Bu çalışmanın amacı, eleştirel düşünme eğilimi ve matematiksel problem kurma becerisi arasındaki ilişkinin varlığını sorgulamaktır. Başka bir deyişle, matematiksel problem kurma becerisinin eleştirel düşüncenin varlığına dair bir işaret olabilirliğini sorgulamaktır. Araştırmanın katılımcıları 120 kişiden oluşan mimarlık fakültesi birinci sınıf üniversite öğrencisidir. Çalışmada, matematiksel problem kurma aktivitesi için "eğer yoksa" stratejisi kullanılmıştır. Öğrencilere integral bir hesaplama problemi verilerek bu problemi çözmeleri, bu problemden yeni problemler oluşturmaları ve yine bu oluşturdukları problemleri çözmeleri istenmiştir. Seçilen problem herhangi bir analiz kitabında yer alan en temel integral problemlerden biridir. Ayrıca, 120 öğrencinin tamamı için California Eleştirel Düşünme Eğilimi Envanteri uygulanmıştır.
Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır.
Sonuçlardan biri, 3 ve daha fazla çeşitte problem kuran öğrencilerin eleştirel
düşünme alt ölçek puanları diğerlerine nazaran daha yüksektir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | December 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |