Bu çalışma, Melbourne Üniversitesi’ndeki “İstatistik İçin Olasılık” konulu ikinci sınıf lisans dersinde öğretim ve öğrenimi kolaylaştırmak amacıyla bigisayar cebiri sisteminin (BCS) kullanımının uygulamasını incelemektedir. Uygulamayı desteklemek amacıyla üniversite öğretimi üzerine birtakım eğitim teorisi ve prensipleri kullanılmıştır. Özellikle, Laurillad’ın [1] teknoloji-medya destekli, etkileşimli eğitim sistemi istatistik ve ekonometride olasılık öğretimi ve öğrenimine adapte edilmiştir.
This paper reviews the practice of using computer algebra system (CAS) for facilitating teaching and learning in a second-year level undergraduate subject “Probability for Statistics’’ in the University of Melbourne. Some education theory and principles on university teaching are applied to support the practice. In particular, we have adopted Laurillard [1] technological-media-assisted conversational education framework in our teaching and learning of probability for statistics and econometrics.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Operations Research |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2010 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 40 Issue: 1 |