BibTex RIS Cite
Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 101 - 115, 26.03.2012

Abstract

References

  • Demirörs, Z. (1987). "Orta Öğretimde Öğretmen ve Öğrencilerin Birbirlerinde Aradıkları Temel Niteliklerde Uyum". Yayınlanmamı ş Yüksek Lisans Tezi, A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan, İ. (2002). "Yeni Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözümler". Sistem Yayıncılık, İstanbul, 105-110.
  • Gök, Fadime. (2003). "Hizmet Öncesi ve Hizmet içi Öğretmen Yetiştirme'', Öğretmen Yetiştirme ve İstihdamı Sempozyumu , Eğitim Sen Yayınları, Ankara.
  • Günbay , İ. (2000). "Örgütlerde İş Doyumu ve Güdüleme", Özen Yayımcılık. Ankara.
  • Kuzgun, Y. (1991). "Öğrencilerin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Davranışlar", Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyum u Bildiri Metinleri, Kültür Koleji Yayınlar, İstanbul.
  • Malm, B. - Löfgren, H. (2006). "Teacher Competence and Students Conflıct Handling Strategıes". (Çevrimiçi), http//findarticles.com/p/articles/ mi_qa3765/is_200611/ai_n17194295, November. 20.05.2008.
  • MEB: Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. "Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri". (Çevrimiçi), http//oyegm.meb.gov.tr,2003, 11 Eylül 2006.
  • Okçabol, R. (2005). "Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz". Ütopya Yayınevi, Ankara. 200-204.
  • Özden, Y. (2002). "Eğitimde Dönüşüm", Eğitimde Yeni Değerler (4. Baskı). Pege m A Yayıncılık, Ankara. 1-17.
  • Pettus, Ashley: "Pedagogical Performance: Grading Teachers", (Çevrim içi), http.//www.harvardmagazine.com/on.nne/110620.htrnl, November December 2006, 06.08.2007.
  • Schneider, M. (2003). "Linking School Facility Conditions to Teacher Satisfaction and Success". (Çevrimiçi), http://www.edfacilities.org/pubs/, 14/05/2008.
  • Şentürk, H. (2006). "Öğretmen Adaylarının Uygulama Liselerindeki Rehber Öğretmenlerin Kullandıkları Sınıf Yönetimi Modellerine İlişkin Algıları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Güz, Sayı 48, Ankara.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu. (Haziran 2006). "Türkiye'nin yükseköğretim stratejisi (Taslak Rapor)". Ankara.

DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 101 - 115, 26.03.2012

Abstract

Bu araştırmada, dershanelerde OKS ve ÖSS programlarında görev
yapan öğretmenlerin öğretmen yeterlilik düzeyleri ile mesleki doyum
puanları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırıcı
tarafından geliştirilen, kişisel bilgileri içeren 17 maddelik anket formu, yine
araştırıcı tarafından geliştirilen Dershane Öğretmenleri Yeterlilik Ölçeği ve
Kuzgunun Mesleki Doyum Ölçeği aracılığıyla toplanarak elde edilmiştir.
Araştırmanın temel bulgusuna göre yeterlilik düzeyi yüksek dershane
öğretmenleri, mesleki doyumsuzluk yaşamaktadır.

References

  • Demirörs, Z. (1987). "Orta Öğretimde Öğretmen ve Öğrencilerin Birbirlerinde Aradıkları Temel Niteliklerde Uyum". Yayınlanmamı ş Yüksek Lisans Tezi, A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan, İ. (2002). "Yeni Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözümler". Sistem Yayıncılık, İstanbul, 105-110.
  • Gök, Fadime. (2003). "Hizmet Öncesi ve Hizmet içi Öğretmen Yetiştirme'', Öğretmen Yetiştirme ve İstihdamı Sempozyumu , Eğitim Sen Yayınları, Ankara.
  • Günbay , İ. (2000). "Örgütlerde İş Doyumu ve Güdüleme", Özen Yayımcılık. Ankara.
  • Kuzgun, Y. (1991). "Öğrencilerin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Davranışlar", Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyum u Bildiri Metinleri, Kültür Koleji Yayınlar, İstanbul.
  • Malm, B. - Löfgren, H. (2006). "Teacher Competence and Students Conflıct Handling Strategıes". (Çevrimiçi), http//findarticles.com/p/articles/ mi_qa3765/is_200611/ai_n17194295, November. 20.05.2008.
  • MEB: Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. "Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri". (Çevrimiçi), http//oyegm.meb.gov.tr,2003, 11 Eylül 2006.
  • Okçabol, R. (2005). "Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz". Ütopya Yayınevi, Ankara. 200-204.
  • Özden, Y. (2002). "Eğitimde Dönüşüm", Eğitimde Yeni Değerler (4. Baskı). Pege m A Yayıncılık, Ankara. 1-17.
  • Pettus, Ashley: "Pedagogical Performance: Grading Teachers", (Çevrim içi), http.//www.harvardmagazine.com/on.nne/110620.htrnl, November December 2006, 06.08.2007.
  • Schneider, M. (2003). "Linking School Facility Conditions to Teacher Satisfaction and Success". (Çevrimiçi), http://www.edfacilities.org/pubs/, 14/05/2008.
  • Şentürk, H. (2006). "Öğretmen Adaylarının Uygulama Liselerindeki Rehber Öğretmenlerin Kullandıkları Sınıf Yönetimi Modellerine İlişkin Algıları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Güz, Sayı 48, Ankara.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu. (Haziran 2006). "Türkiye'nin yükseköğretim stratejisi (Taslak Rapor)". Ankara.
Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 101 - 115, 26.03.2012

