Today's technologies have an impact on education as well as in every field. In this study, it is aimed to investigate the opinions of the students for the use of video game (Marty Raygun's Fistful of dollars) in accounting education and the effects of the motivation of the students on learning outcomes. The students who have taken video games and accounting courses used in the research have been examined the ability of perception and learning. In the study, a screening model was used from quantitative research methods. The study group is Kyrgyzstan-Turkey Manas University Faculty of Economics and Administrative Sciences. As a result of the research, it was found that there was a significant difference between the students' mobile game liking status and the total score of the questionnaire sub - dimensions and the total scores of the questionnaire sub-dimensions. However, no significant difference was found between the questionnaire sub-dimensions and the fact that gender and accounting courses were boring.
Günümüz teknolojileri her alanda olduğu gibi, eğitimde de etkisini göstermektedir. Bu çalışmada, muhasebe eğitiminde video oyun (Marty Raygun’s Fistful of dollars) kullanımına yönelik öğrencilerin görüşlerinin ve öğrencilerin motivasyonu ile öğrenme çıktıları üzerine etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan video oyun ile muhasebe dersi alan öğrencilerin dersi algılama ve öğrenme becerileri incelenmiştir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin mobil oyun sevmesi durumu ile anket alt boyutlarının toplam puanı arasında anlamlı farklılık ve günlük internet kullanım süreleri ile anket alt boyutlarının toplam puanları arasında ilişkiler tespit edilmiştir. Ancak cinsiyet ve muhasebe dersini sıkıcı bulma durumları ile anket alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other), Statistics (Other), Finance |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 15 Issue: 1 |