BibTex RIS Kaynak Göster

A CRITICAL EVALUATION OF HIGH SCHOOL SOCIOLOGY TEXTBOOKS

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 16, 145 - 191, 07.02.2012

Öz

After its emergence in the West, it did not take much time for sociology to become a center of interest in the Ottoman Empire. Sociology was a means of finding solutions to the issues of the Empire, which was soon to collapse. As the Empire collapsed and the nation-state was founded, the focus was on the confirmation of choices and conveying them to the public rather than using sociology as a ground for the discussion of certain issues.  Sociology undertook the mission of supporting this new point of view as it was acknowledged formally as a course in high schools in 1924. High school sociology textbooks were designed to include information on citizenship and the description of an ideal citizen. They were also heavily influenced by the Durkheim school, which forms the basis of our traditional view of sociology, and positivist approaches, and they included predominantly Western-based knowledge.

LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 16, 145 - 191, 07.02.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Anık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Anık, M. (2012). LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(16), 145-191.
AMA Anık M. LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. Şubat 2012;3(16):145-191.
Chicago Anık, Mehmet. “LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3, sy. 16 (Şubat 2012): 145-91.
EndNote Anık M (01 Şubat 2012) LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3 16 145–191.
IEEE M. Anık, “LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME”, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 16, ss. 145–191, 2012.
ISNAD Anık, Mehmet. “LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3/16 (Şubat 2012), 145-191.
JAMA Anık M. LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2012;3:145–191.
MLA Anık, Mehmet. “LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 16, 2012, ss. 145-91.
Vancouver Anık M. LİSE SOSYOLOJİ DERS KİTAPLARI ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2012;3(16):145-91.