Abstract

References

  • Demirörs, Z. (1987). "Orta Öğretimde Öğretmen ve Öğrencilerin Birbirlerinde Aradıkları Temel Niteliklerde Uyum". Yayınlanmamı ş Yüksek Lisans Tezi, A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan, İ. (2002). "Yeni Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözümler". Sistem Yayıncılık, İstanbul, 105-110.
  • Gök, Fadime. (2003). "Hizmet Öncesi ve Hizmet içi Öğretmen Yetiştirme'', Öğretmen Yetiştirme ve İstihdamı Sempozyumu , Eğitim Sen Yayınları, Ankara.
  • Günbay , İ. (2000). "Örgütlerde İş Doyumu ve Güdüleme", Özen Yayımcılık. Ankara.
  • Kuzgun, Y. (1991). "Öğrencilerin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Davranışlar", Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyum u Bildiri Metinleri, Kültür Koleji Yayınlar, İstanbul.
  • Malm, B. - Löfgren, H. (2006). "Teacher Competence and Students Conflıct Handling Strategıes". (Çevrimiçi), http//findarticles.com/p/articles/ mi_qa3765/is_200611/ai_n17194295, November. 20.05.2008.
  • MEB: Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. "Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri". (Çevrimiçi), http//oyegm.meb.gov.tr,2003, 11 Eylül 2006.
  • Okçabol, R. (2005). "Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz". Ütopya Yayınevi, Ankara. 200-204.
  • Özden, Y. (2002). "Eğitimde Dönüşüm", Eğitimde Yeni Değerler (4. Baskı). Pege m A Yayıncılık, Ankara. 1-17.
  • Pettus, Ashley: "Pedagogical Performance: Grading Teachers", (Çevrim içi), http.//www.harvardmagazine.com/on.nne/110620.htrnl, November December 2006, 06.08.2007.
  • Schneider, M. (2003). "Linking School Facility Conditions to Teacher Satisfaction and Success". (Çevrimiçi), http://www.edfacilities.org/pubs/, 14/05/2008.
  • Şentürk, H. (2006). "Öğretmen Adaylarının Uygulama Liselerindeki Rehber Öğretmenlerin Kullandıkları Sınıf Yönetimi Modellerine İlişkin Algıları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Güz, Sayı 48, Ankara.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu. (Haziran 2006). "Türkiye'nin yükseköğretim stratejisi (Taslak Rapor)". Ankara.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Vakur Çifçili This is me

Publication Date March 26, 2012
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Çifçili, V. (2012). DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education, 5(2), 101-115.
AMA Çifçili V. DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. March 2012;5(2):101-115.
Chicago Çifçili, Vakur. “DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education 5, no. 2 (March 2012): 101-15.
EndNote Çifçili V (March 1, 2012) DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education 5 2 101–115.
IEEE V. Çifçili, “DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”, HAYEF Journal of Education, vol. 5, no. 2, pp. 101–115, 2012.
ISNAD Çifçili, Vakur. “DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education 5/2 (March 2012), 101-115.
JAMA Çifçili V. DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. 2012;5:101–115.
MLA Çifçili, Vakur. “DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education, vol. 5, no. 2, 2012, pp. 101-15.
Vancouver Çifçili V. DERSHANE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. 2012;5(2):101-15.