Research Article
BibTex RIS Cite

Salgın Sürecinde Öğretim Kurumları İçin Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemi Önerisi: Çok Yönlü Karşılaştırmalar

Year 2021, Volume: 3 Issue: 1, 42 - 46, 30.04.2021
https://doi.org/10.47769/izufbed.876320

Abstract

Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid19 salgını nedeniyle Aralık 2020 tarihi itibariyle yaklaşık olarak bir yıldır insanlar arası sosyal etkileşimler neredeyse durma noktasına gelmiştir. Bireyler salgın nedeniyle fiziksel olarak bir araya gelmekten çekinmektedir. Devletler vatandaşlarını bu salgından korumak için ciddi önlemler almaya devam etmektedir. İçinde bulunduğumuz bu süreçte eğitim-öğretim kurumları olumsuz yönde etkilenmiş ve neredeyse tüm öğretim faaliyetlerini dijital ortama taşımak zorunda kalmıştır. Bu bağlamda, öğretim sürecini yürütenler ders işleyiş yöntemlerini ve ders materyallerini dijital ortamlara uygun hale getirme çabalarına devam etmektedir. Eylül 2020 verilerine göre okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde 18 milyondan fazla Öğrenci, 1 milyondan fazla öğretmen bulunmaktadır. Yükseköğretim incelendiğinde ise 7.5 milyondan fazla öğrenci ve yaklaşık 175 bin öğretim elemanının bulunduğu tespit edilmektedir. Diğer taraftan özel ve devlete bağlı öğretim kurumları öğrenen ve öğreten gruplar için çok büyük miktarda veri akışına cevap verebilecek öğrenme yönetim sistemi oluşturmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada, dünyada en çok tercih edilen 5 öğrenme yönetim sistemi tesit edilerek genel özellileri, kullandığı teknolojiler, donanım ve yazılım gereklilikleri, kullanım kolaylıkları, eklenti destekleri ve öğrenme analizi destekleri yönlerinden karşılaştırılması amaçlanmıştır. Sonuç olarak öğretim kurumlarının seçim yapmalarını kolaylaştıracak, öneri niteliğinde bir tablo oluşturulmuştur.

References

  • Akkuş, İ. ve Kapıdere, M. (2015), Açık Kaynak Kodlu Mobil Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemleri, ICITS 2015.
  • Aydin, C., ve Biroğul, S. (2008). E-öğrenmede açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemleri ve Moodle. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2).
  • Ayvaz Reis, Z., Baktır, H., Çelik, B., Erkoç, M., Özçakir, F., Özdemir, Ş., ve Şahin, K. (2012). Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri Üzerine Bir Karşılaştırma Çalışması.
  • ÇOBAN, S. (2016). Üniversitelerde öğretim yönetim sistemleri yazılımları kullanımına yönelik bir inceleme. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-12.
  • Ergin, H., ve Kırbaş, İ. E-Öğrenmede Yaygın Kullanılan Açık Kaynak Kodlu Öğrenim Yönetim Sistemlerinin Kıyaslamalı Karşılaştırması.
  • Gökçen, B., Sürek, G., Korkmaz, N., ve Kantar, M. (2013). Açık Kaynak Kodlu Eğitim Yönetim Sistemleri: Sakai ve Moodle Karşılaştırılması. Akademik Bilişim 2013–XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • History of Moodle (2020), Erişim Tarihi: 20.11.2020, Erişim Adresi: https://docs.moodle.org/310/en/History, 2020.
  • Kör, H., Çataloğlu, E. ve Erbay, H. (2013). "Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması", Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, vol. 12(2), pp.267--279.
  • Kör, H. (2017). Bulut Tabanlı Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Etkinlik Öneri Sistemi Tasarımı: Eğitimsel Veri Madenciliği Uygulaması, Kırıkkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Kasim, N. N. M., ve Khalid, F. (2016). Choosing the Right Learning Management System (LMS) for the Higher Education Institution Context: A Systematic Review. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(6). Lengyel, P., Herdon, M., ve Szilágyi, R. (2006). Comparison of Moodle and ATutor lmss. Summer Unıversity On It in Agriculture and Rural Development – 2006 Debrecen, Hungary.
  • Ndegeya, R. M. (2019). Comparison of Learning Management Systems. Bachelor's Thesis School of Business and Culture Degree Programme in Business Information Technology Bachelor of Business Administration. S.36.
  • Özarslan, Y., Süral, İ., Aydın, C. H. ve İşman, A. (2017), Türkiye’de OpenEdX Deneyimleri, Akademik bilişim, 2017.
  • Pala, F.K. ve Doğan, N. (2009). Nette Öğretmen: Eğitim Yönetim Sistemi. International Journal of InformaticsTechnologies, 2(3), s.9-17.
  • Rubin, B., Fernandes, R., Avgerinou, M. D. ve Moore, J. (2010). The effect of learning management systems on student and faculty outcomes. The internet and higher education, 13(1-2), 82-83.
  • Sakai (2020), Who is Using Sakai? Erişim Tarihi: 02.12.2020, Erişim Adresi: http://sakaiproject.org/portal/site/sakaihome/page/41344e39-89f5-40cd-a153-370382419d9, 2020
  • Shannon, L. J. Y. ve Rice, M. (2017). Scoring the open-source learning management systems. International Journal of Information and Education Technology, 7(6), 432-436.
  • Uçar, M., Uçar, E. ve Hanaylı, M. C. (2014). Atutor ve Moodle Öğrenme İçerik Yönetim Sistemlerinin Kıyaslanması, Akademik Bilişim 2014, pp. 449-452.
  • YÖK (2020), Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, Erişim Tarihi: 01.12.2020, Erişim Adresi: https://istatistik.yok.gov.tr/

