In recent years, there has been a considerable growth in the usage of Web 2.0 technologies by a bigger user base, such as wikis, blogs, and podcasts. This tendency has resulted in significant breakthroughs in the field of English language instruction, particularly for students learning English as a foreign language. The major goal of this study was to determine the extent to which learners gain from a specific type of writing practice including peer-correction via wikis. According to the preliminary data, learners not only improve their writing skills, but also grow their social skills. This is accomplished by mutual support and coaching among students during the writing process, which results in an improvement in metacognitive methods and overall writing performance. The study concludes with a discussion of the implications of the results and provides recommendations for further research.
Son yıllarda wiki, blog ve podcast gibi Web 2.0 araçlarının daha geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından kullanımında önemli bir artış yaşanmaktadır. Bu eğilim, özellikle İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler için İngilizce dil eğitimi alanında bazı ilerlemelere yol açmıştır. Bu araştırmanın temel amacı, öğrencilerin wiki kullanımı yoluyla akran düzeltmeyi içeren belirli bir yazma pratiği türünden ne ölçüde yararlandıklarını belirlemekti. Bu açıdan bakıldığında, ön bulgular öğrencilerin sadece yazma becerilerini geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda sosyal becerilerini de geliştirdiklerini göstermiştir. Bu, yazma sürecinde öğrenciler arasındaki karşılıklı destek ve rehberlik yoluyla elde edilir ve bu da onların üstbilişsel stratejilerinde ve genel yazma performanslarında artışa yol açar. Sonuç olarak araştırma, yabancı dil olarak İngilizce (EFL) öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmek için belirli etkinliklerin uygulanmasında wiki'lerden yararlanmanın olumlu bir etkisini ortaya çıkardı. Çalışma, sonuçların çıkarımlarının tartışılmasıyla sona ermekte ve daha sonraki araştırmalar için önerilerde bulunulmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Acquisition |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | September 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 10 |