Sosyal pazarlama kavramının sonul hedefi davranış değişikliği oluşturmaktır. Sosyal davranışı değiştirmek yoluyla sosyal fayda amaçlanır. Davranış değişikliğini başarma tutum ve davranış arasındaki ilişki modellerinin göz önünde tutulmasına bağlıdır. Sosyal konular üzerinde arzulanan değişiklikleri biçimlendirmek için sosyal psikolojide uzmanlaşmaya ihtiyaç olduğunu söylemek olanaklıdır. Sosyal pazarlama konularında yerel bazda düşünmenin önemi bu aşamada açıkça anlaşılır.Sosyal pazarlama, pazarlama tekniklerini kullanır. Çünkü sosyal pazarlamacılar sosyal sorunların pazarlama sorunlarından farklı olmadığına inanmaktadırlar. Bununla birlikte yaşam ve pazar arasındaki farkı kavrama önemlidir.Sosyal girişimciliğin sosyal sorumluluk ve neden ilişkili pazarlama kavramları da sosyal pazarlamaya benzerlik göstermektedir. Türkiye'de sosyal pazarlamanın pazar payı oldukça düşük düzeydedir. Ancak sosyal konular hakkında diğer sosyal girişimler iyi bilinmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 24, 2013 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 1 |