Open Source Learning Management System Proposal for Educational Institutions During the Pandemic: Multidimensional Comparisons

Year 2021, Volume: 3 Issue: 1, 42 - 46, 30.04.2021
https://doi.org/10.47769/izufbed.876320

Abstract

Due the Covid-19 pandemic, which has affected the whole world, social interactions between people have almost come to a halt for about a year as of December 2020. Individuals are abstaining to physically gather together due to the epidemic. Governments continue to take serious measures to protect their citizens from this pandemic. In this process we are in, educational institutions were negatively affected and they had to move almost all educational activities to the digital environment. In this context, those who carry out the teaching process continue their efforts to adapt the teaching methods and course materials to digital environments. According to September 2020 data; There are more than 18 million Students, more than 1 million teachers at pre-school, primary, secondary and high school levels. When higher education is examined, it is determined that there are more than 7.5 million students and approximately 175 thousand lecturers. On the other hand, private and public education institutions are trying to create a learning management system that can respond to huge amount of data flow for learning and teaching groups. In this study, it is aimed to determine the 5 most preferred learning management systems in the world and compare them in terms of general features, technologies used, hardware and software requirements, ease of use, plug-in supports and learning analysis supports. As a result, a suggestion table was created to facilitate the selection of educational institutions.

References

  • Akkuş, İ. ve Kapıdere, M. (2015), Açık Kaynak Kodlu Mobil Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemleri, ICITS 2015.
  • Aydin, C., ve Biroğul, S. (2008). E-öğrenmede açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemleri ve Moodle. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2).
  • Ayvaz Reis, Z., Baktır, H., Çelik, B., Erkoç, M., Özçakir, F., Özdemir, Ş., ve Şahin, K. (2012). Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri Üzerine Bir Karşılaştırma Çalışması.
  • ÇOBAN, S. (2016). Üniversitelerde öğretim yönetim sistemleri yazılımları kullanımına yönelik bir inceleme. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-12.
  • Ergin, H., ve Kırbaş, İ. E-Öğrenmede Yaygın Kullanılan Açık Kaynak Kodlu Öğrenim Yönetim Sistemlerinin Kıyaslamalı Karşılaştırması.
  • Gökçen, B., Sürek, G., Korkmaz, N., ve Kantar, M. (2013). Açık Kaynak Kodlu Eğitim Yönetim Sistemleri: Sakai ve Moodle Karşılaştırılması. Akademik Bilişim 2013–XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • History of Moodle (2020), Erişim Tarihi: 20.11.2020, Erişim Adresi: https://docs.moodle.org/310/en/History, 2020.
  • Kör, H., Çataloğlu, E. ve Erbay, H. (2013). "Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması", Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, vol. 12(2), pp.267--279.
  • Kör, H. (2017). Bulut Tabanlı Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Etkinlik Öneri Sistemi Tasarımı: Eğitimsel Veri Madenciliği Uygulaması, Kırıkkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Kasim, N. N. M., ve Khalid, F. (2016). Choosing the Right Learning Management System (LMS) for the Higher Education Institution Context: A Systematic Review. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(6). Lengyel, P., Herdon, M., ve Szilágyi, R. (2006). Comparison of Moodle and ATutor lmss. Summer Unıversity On It in Agriculture and Rural Development – 2006 Debrecen, Hungary.
  • Ndegeya, R. M. (2019). Comparison of Learning Management Systems. Bachelor's Thesis School of Business and Culture Degree Programme in Business Information Technology Bachelor of Business Administration. S.36.
  • Özarslan, Y., Süral, İ., Aydın, C. H. ve İşman, A. (2017), Türkiye’de OpenEdX Deneyimleri, Akademik bilişim, 2017.
  • Pala, F.K. ve Doğan, N. (2009). Nette Öğretmen: Eğitim Yönetim Sistemi. International Journal of InformaticsTechnologies, 2(3), s.9-17.
  • Rubin, B., Fernandes, R., Avgerinou, M. D. ve Moore, J. (2010). The effect of learning management systems on student and faculty outcomes. The internet and higher education, 13(1-2), 82-83.
  • Sakai (2020), Who is Using Sakai? Erişim Tarihi: 02.12.2020, Erişim Adresi: http://sakaiproject.org/portal/site/sakaihome/page/41344e39-89f5-40cd-a153-370382419d9, 2020
  • Shannon, L. J. Y. ve Rice, M. (2017). Scoring the open-source learning management systems. International Journal of Information and Education Technology, 7(6), 432-436.
  • Uçar, M., Uçar, E. ve Hanaylı, M. C. (2014). Atutor ve Moodle Öğrenme İçerik Yönetim Sistemlerinin Kıyaslanması, Akademik Bilişim 2014, pp. 449-452.
  • YÖK (2020), Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, Erişim Tarihi: 01.12.2020, Erişim Adresi: https://istatistik.yok.gov.tr/
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Hakan Kör 0000-0002-8314-9585

Publication Date April 30, 2021
Submission Date February 7, 2021
Acceptance Date February 14, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Kör, H. (2021). Salgın Sürecinde Öğretim Kurumları İçin Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemi Önerisi: Çok Yönlü Karşılaştırmalar. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 42-46. https://doi.org/10.47769/izufbed.876320

20503

This work is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International License.