Research Article
BibTex RIS Cite

A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul

Year 2020, Issue: 79, 1 - 26, 31.12.2020
https://doi.org/10.26650/jspc.2020.79.0001

Abstract

Although the static dimension of child poverty, which corresponds to deprivations experienced in daily life, is a field of interest in both research and policy, study of the dynamic dimension of child poverty, which corresponds to children’s reactions, is mostly neglected in Turkey. Based on this deficiency, this study focuses on poor child types in relation to the findings obtained as a consequence of the phenomenological investigation of children’s coping strategies with poverty in daily life. The findings rely on field research, which was conducted with children between the ages of 11 and 15 living in the poor regions of Istanbul and state-subsidized ones. The differences among poor children were divided into four different child types: Rescuer child, substituting child, foundation-integrated child, and protectionist child. This typology, which is the outcome of the phenomenological approach, was expressed as the phenomenological model of child poverty. This model has brought both the heterogeneous quality of child poverty and structural and cultural factors neglected in coping strategies into the forefront. Besides, the agency possibilities of poor children in certain contexts are revealed by means of this model.

Supporting Institution

The author received no grant support for this work.

References

  • Aka. (2017). Mamak İlçesi Çocuk Yoksulluğu Haritalandırması Projesi, Ankara.
  • Akıllı, H. ve Dirikoç, A. (2017). Türkiye’de Kent Yoksulluğu ve Çocuk: Nevşehir Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 197–224.
  • Attree, P. (2006). The social costs of child poverty: A systematic review of the qualitative evidence. Children and Society, 20(1), 54–66.
  • Attree, P. (2008). Childhood Disadvantage and Health Inequalities: A Systematic Review of The Qualitative Evidence. Institute for Health Research, Lancaster: Lancaster University.
  • Avşar-Kurnaz, Ş. (2007). Çocuk yoksulluğu. Aile ve Toplum, 3(12), 47–55.
  • Avşar Kurnaz, Ş. (2009). Türkiye’de Çocuk Yoksulluğu, Sosyal Yardım Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Bal, H. (2007). Toplumsal Eşitsizlik Temelinde Çocuk Suçluluğu: Isparta-Van Karşılaştırması. Sosyoloji Dergisi, Ülgen Oskay’a Armağan Özel Sayısı, 293–311.
  • Balcı, M. E. (2017). Çağdaş Sosyolojinin Neo-Klasik Kökleri: Parsons-Schutz Tartışması. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bayat, A. (2006). Ortadoğu’da Maduniyet (Ö. Gökmen ve S. Deren, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bilgin, R. (2009). Diyarbakır'da Sokakta Çalışan Çocuklar Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 232–244.
  • Corsaro, W. A. (2005), The Sociology of Childhood (2. Edition). California: Pine Forge Press.
  • Coser, L. A. (1977). Master of Sociological Thought: Ideas in Historical and Social Context (Second Edition), NY: Harcourt Brace Jovanovich.
  • Daly, M., & Leonard, M. (2002). Against all Odds: Family Life on a Low Income in Ireland. Dublin: Combat Poverty Agency.
  • Danaher, T., & Briod, M. (2005). Phenomenological Approaches to Research with Children. In Sheila Greene & Diane Hogan (Eds.), Researching Children’s Experience: Approaches and Methods (pp. 217-235). London: Sage Publications.
  • Dayıoğlu, M. (2007). Türkiye’de çocuk yoksulluğu: Ölçüm yöntemleri ve yoksulluğun belirleyicileri. Tisk Akademi, 2, 82–105.
  • De Certau, M. (1984). The Practice of Everyday Life, Berkeley: University of California Press.
  • Doğan, V. (2011). Yoksulluğun Unutulan Yüzü: Yoksul Çocukların Yoksulluk Algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Durgun, Ö. (2011). Türkiye’de yoksulluk ve çocuk yoksulluğu üzerine bir inceleme. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 6(1), 143–154.
  • Durgun, Ö. (2016, Ağustos). Türkiye’de Çocuk Yoksulluğu. International Conference on Eurasian Economies (pp. 368-374). Macaristan.
  • Erginli, B. E. (2018). İstanbul İlçe ve Belediyelerinde Çocuğa ve Aileye Yönelik Hizmetler. İstanbul: Tesev Yayınları.
  • Giddens, A. (1979). Central Problems in Social Theory: Action, Structure and Contradiction in Social Analysis, London: Palgrave Macmillian.
  • Giddens, A. (1986). The Constitution of Society: Outline of the Theory of Structuration. Cambridge: Polity Press.
  • Goffman, E. (1956). The Presentation of Self in Everyday Life, Edinburgh 8: University of Edinburgh Social Sciences Research Center Monograph No.2.
  • Goffman, E. (1961). Asylums: Essays on the Social Situation of Mental Patients and Other Inmates. New York: Anchor Books.
  • Gün, S. (2017). Çocuk: İşci, yoksul, göçmen. İstanbul: NotaBene Yayınları.
  • Gürses, D. (2014). Yoksulluğu Yaşamak: Çocukların Gözünden Yoksulluk, Yoksunluk ve Sosyal Dışlanma, Proje Kodu: 1001, Proje No: 111K339, Tübitak, Ankara.
  • Işık, E. (2007). Kent Yoksulluğu, Sokak Çocukları ve Suç. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Işık, E. ve Göktürk, I. (2010, Ekim). Kadınların Yoksulluk Yönetim Stratejiler. Uluslararası Yoksullukla Mücadele Stratejileri Sempozyumu: Deneyimler ve Yeni Fikirler Volume 2 (pp. 311-316.). İstanbul.
