Research Article
BibTex RIS Cite

Learners’ Evaluation Based on Data Mining in a Web Based Learning Environment

Year 2015, Volume: 3 Issue: 5, 78 - 95, 25.06.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.82174

Abstract

This study has been done in order to determine the efficiency level in the extend of learners’ evaluation by means of comparing the Web Based Learning (WBL) with traditional face to face learning. In this respect, the effect of WBL and traditional environment has been analyzed in the class of Visual Programming I, and the learners have been evaluated with the rule based data mining method in a WBL environment. The study has been conducted according to experimental design with pre-test and post-test groups. Experimental group has attended the class in WBL environment, and the control group in a traditional class environment. In accordance with the pre-test and post-test scores of experimental and control groups, both methods have been proved to be effective. According the average scores of post-test, the learners in experimental groups have been more successful than the ones in the control group. The guiding of WBL system prepared for the study has been found to be significant in terms of both underlining the points in which the learners are unsuccessful in a short time and having trust in the system technically

References

  • Aydın, S. (2007). Veri madenciliği ve Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sisteminde bir uygulama. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çinici, M. A. (2006). Web tabanlı uzaktan eğitimde uyarlanır değerlendirme sistemi tasarımı ve gerçekleştirimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Daş, R., & Türkoğlu, İ. (2010). Web tabanlı öğretim materyallerinin web kullanım madenciliği ile analiz edilmesi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 22(1),111-122. 10.06.2011 tarihinde “http://perweb.firat.edu.tr” adresinden alınmıştır.
  • Delavari, N. , Beikzadeh, M. R., & Phon-Amnuaısuk, S. (2008). Data mining application in higher learning institutions. Informatics in Education, 7(1), 31-54. 10.06.2011 tarihinde “http://www.mii.lt” adresinden alınmıştır.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hayes, M., & Billy, A. (2003). Web-based modules designed to address learning bottlenecks in introductory anatomy and physiology courses, Interactive Multimedia Electronic Journal of Computer-Enhanced Learning, 1(2).
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi; Kavramlar, ilkeler, teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kılıç, E., Karadeniz, Ş., & Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149–160.
  • Kolat, A. (1993). E-öğrenme kılavuzu. Ankara: Türkiye Bilişim Vakfı Yayınları
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • Oral, B., & Kenanoğlu, R. (2012). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarısına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 58(67).
  • Passerini, K., & Granger, M. J. (2000). A developmental model for distance learning using the internet. Computers&Education, 34(1), 1-15.
  • Savaş, S. (2007). Web tabanlı uzaktan eğitimde iki farklı öğretim modelinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Schank, R. C. (1994). Active learning through multimedia. IEEE Multimedia, 1(1), 69-78. 1070-986X/94/$4.00.
  • Usta, E. (2007). Harmanlanmış öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ortamlarının akademik başarı ve doyuma etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Verduin, J. R., & Clark, T. A. (1994). Uzaktan eğitim etkin uygulama esasları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yeniad, M. (2006). Uzaktan eğitimde kullanılmak üzere web tabanlı bir portal yazılımı geliştirme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yılmaz, M. (2002). Kimyasal bağlar ve moleküler geometri konularıyla ilgili bir web destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi ve uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Zaiane, O. R. (2001). Web usage mining for a better Web-based learning environment. Proceedings of the 4th IASTED International Conference on Advanced Technology for Education. 15.07.2011 tarihinde http://webdocs.cs.ualberta.ca/~zaiane/postscript/CATE2001.pdf adresinden alınmıştır.

WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMINDA VERİ MADENCİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ

Year 2015, Volume: 3 Issue: 5, 78 - 95, 25.06.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.82174

Abstract

Bu çalışma, Web Tabanlı Öğrenme(WTÖ) ve geleneksel yüz-yüze öğrenme ortamlarının karşılaştırılarak öğrenci değerlendirmesi açısından etkililik derecesinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu açıdan, Görsel Programlama-I dersinde, WTÖ ortamı ile geleneksel ortamın öğrenci başarısına etkisi incelenmiş ve öğrenci WTÖ ortamında kural tabanlı veri madenciliği yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desene göre planlanmış ve yürütülmüştür. Deney grubu, WTÖ ortamında, kontrol grubu ise geleneksel sınıf ortamında dersi takip etmiştir. Deney grubunun ve kontrol grubunun ön-test ve son-test puanlarına göre, kullanılan iki yöntem de etkili bulunmuştur. Son-test puanlarının ortalamalarına göre, deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundakilerden daha başarılı olmuşlardır. Araştırma amacıyla hazırlanan WTÖ sisteminin öğrencileri yönlendirmesi, hem öğrencinin başarısız olduğu noktaları daha kısa sürede vurgulaması hem de teknik olarak sisteme güven duyulması açısından önemli görülmüştür.

References

  • Aydın, S. (2007). Veri madenciliği ve Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sisteminde bir uygulama. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çinici, M. A. (2006). Web tabanlı uzaktan eğitimde uyarlanır değerlendirme sistemi tasarımı ve gerçekleştirimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Daş, R., & Türkoğlu, İ. (2010). Web tabanlı öğretim materyallerinin web kullanım madenciliği ile analiz edilmesi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 22(1),111-122. 10.06.2011 tarihinde “http://perweb.firat.edu.tr” adresinden alınmıştır.
  • Delavari, N. , Beikzadeh, M. R., & Phon-Amnuaısuk, S. (2008). Data mining application in higher learning institutions. Informatics in Education, 7(1), 31-54. 10.06.2011 tarihinde “http://www.mii.lt” adresinden alınmıştır.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hayes, M., & Billy, A. (2003). Web-based modules designed to address learning bottlenecks in introductory anatomy and physiology courses, Interactive Multimedia Electronic Journal of Computer-Enhanced Learning, 1(2).
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi; Kavramlar, ilkeler, teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kılıç, E., Karadeniz, Ş., & Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149–160.
  • Kolat, A. (1993). E-öğrenme kılavuzu. Ankara: Türkiye Bilişim Vakfı Yayınları
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • Oral, B., & Kenanoğlu, R. (2012). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarısına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 58(67).
  • Passerini, K., & Granger, M. J. (2000). A developmental model for distance learning using the internet. Computers&Education, 34(1), 1-15.
  • Savaş, S. (2007). Web tabanlı uzaktan eğitimde iki farklı öğretim modelinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Schank, R. C. (1994). Active learning through multimedia. IEEE Multimedia, 1(1), 69-78. 1070-986X/94/$4.00.
  • Usta, E. (2007). Harmanlanmış öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ortamlarının akademik başarı ve doyuma etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Verduin, J. R., & Clark, T. A. (1994). Uzaktan eğitim etkin uygulama esasları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yeniad, M. (2006). Uzaktan eğitimde kullanılmak üzere web tabanlı bir portal yazılımı geliştirme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yılmaz, M. (2002). Kimyasal bağlar ve moleküler geometri konularıyla ilgili bir web destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi ve uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Zaiane, O. R. (2001). Web usage mining for a better Web-based learning environment. Proceedings of the 4th IASTED International Conference on Advanced Technology for Education. 15.07.2011 tarihinde http://webdocs.cs.ualberta.ca/~zaiane/postscript/CATE2001.pdf adresinden alınmıştır.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İdris Göksu

Publication Date June 25, 2015
Submission Date September 13, 2014
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 5

Cite

APA Göksu, İ. (2015). WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMINDA VERİ MADENCİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ. Journal of Computer and Education Research, 3(5), 78-95. https://doi.org/10.18009/jcer.82174

download13894               13896   13897 14842      download


Creative Commons License


This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


Dear Authors;

We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be sensitive on this issue. 


Best regards...