Research Article
BibTex RIS Cite

BELEDİYELERİN TURİZM HİZMETLERİNE YÖNELİK YEREL HALKIN MEMNUNİYET DÜZEYİ: GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ

Year 2021, Volume: 2 Issue: 1, 33 - 40, 23.07.2021

Abstract

Araştırmanın temel amacı Gaziantep ilinde yerel yönetim tarafından turizmle ilgili yapılan hizmetlere yönelik yerel halkın memnuniyet düzeyini tespit etmektir. Bu kapsamda 2021 yılı Şubat ve Mayıs ayları arasında Gaziantep’te ikamet eden 788 kişiye anket uygulanmıştır. Yerel yönetimin turizme ilişkin hizmetleri iki farklı dönemde değerlendirilmiştir. Bu bağlamda yerel halkın, yerel yönetimin turizme ilişkin hizmetlerine yönelik memnuniyet düzeyinin her iki dönemde de oldukça yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca yerel yönetimin ikinci döneminde sunduğu turizm hizmetlerine yönelik yerel halkın memnuniyet düzeyi, birinci döneme göre artış sağladığı tespit edilmiştir. İlk dönemde yerel halkın turizm kapsamında en yüksek düzeyde memnun kaldığı hizmetler sırasıyla; ulaşım hizmetleri (N= 4,12), alt yapı çalışmaları (4,11) ve çevresel temizlik (N= 4,09) olarak saptanmıştır. İkinci dönemde ise yerel halkın en yüksek düzeyde memnun kaldığı turizm hizmetleri sırasıyla; ulaşım hizmetleri (N= 4,32), müze hizmetleri (N= 4,12) ve alt yapı hizmetleri (N= 4,12) olarak belirlenmiştir. Bu sonuçlar ışığında yerel yönetimlere ve araştırmacılara bir takım önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akyıldız, F . (2012). Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği . Yaşar Üniversitesi E-Dergisi , 7 (26) , 4415-4436 . Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Jyasar/İssue/19138/203091
  • Henden, H ve Henden, R . (2005). Yerel Yönetimlerin Hizmet Sunumlarındaki Değişim ve E-Belediyecilik . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 4 (14) , 48-66 . Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Esosder/İssue/6128/82192
  • Gürler Hazman, G ,. (2005). Afyonkarahisar Belediyesinde E-Belediye Uygulamaları ve Yerel Farkındalık . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 7 (2) , 65-84 . Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Akuiibfd/İssue/1634/20498
  • Zeren, H ve Özmen, A . (2010). Halkın Belediye Faaliyetlerine Katılma Duyarlılığı ve Hizmet Memnuniyeti: Karaman Belediyesi Örneği . Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi , 2010 (2) , 165-173 . Retrieved From https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Kmusekad/İssue/10217/125599
  • Er, A . (2018). Alanya’daki Belediye Hizmetleri Performans Algısının Değerlendirilmesi Üzerine Örnek Bir Çalışma. Alanya Akademik Bakış , 2 (1) , 71-105 . Doı: 10.29023/Alanyaakademik.350570
  • Şahin, K. (2011). Belediye Hizmetleri ve Hizmet Kalitesine Yönelik Vatandaş Memnuniyetinin Ölçümü (Konya İl Merkezi Örneği). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Karaman
  • İnal, Mehmet, Özel, Mehmet ve Eren, Veysel. (2009). Yerel Siyaset ve Yerel Halkın Belediye Hizmetlerine Bakışı: Yerel Hizmetlerden Memnuniyet Düzeyi Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 1. 33-50.
  • Önen, M (2010).Yerel Yönetimlerin Yoksullukla Mücadelesi: Malatya Belediyesi Örneği.Sayıştay Dergisi
  • Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’nin En Büyük Cam Terası, https://www.gaziantep.bel.tr/en/news/rumkaleye-turkiyenin-en-buyuk-cam-terasi-yapilacak Erişim Tarihi. 05.05.2021
  • Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Doğal Hayatı Koruma Daire Başkanlığı Hayvanat Bahçesi Şube Müdürlüğü, https://www.gaziantepzoo.org/hakkimizda.html, Erişim Tarihi. 05.052021