  • İnal, K. (2010). Türkiye’de çocuk emeği, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Jakoby, N., R. (2015). The self and significant others: Toward a sociology of loss. IIIness, Crisis and Loss, 23(2), 110–128.
  • James, A., & James, A. L. (2001). Toward a theory of continuity and change. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 575, 25–37.
  • James, A., Jenks, C., & Prout, A. (2007). Theorizing Childhood (7. Edition). Cambridge: Polity Press.
  • Kahraman, F. (2015). “Türkiye’de İç Göç ve Çocuk Yoksulluğu: Gaziantep Örneği”. (Doktora Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kahraman, A. B. ve Özden, M. H. (2017). Çocuk yoksulluğu ve sokakta çalışan çocuk işçiler üzerine bir inceleme Ankara–Sincan örneklemi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(17), 311–327.
  • Kılıç, F. (2009). Çocuk İşçiliği Ve Ailenin Rolü (Kütahya Örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Kuczynski, L. (2003). Beyond Bidirectionality: Bilateral Conceptual Frameworks for Understanding Dynamics in Parent-Child Relations. In (Eds.) L. Kuczynski, Handbook of Dynamics in Parent-Child Relations (pp. 3-24). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Lister, R. (2004). Poverty. Cambridge: Polity Press.
  • Mandell, N. (2003). Children’s Negotiation of Meanings. In (Eds.) F. C. Waskler, Studying the Social Worlds of Children: Sociological Readings (pp. 161-178). London: The Palmer Press.
  • Moran-Ellis, J. (2013). Children as social actors, agency and social competence: Sociological reflections for early childhood. Neue Praxis, 4, 303–318.
  • Morrow, V. (2003). Perspectives on Children’s Agency within Families: A View from the Sociology of Childhood. In (Eds) Leon Kuczynski, Handbook of Dynamics in Parent-Child Relations (pp. 109-130). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Oecd, (2016). CO2.2: Child Poverty. OECD Family Database, (Çevrimiçi) http://www.oecd.org/els/family/database.htm.
  • Oecd, (2017). CO2.2: Child Poverty. OECD Family Database, (Çevrimiçi) http://www.oecd.org/els/family/database.htm.
  • Redmond, G. (2008). Children’s Perspectives on Economic Adversity: A Review of the Literature, Innocenti Discussion Papaers 2008-01, Florence: Unicef Innocenti Research Centre.
  • Redmond, G. (2009). Children as actors: how does the child perspectives literature treat agency in the context of poverty? Social Policy&Society, 8(4), 541–550.
  • Ridge, T. (2002). Childhood Poverty and Social Exclusion-From a Child’s Perspective. UK: The Policy Press.
  • Ridge, T. (2007). It’s a family affair: Low-income children’s perspectives on maternal work. Journal of Social Policy, 36(3), 399–416.
  • Schutz, A. (1970). On Phenomenology and Social Relations. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Scott, J. C. (1985). Weapons of The Weak: Everyday Forms of Peasant Resistance. New Haven: Yale University Press.
  • Sennett, R. (2012). Together: The Rituals, Pleasures and Politics of Co-operation. New Haven: Yale University Press.
  • Sennett, R., & Cobb J. (1977). The Hidden Injuries of Class. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Stoecklin, D., & Fattore, T. (2018). Children’s multidimensional agency: Insights into the structuration of choice. Childhood, 25(1), 47–62.
  • Şahin, H. (2018). Yoksulluğun gündelik hayat üzerinden analiz edilmesinde anahtar bir kavram: Hayatta kalma stratejileri üzerine bir çalışma. Yönetim ve Ekonomi, 25(1), 133–153.
  • Şeker, M. (2017). Mahallem İstanbul, İstanbul: Karakış Basım.
  • Şentürk, M. (2008). Yoksulların Yaşam Stratejileri: Küçük Mustafa Paşa ve Balat Örnekleri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Van Der Hoek, T. (2005). Through Children’s Eyes: An Initial Study of Children’s Personal Experiences and Coping Strategies Growing Up Poor in an Affluent Netherlands. Florence: Innocenti Research Centre.
  • Van Krieken, R., & Buhler-Niederger, D. (2009). Rethinking the Sociology of Childhood: Conflict, Competition and Coorperation in Children’s Lives. In (Eds.) A. Dennis & D. Kalekin-Fishman, Contemporary Sociology: Conflict, Competition, Coorperation. London: Sage.
  • Waksler, F. C. (2003). Studying Children: Phenomenological Insights. In (Eds.) F. C. Waskler, Studying the Social Worlds of Children: Sociological Readings (pp. 60-70). London: The Palmer Press.
  • Westcott, H. L., & Littleton, K. S. (2005). Exploring Meaning in Interviews with Children. In (Eds.) S. Greene & D. Hogan, Researching Children’s Experience: Approaches and Methods (pp. 141-157). London: Sage Publications.
  • Yılmaz, B. (2007). Hayatta kalmak yaşamak değildir! Kent yoksulu göçmenlerin gündelik yaşam mücadelelerini habitus kavramıyla düşünmek. Mülkiye, 31(255), 203–225.
  • Yusufoğlu, Ö. ve Kızmaz, Z. (2015). Parçalanmış yoksul ailelerin geçinme stratejileri: Elazığ örneği. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1–18.
Year 2020, Issue: 79, 1 - 26, 31.12.2020
https://doi.org/10.26650/jspc.2020.79.0001

