itibaren yetişen içtimai nazariyeciler [teorisyenler] ise bilakis cemiyeti ferde tabi kılmak temayülünde bulundular. M[ösyö] Giddings’in nazarında bu te- mayüllerin ikisi de isabetsizdi. Çünkü ferdi cemiyetten, cemiyeti fertten ayır- mak imkansız bir tecrübe idi. Hakikat-i halde birbirinden ayrı veya birbirle- rinin zıddına değil birbirleriyle kabil-i izahtırlar. Vakıa insanın teşekkülünde tabii ıstıfa [doğal seçilim] ve içtimai icbarın pek büyük bir hissesi olmakla be- raber sadece mutavi [itaatkar] ve münfail [edilgen, pasif] olmayan bu mahlu- kun her türlü vukuata göğüs veren ceht ve faaliyetlerinin hissesi de az değildir. Tabiata olduğu kadar cemiyete de intibak etmek zarureti bu mahluku kendine
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Çevrimyazılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 28 |