SATISFACTION LEVEL OF LOCAL PEOPLE FOR TOURISM RELATED MUNICIPAL SERVICES:GAZIANTEP METROPOLITAN MUNICIPALITY EXAMPLE

Year 2021, Volume: 2 Issue: 1, 33 - 40, 23.07.2021

Abstract

The main purpose of the research is to determine the satisfaction levels of the local people living in Gaziantep for the services provided by the local government regarding tourism. In this context, a questionnaire was applied to 788 people residing in Gaziantep between February and May 2021. The tourism-related services of the local government were evaluated in two different periods. In this context, it has been observed that the satisfaction level of the local people towards the tourism-related services of the local government is quite high in both periods. In addition, it has been determined that the satisfaction level of the local people for the tourism services provided by the local government in the second period is higher than the first period. In the first period, the services that the local people were most satisfied with are; transportation services (N= 4.12), infrastructure works (4.11) and environmental cleaning (N= 4.09). In the second period, the services that the local people are most satisfied with are; transportation services (N= 4.32), museum services (N= 4.12) and infrastructure services (N= 4.12). In this context, a number of suggestions were made to local governments and researchers.

References

  • Akyıldız, F . (2012). Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği . Yaşar Üniversitesi E-Dergisi , 7 (26) , 4415-4436 . Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Jyasar/İssue/19138/203091
  • Henden, H ve Henden, R . (2005). Yerel Yönetimlerin Hizmet Sunumlarındaki Değişim ve E-Belediyecilik . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 4 (14) , 48-66 . Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Esosder/İssue/6128/82192
  • Gürler Hazman, G ,. (2005). Afyonkarahisar Belediyesinde E-Belediye Uygulamaları ve Yerel Farkındalık . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 7 (2) , 65-84 . Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Akuiibfd/İssue/1634/20498
  • Zeren, H ve Özmen, A . (2010). Halkın Belediye Faaliyetlerine Katılma Duyarlılığı ve Hizmet Memnuniyeti: Karaman Belediyesi Örneği . Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi , 2010 (2) , 165-173 . Retrieved From https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Kmusekad/İssue/10217/125599
  • Er, A . (2018). Alanya’daki Belediye Hizmetleri Performans Algısının Değerlendirilmesi Üzerine Örnek Bir Çalışma. Alanya Akademik Bakış , 2 (1) , 71-105 . Doı: 10.29023/Alanyaakademik.350570
  • Şahin, K. (2011). Belediye Hizmetleri ve Hizmet Kalitesine Yönelik Vatandaş Memnuniyetinin Ölçümü (Konya İl Merkezi Örneği). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Karaman
  • İnal, Mehmet, Özel, Mehmet ve Eren, Veysel. (2009). Yerel Siyaset ve Yerel Halkın Belediye Hizmetlerine Bakışı: Yerel Hizmetlerden Memnuniyet Düzeyi Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 1. 33-50.
  • Önen, M (2010).Yerel Yönetimlerin Yoksullukla Mücadelesi: Malatya Belediyesi Örneği.Sayıştay Dergisi
  • Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’nin En Büyük Cam Terası, https://www.gaziantep.bel.tr/en/news/rumkaleye-turkiyenin-en-buyuk-cam-terasi-yapilacak Erişim Tarihi. 05.05.2021
  • Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Doğal Hayatı Koruma Daire Başkanlığı Hayvanat Bahçesi Şube Müdürlüğü, https://www.gaziantepzoo.org/hakkimizda.html, Erişim Tarihi. 05.052021
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Süreyya Yurtman 0000-0001-8741-1803

Publication Date July 23, 2021
Submission Date June 8, 2021
Acceptance Date July 6, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Yurtman, S. (2021). BELEDİYELERİN TURİZM HİZMETLERİNE YÖNELİK YEREL HALKIN MEMNUNİYET DÜZEYİ: GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Journal of Applied Tourism Research, 2(1), 33-40.


20229

20220     20222         20223   20224     20225    20227        20228       24647     24720