Abstract

References

  • Aka. (2017). Mamak İlçesi Çocuk Yoksulluğu Haritalandırması Projesi, Ankara.
  • Akıllı, H. ve Dirikoç, A. (2017). Türkiye’de Kent Yoksulluğu ve Çocuk: Nevşehir Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 197–224.
  • Attree, P. (2006). The social costs of child poverty: A systematic review of the qualitative evidence. Children and Society, 20(1), 54–66.
  • Attree, P. (2008). Childhood Disadvantage and Health Inequalities: A Systematic Review of The Qualitative Evidence. Institute for Health Research, Lancaster: Lancaster University.
  • Avşar-Kurnaz, Ş. (2007). Çocuk yoksulluğu. Aile ve Toplum, 3(12), 47–55.
  • Avşar Kurnaz, Ş. (2009). Türkiye’de Çocuk Yoksulluğu, Sosyal Yardım Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Bal, H. (2007). Toplumsal Eşitsizlik Temelinde Çocuk Suçluluğu: Isparta-Van Karşılaştırması. Sosyoloji Dergisi, Ülgen Oskay’a Armağan Özel Sayısı, 293–311.
  • Balcı, M. E. (2017). Çağdaş Sosyolojinin Neo-Klasik Kökleri: Parsons-Schutz Tartışması. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bayat, A. (2006). Ortadoğu’da Maduniyet (Ö. Gökmen ve S. Deren, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bilgin, R. (2009). Diyarbakır'da Sokakta Çalışan Çocuklar Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 232–244.
  • Corsaro, W. A. (2005), The Sociology of Childhood (2. Edition). California: Pine Forge Press.
  • Coser, L. A. (1977). Master of Sociological Thought: Ideas in Historical and Social Context (Second Edition), NY: Harcourt Brace Jovanovich.
  • Daly, M., & Leonard, M. (2002). Against all Odds: Family Life on a Low Income in Ireland. Dublin: Combat Poverty Agency.
  • Danaher, T., & Briod, M. (2005). Phenomenological Approaches to Research with Children. In Sheila Greene & Diane Hogan (Eds.), Researching Children’s Experience: Approaches and Methods (pp. 217-235). London: Sage Publications.
  • Dayıoğlu, M. (2007). Türkiye’de çocuk yoksulluğu: Ölçüm yöntemleri ve yoksulluğun belirleyicileri. Tisk Akademi, 2, 82–105.
  • De Certau, M. (1984). The Practice of Everyday Life, Berkeley: University of California Press.
  • Doğan, V. (2011). Yoksulluğun Unutulan Yüzü: Yoksul Çocukların Yoksulluk Algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Durgun, Ö. (2011). Türkiye’de yoksulluk ve çocuk yoksulluğu üzerine bir inceleme. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 6(1), 143–154.
  • Durgun, Ö. (2016, Ağustos). Türkiye’de Çocuk Yoksulluğu. International Conference on Eurasian Economies (pp. 368-374). Macaristan.
  • Erginli, B. E. (2018). İstanbul İlçe ve Belediyelerinde Çocuğa ve Aileye Yönelik Hizmetler. İstanbul: Tesev Yayınları.
  • Giddens, A. (1979). Central Problems in Social Theory: Action, Structure and Contradiction in Social Analysis, London: Palgrave Macmillian.
  • Giddens, A. (1986). The Constitution of Society: Outline of the Theory of Structuration. Cambridge: Polity Press.
  • Goffman, E. (1956). The Presentation of Self in Everyday Life, Edinburgh 8: University of Edinburgh Social Sciences Research Center Monograph No.2.
  • Goffman, E. (1961). Asylums: Essays on the Social Situation of Mental Patients and Other Inmates. New York: Anchor Books.
  • Gün, S. (2017). Çocuk: İşci, yoksul, göçmen. İstanbul: NotaBene Yayınları.
  • Gürses, D. (2014). Yoksulluğu Yaşamak: Çocukların Gözünden Yoksulluk, Yoksunluk ve Sosyal Dışlanma, Proje Kodu: 1001, Proje No: 111K339, Tübitak, Ankara.
