BibTex RIS Cite

Bireylerin Tüketimin Nesnesine Dönüşmesinde Sosyal Medya Etkisi

Year 2017, Issue: 55, 277 - 288, 27.07.2017

Abstract

İletişim teknolojileri çağımızda çok hızla gelişmektedir. Bu gelişme bireylerin internet araçlarını daha fazla kullanmasına yol açmaktadır. Bu araçlardan en önemlisi ise sosyal medyadır. Bireyler tüketim sürecinde sosyal medya araçlarından etkilenmektedirler. Tüketim kültürü, tüketim ürünlerinin ve hizmetlerinin kullanımının ötesinde, bireylerin toplumsal statü ve kimliğini tanımlama biçimidir. Bu kültür, yaşam biçimlerini tanımlama aracı olarak değerlendirilmektedir.

References

  • AC Nielsen (2006), Gençlik Profili Araştırması, Yayımlanmamış Rapor, İstanbul, AC Nielsen.
  • Ayan, Dursun (2004), “Tüketiyorum Öyle ise Var (mıy)ım Gösterimlik Tüketim ve Tüketici Kimliğinde Aile,” Aile ve Toplum Dergisi, Yıl:6, Cilt:2, Sayı:7, s. 81-90.
  • Baker, Ulus (31.01.2017), “Fotoğraf Üzerine” (Çevrimiçi): http//www.korotonmedya.net/kor/index.php?id=21,235,0,0,1,0.
  • Baudrillard, Jean (2000), Tüketim Toplumu, Çev. F. Keskin ve H. Deliceçaylı, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, Jean (2006), Simulasyon ve Simulakrlar, Çev. Oğuz Adanır, Ankara, Doğu Batı Yayınları.
  • Baudrillard, Jean (2010), Sessiz Yığınların Gölgesinde, Çev. Oğuz Adanır, Ankara, Doğu Batı Yayınları.
  • Bauman Zygmunt (31.01.2017), “Sosyal Medya Bir Tuzak” (Çevrimiçi): http://vesaire.org/zygmunt-bauman-sosyal-medya-bir-tuzak/.
  • Demir, Nilüfer (2016), Birey Toplum Bilim; Sosyoloji Temel Kavramlar, Ankara, Turhan Kitabevi.
  • Goffman, Erwing (2014), Damga, Çev. Ş.Geniş, L.Ünsaldı, N.Ağırnaslı, Ankara, Heretik Yayıncılık.
  • Keskin, Sena ve M.Baş (2015), “Sosyal Medyanın Tüketı̇cı̇ Davranışları Üzerı̇ne Etkı̇sı̇nı̇n Belı̇rlenmesı̇,”Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari İlimler Fak. Dergisi, Cilt 17, Sayı 3, s. 51-69.
  • Lull, James (2001), Medya, İletişim, Kültür, Çev. Nazife Güngör, Ankara, Vadi Yayınları.
  • Morin Ami (03.02.2017), “Feeling Bad? Here's What You Shouldn't Do” (Çevrimiçi):https://www.psychologytoday.com/blog/what-mentally-strong-people-dont-do/201506/feeling-bad-heres-what-you-shouldnt-do.
  • Ritzer, George (2016), Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Çev. Funda Payzın, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, Ayda (2015), “Sosyal Medyanın Bir Gösteriş Tüketimi Mecrası Olarak Kullanımı,” İletişim Çalışmaları 2015, Ed. Z.Özgür ve A. İşman, Sakarya, Sakarya Üni. Yayınları, s. 369-380.
  • Safko, L. (2010), The Social Media Bible. New Jersey, John Wiley and Sons.
  • Sakallı, Nuray (2001), Sosyal Etkiler, Ankara, İmge Kitabevi.
  • Sontag, Susan (2011), Fotoğraf Üzerine, İstanbul, Agora Kitaplığı.
  • Smith, Philip ve Riley, Alexander (2016), Kültürel Kurama Giriş, Çev. Selime Güzelsarı ve İbrahim Gündoğdu, Ankara, Dipnot Yayınları.
  • Tarhan, Nevzat (2002), Psikolojik Savaş: Gri Propaganda, İstanbul, Timaş Yayınları.
  • Yıldız, Yasin (05.02.2017), “Tüketici Davranışları Üzerine Sosyal Medya Etkileri” (Çevrimiçi): http://iibf.kastamonu.edu.tr/images/dergi/s4/mak.4-1.pdf.
  • www.tdk.gov.tr. (31.01.2017), “Medya”, (Çevrimiçi): TDK: www.tdk.gov.tr/bts.

The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects

Year 2017, Issue: 55, 277 - 288, 27.07.2017

Abstract

Communication technologies have been undergoing rapid development in recent years.
This development has led to an increased usage of the Internet and other web-based tools,
of which social media is considered one of the most important. Social media represents a
new type of virtual media wherein users can express themselves, establish a network and
stay connected with other users from anywhere in the world. However, individuals are also
affected by these social media tools during the purchasing process. This has given rise to
the so-called “consumption culture,” which refers to the use of consumption goods and
services to establish one’s identity and social stature. Over time, individuals subscribe to
this culture and adapt it to their respective lifestyles.

