tarihsel olarak ele
almaktadır. Bu yazıda iki temel yön ele alınmaktadır: Yunan ilköğretim
okullarında yurttaşlık eğitimi öğretiminin söylemi ve bu konunun dolaylı
olarak ya da doğrudan öğretilmesi. Bu yazıda söylem analizi bağlamında
tarihsel-karşılaştırmalı bir yöntem kullanılmakta ve anayasa, kanunlar,
ders kitapları ve resmi belgeler incelenmektedir. Çalışmada, Yunan
ilköğretim okullarındaki yurttaşlık eğitiminin çağdaş Yunanistan'da
gereksinim duyulan yurttaşlığın şekillenmesinde çok az bir etkiye sahip
olduğu sonucuna varılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 2 Issue: 2 |