  • Işık, E. (2007). Kent Yoksulluğu, Sokak Çocukları ve Suç. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Işık, E. ve Göktürk, I. (2010, Ekim). Kadınların Yoksulluk Yönetim Stratejiler. Uluslararası Yoksullukla Mücadele Stratejileri Sempozyumu: Deneyimler ve Yeni Fikirler Volume 2 (pp. 311-316.). İstanbul.
  • İnal, K. (2010). Türkiye’de çocuk emeği, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Jakoby, N., R. (2015). The self and significant others: Toward a sociology of loss. IIIness, Crisis and Loss, 23(2), 110–128.
  • James, A., & James, A. L. (2001). Toward a theory of continuity and change. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 575, 25–37.
  • James, A., Jenks, C., & Prout, A. (2007). Theorizing Childhood (7. Edition). Cambridge: Polity Press.
  • Kahraman, F. (2015). “Türkiye’de İç Göç ve Çocuk Yoksulluğu: Gaziantep Örneği”. (Doktora Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kahraman, A. B. ve Özden, M. H. (2017). Çocuk yoksulluğu ve sokakta çalışan çocuk işçiler üzerine bir inceleme Ankara–Sincan örneklemi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(17), 311–327.
  • Kılıç, F. (2009). Çocuk İşçiliği Ve Ailenin Rolü (Kütahya Örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Kuczynski, L. (2003). Beyond Bidirectionality: Bilateral Conceptual Frameworks for Understanding Dynamics in Parent-Child Relations. In (Eds.) L. Kuczynski, Handbook of Dynamics in Parent-Child Relations (pp. 3-24). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Lister, R. (2004). Poverty. Cambridge: Polity Press.
  • Mandell, N. (2003). Children’s Negotiation of Meanings. In (Eds.) F. C. Waskler, Studying the Social Worlds of Children: Sociological Readings (pp. 161-178). London: The Palmer Press.
  • Moran-Ellis, J. (2013). Children as social actors, agency and social competence: Sociological reflections for early childhood. Neue Praxis, 4, 303–318.
  • Morrow, V. (2003). Perspectives on Children’s Agency within Families: A View from the Sociology of Childhood. In (Eds) Leon Kuczynski, Handbook of Dynamics in Parent-Child Relations (pp. 109-130). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Oecd, (2016). CO2.2: Child Poverty. OECD Family Database, (Çevrimiçi) http://www.oecd.org/els/family/database.htm.
  • Oecd, (2017). CO2.2: Child Poverty. OECD Family Database, (Çevrimiçi) http://www.oecd.org/els/family/database.htm.
  • Redmond, G. (2008). Children’s Perspectives on Economic Adversity: A Review of the Literature, Innocenti Discussion Papaers 2008-01, Florence: Unicef Innocenti Research Centre.
  • Redmond, G. (2009). Children as actors: how does the child perspectives literature treat agency in the context of poverty? Social Policy&Society, 8(4), 541–550.
  • Ridge, T. (2002). Childhood Poverty and Social Exclusion-From a Child’s Perspective. UK: The Policy Press.
  • Ridge, T. (2007). It’s a family affair: Low-income children’s perspectives on maternal work. Journal of Social Policy, 36(3), 399–416.
  • Schutz, A. (1970). On Phenomenology and Social Relations. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Scott, J. C. (1985). Weapons of The Weak: Everyday Forms of Peasant Resistance. New Haven: Yale University Press.
  • Sennett, R. (2012). Together: The Rituals, Pleasures and Politics of Co-operation. New Haven: Yale University Press.
  • Sennett, R., & Cobb J. (1977). The Hidden Injuries of Class. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Stoecklin, D., & Fattore, T. (2018). Children’s multidimensional agency: Insights into the structuration of choice. Childhood, 25(1), 47–62.
