Bu makalede Cumhuriyet’in ilk yıllarında önemli bir sorun olan öğretmen ve özellikle köy öğretmeni yetiştirme girişimlerine, İsmail Hakkı Baltacıoğlu ve İsmail Hakkı Tonguç’un eğitim konusundaki çabalarına dikkat çekilmektedir. Yine makalede, Köy Enstitüleri’nin eğitim açısından gerçekleştirdiği uygulamaların İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu’nun eğitim görüşleri, “içtimai okul” anlayışı ile örtüşen ve örtüşmeyen yanları, onun kendi değerlendirmeleri üzerinden verilmektedir. Makalede genel olarak İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu’nun kendi eğitim felsefesi ile Köy Enstitüleri’nin eğitim felsefesinin birebir örtüşmediğini belirtmesine karşın, Enstitülerde verilen eğitimi olumladığı ortaya konulmaktadır.
Journal Section | THEORETICAL ARTICLES |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 55 |