BibTex RIS Cite

ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 59 - 77, 26.03.2012

Abstract

Almanca okuma becerisinin daha etkin gelişebilmesinde önemli bir
role sahip olan Almanca yazınsal kitap okuma etkinlikleri, uygulamada çok
fazla zaman aldığı için problemlerle karşılaşılabilmektedir. Bu çalışmada
bu tür problemleri azaltmak için bir uygulama modeli sunulmaktadır.
Uygulanan model çalışmasının etkililiği öğrenci görüşleri ile
değerlendirilmektedir. Araştırma Trakya Üniversitesi Alman Dili ve Eğitimi
Anabilim dalında 2006/2007 eğitim öğretim yılı I. Dönem Lisans düzeyinde
öğrenim gören 31 öğrenci ile yapılmıştır. Okuma Becerileri I dersinde
öğrenciler 8 hafta boyunca 41 tane Almanca yazın kitabını dönüşümlü
olarak okumuştur. Yapılan araştırmanın neticesinde, Alman Dili Eğitimi 1.
sınıf öğrencileri bu tür bir uygulama sonucunda yazın kitaplarını okumaya
yönelik olumlu tutum göstermişlerdir. Almanca yazın kitapları öğrencilerin
okuma-anlama edimlerini, dil düzeylerini, kültürel donanımlarını, okur
kimliklerini, farklı metin türlerine yaklaşımlarını olumlu yönde etkilemiştir.

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 59 - 77, 26.03.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Handan Köksal This is me

Publication Date March 26, 2012
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Köksal, H. (2012). ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI. HAYEF Journal of Education, 5(2), 59-77.
AMA Köksal H. ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI. HAYEF Journal of Education. March 2012;5(2):59-77.
Chicago Köksal, Handan. “ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI”. HAYEF Journal of Education 5, no. 2 (March 2012): 59-77.
EndNote Köksal H (March 1, 2012) ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI. HAYEF Journal of Education 5 2 59–77.
IEEE H. Köksal, “ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI”, HAYEF Journal of Education, vol. 5, no. 2, pp. 59–77, 2012.
ISNAD Köksal, Handan. “ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI”. HAYEF Journal of Education 5/2 (March 2012), 59-77.
JAMA Köksal H. ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI. HAYEF Journal of Education. 2012;5:59–77.
MLA Köksal, Handan. “ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI”. HAYEF Journal of Education, vol. 5, no. 2, 2012, pp. 59-77.
Vancouver Köksal H. ALMANCA YAZINSAL KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ TUTUMLARI. HAYEF Journal of Education. 2012;5(2):59-77.