  • Şahin, H. (2018). Yoksulluğun gündelik hayat üzerinden analiz edilmesinde anahtar bir kavram: Hayatta kalma stratejileri üzerine bir çalışma. Yönetim ve Ekonomi, 25(1), 133–153.
  • Şeker, M. (2017). Mahallem İstanbul, İstanbul: Karakış Basım.
  • Şentürk, M. (2008). Yoksulların Yaşam Stratejileri: Küçük Mustafa Paşa ve Balat Örnekleri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Van Der Hoek, T. (2005). Through Children’s Eyes: An Initial Study of Children’s Personal Experiences and Coping Strategies Growing Up Poor in an Affluent Netherlands. Florence: Innocenti Research Centre.
  • Van Krieken, R., & Buhler-Niederger, D. (2009). Rethinking the Sociology of Childhood: Conflict, Competition and Coorperation in Children’s Lives. In (Eds.) A. Dennis & D. Kalekin-Fishman, Contemporary Sociology: Conflict, Competition, Coorperation. London: Sage.
  • Waksler, F. C. (2003). Studying Children: Phenomenological Insights. In (Eds.) F. C. Waskler, Studying the Social Worlds of Children: Sociological Readings (pp. 60-70). London: The Palmer Press.
  • Westcott, H. L., & Littleton, K. S. (2005). Exploring Meaning in Interviews with Children. In (Eds.) S. Greene & D. Hogan, Researching Children’s Experience: Approaches and Methods (pp. 141-157). London: Sage Publications.
  • Yılmaz, B. (2007). Hayatta kalmak yaşamak değildir! Kent yoksulu göçmenlerin gündelik yaşam mücadelelerini habitus kavramıyla düşünmek. Mülkiye, 31(255), 203–225.
  • Yusufoğlu, Ö. ve Kızmaz, Z. (2015). Parçalanmış yoksul ailelerin geçinme stratejileri: Elazığ örneği. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1–18.
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Political Science, Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Fazilet Dalfidan This is me 0000-0002-1129-6164

Publication Date December 31, 2020
Submission Date March 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 79

Cite

APA Dalfidan, F. (2020). A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi(79), 1-26. https://doi.org/10.26650/jspc.2020.79.0001
AMA Dalfidan F. A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. December 2020;(79):1-26. doi:10.26650/jspc.2020.79.0001
Chicago Dalfidan, Fazilet. “A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul”. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, no. 79 (December 2020): 1-26. https://doi.org/10.26650/jspc.2020.79.0001.
EndNote Dalfidan F (December 1, 2020) A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi 79 1–26.
IEEE F. Dalfidan, “A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul”, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, no. 79, pp. 1–26, December 2020, doi: 10.26650/jspc.2020.79.0001.
ISNAD Dalfidan, Fazilet. “A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul”. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi 79 (December 2020), 1-26. https://doi.org/10.26650/jspc.2020.79.0001.
JAMA Dalfidan F. A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. 2020;:1–26.
MLA Dalfidan, Fazilet. “A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul”. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, no. 79, 2020, pp. 1-26, doi:10.26650/jspc.2020.79.0001.
Vancouver Dalfidan F. A Phenomenological Model of Child Poverty: A Research on the State-Subsidized Children in Istanbul. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. 2020(79):1-26.