Book Review
BibTex RIS Cite

Diyaloji Diyalektiğe Karşı

Year 2014, Volume: 34 Issue: 1, 79 - 85, 09.07.2014

Abstract

Makalenin amacı, Sennett’in 2012 yılında Türkçede de yayınlanan kitabı, “Beraber"i değerlendirmektir. Bu amaç çerçevesinde, kitabın odağında olan "diyalektik" ve "diyaloji" kavramları işbirliği temelinde örneklendirilmiş ve açıklanmıştır. Sonuç olarak, insanın alameti farikalarından biri olan "işbirliği” yetisi, yakın ve uzak tarihi örnekler üzerinden tartışılmıştır

Dialogic versus Dialectics

Year 2014, Volume: 34 Issue: 1, 79 - 85, 09.07.2014

Abstract

The aim of the article was to evaluate Sennett's book-“Together”, which was also published in Turkish in 2012. Within this framework, the concepts of "dialectics" and “dialogic" which are in the focus of the book were exemplified and explained on the basis of cooperation. As a result, one of the distinguishing features of human beings, "cooperation", was discussed through close and distant historical examples

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Tolga Yıldız

Publication Date July 9, 2014
Submission Date July 9, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 34 Issue: 1

Cite

APA Yıldız, T. (2014). Dialogic versus Dialectics. Psikoloji Çalışmaları, 34(1), 79-85.
AMA Yıldız T. Dialogic versus Dialectics. Psikoloji Çalışmaları. June 2014;34(1):79-85.
Chicago Yıldız, Tolga. “Dialogic Versus Dialectics”. Psikoloji Çalışmaları 34, no. 1 (June 2014): 79-85.
EndNote Yıldız T (June 1, 2014) Dialogic versus Dialectics. Psikoloji Çalışmaları 34 1 79–85.
IEEE T. Yıldız, “Dialogic versus Dialectics”, Psikoloji Çalışmaları, vol. 34, no. 1, pp. 79–85, 2014.
ISNAD Yıldız, Tolga. “Dialogic Versus Dialectics”. Psikoloji Çalışmaları 34/1 (June 2014), 79-85.
JAMA Yıldız T. Dialogic versus Dialectics. Psikoloji Çalışmaları. 2014;34:79–85.
MLA Yıldız, Tolga. “Dialogic Versus Dialectics”. Psikoloji Çalışmaları, vol. 34, no. 1, 2014, pp. 79-85.
Vancouver Yıldız T. Dialogic versus Dialectics. Psikoloji Çalışmaları. 2014;34(1):79-85.

Psikoloji Çalışmaları / Studies In Psychology / ISSN- 1304-4680