References

  • AC Nielsen (2006), Gençlik Profili Araştırması, Yayımlanmamış Rapor, İstanbul, AC Nielsen.
  • Ayan, Dursun (2004), “Tüketiyorum Öyle ise Var (mıy)ım Gösterimlik Tüketim ve Tüketici Kimliğinde Aile,” Aile ve Toplum Dergisi, Yıl:6, Cilt:2, Sayı:7, s. 81-90.
  • Baker, Ulus (31.01.2017), “Fotoğraf Üzerine” (Çevrimiçi): http//www.korotonmedya.net/kor/index.php?id=21,235,0,0,1,0.
  • Baudrillard, Jean (2000), Tüketim Toplumu, Çev. F. Keskin ve H. Deliceçaylı, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, Jean (2006), Simulasyon ve Simulakrlar, Çev. Oğuz Adanır, Ankara, Doğu Batı Yayınları.
  • Baudrillard, Jean (2010), Sessiz Yığınların Gölgesinde, Çev. Oğuz Adanır, Ankara, Doğu Batı Yayınları.
  • Bauman Zygmunt (31.01.2017), “Sosyal Medya Bir Tuzak” (Çevrimiçi): http://vesaire.org/zygmunt-bauman-sosyal-medya-bir-tuzak/.
  • Demir, Nilüfer (2016), Birey Toplum Bilim; Sosyoloji Temel Kavramlar, Ankara, Turhan Kitabevi.
  • Goffman, Erwing (2014), Damga, Çev. Ş.Geniş, L.Ünsaldı, N.Ağırnaslı, Ankara, Heretik Yayıncılık.
  • Keskin, Sena ve M.Baş (2015), “Sosyal Medyanın Tüketı̇cı̇ Davranışları Üzerı̇ne Etkı̇sı̇nı̇n Belı̇rlenmesı̇,”Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari İlimler Fak. Dergisi, Cilt 17, Sayı 3, s. 51-69.
  • Lull, James (2001), Medya, İletişim, Kültür, Çev. Nazife Güngör, Ankara, Vadi Yayınları.
  • Morin Ami (03.02.2017), “Feeling Bad? Here's What You Shouldn't Do” (Çevrimiçi):https://www.psychologytoday.com/blog/what-mentally-strong-people-dont-do/201506/feeling-bad-heres-what-you-shouldnt-do.
  • Ritzer, George (2016), Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Çev. Funda Payzın, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, Ayda (2015), “Sosyal Medyanın Bir Gösteriş Tüketimi Mecrası Olarak Kullanımı,” İletişim Çalışmaları 2015, Ed. Z.Özgür ve A. İşman, Sakarya, Sakarya Üni. Yayınları, s. 369-380.
  • Safko, L. (2010), The Social Media Bible. New Jersey, John Wiley and Sons.
  • Sakallı, Nuray (2001), Sosyal Etkiler, Ankara, İmge Kitabevi.
  • Sontag, Susan (2011), Fotoğraf Üzerine, İstanbul, Agora Kitaplığı.
  • Smith, Philip ve Riley, Alexander (2016), Kültürel Kurama Giriş, Çev. Selime Güzelsarı ve İbrahim Gündoğdu, Ankara, Dipnot Yayınları.
  • Tarhan, Nevzat (2002), Psikolojik Savaş: Gri Propaganda, İstanbul, Timaş Yayınları.
  • Yıldız, Yasin (05.02.2017), “Tüketici Davranışları Üzerine Sosyal Medya Etkileri” (Çevrimiçi): http://iibf.kastamonu.edu.tr/images/dergi/s4/mak.4-1.pdf.
  • www.tdk.gov.tr. (31.01.2017), “Medya”, (Çevrimiçi): TDK: www.tdk.gov.tr/bts.
There are 21 citations in total.

Details

Journal Section THEORETICAL ARTICLES
Authors

Nilüfer Özcan Demir This is me

Publication Date July 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 55

Cite

APA Özcan Demir, N. (2017). The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects. Istanbul Journal of Sociological Studies(55), 277-288.
AMA Özcan Demir N. The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects. Istanbul Journal of Sociological Studies. July 2017;(55):277-288.
Chicago Özcan Demir, Nilüfer. “The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects”. Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 55 (July 2017): 277-88.
EndNote Özcan Demir N (July 1, 2017) The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects. Istanbul Journal of Sociological Studies 55 277–288.
IEEE N. Özcan Demir, “The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects”, Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 55, pp. 277–288, July 2017.
ISNAD Özcan Demir, Nilüfer. “The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects”. Istanbul Journal of Sociological Studies 55 (July 2017), 277-288.
JAMA Özcan Demir N. The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2017;:277–288.
MLA Özcan Demir, Nilüfer. “The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects”. Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 55, 2017, pp. 277-88.
Vancouver Özcan Demir N. The Effect Of Social Media On Individuals Becoming Consumption Objects. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2017(55):277-88.