Bu çalışmada, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Avşar Yerleşkesinde trafik gürültüsü 36 noktada gerçekleştirilen 108 ölçüm doğrultusunda incelenmiştir. Ölçüm sonuçları Dünya Sağlık Örgütü tarafından belirlenen 55 dB(A) sınır değeri ile karşılaştırılmış ve gürültünün yerleşke genelindeki dağılımını belirleyebilmek için coğrafi bilgi sistemi kullanılarak gürültü haritaları oluşturulmuştur. Bulgular, gürültü seviyesinin 39 - 71 dB(A) aralığında değiştiğini ve çoğunlukla akşam saatlerinde limit değerin aşıldığını göstermiştir. Sayısal haritalara göre gürültünün en yüksek olduğu alanlar, araç yoğunluğunun fazla olduğu çevre yolu ve yerleşke ana girişi civarları olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak; gürültü seviyesini azaltmak için araç yollarının fiziksel şartları iyileştirilmeli, Tıp Fakültesi hastanesi ile eğitim ve araştırma yapıları gibi gürültüye karşı hassasiyet gösteren alanları gürültünün olumsuz etkilerinden korumak için önlemler alınmalı, çevresel gürültünün düzenli bir şekilde takip edilebilmesi için sayısal haritalardan yararlanılmalıdır.
In this study, traffic induced noise pollution on the Avşar campus of the Kahramanmaras Sutcu Imam University have been quantified considering 108 measurements realized at 36 points. The results of the measurements have been compared with 55 dB(A) limit value displayed by World Health Organization, and noise maps were produced by using geographical information systems to put forward spatial distribution of noise on the campus area. The results revealed that noise measurements ranged from 39 to 71 dB(A), exceeded mostly the limit especially at evening period. The noise maps showed that the noisiest regions on the campus are generally concentrated around the inter-city road and main entrance of the campus, where the vehicle traffic is relatively dense. Consequently, physical conditions of the roads should be improved to decrease the noise level, the areas sensitive to environmental noise on campus, such as Faculty of Medicine, and education and research buildings should be protected by taking some measures, digital maps should be assessed to evaluate environmental noise periodically.
Gürültü kirliliği trafik gürültü haritalaması üniversite yerleşkesi Kahramanmaraş Noise pollution traffic noise mapping university campus Kahramanmaras
Bölüm | Peyzaj Planlama ve Tasarım / Landscape Planning and Design |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 14 |