Some shortcomings and failures are experienced
in carrying out the in-service training activities for teachers. Failure to
provide the continuity of some in-service training of these deficiencies,
educational activities other than face-to-service time shortage experienced in
training, cannot be integrated in lifelong learning and professional
development, lack of in-service training activities capture evenly chance of
injury to all the teachers, the in-service training of effectiveness-cost
balance It cannot be provided. In this study, which is expected to resolve the
glitch in a web-based in-service training model aimed recommended. In the study
"Web-Based Teachers In-Service Professional Development Model"
proposal is revealed Morrison, Ross and Kemp Model, Dick and Carey Model and
Passerini and Granger examined Hybrid Design Model, will be fit for purpose in
the training-services of these model components are integrated by selecting and
applications
Öğretmenlere yönelik hizmet-içi eğitim
faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde bazı eksiklikler ve aksaklıklar
yaşanmaktadır. Bu aksaklıklardan bazıları hizmet-içi eğitimlerin sürekliliğinin
sağlanamaması, eğitim öğretim faaliyetleri dışında yüz yüze hizmet-içi eğitimde
yaşanan zaman sıkıntısı, hayat boyu eğitim ve mesleki gelişimin
bütünleştirilememesi, hizmet içi eğitim faaliyetlerinden bütün öğretmenlerin
eşit şekilde yaralanma fırsatı yakalayamaması, hizmet içi eğitimlerin
etkililik-maliyet dengesinin sağlanamamasıdır. Bu çalışmada söz konusu
aksaklıkları gidereceği düşünülen bir web tabanlı hizmet-içi eğitim modeli
önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada “Öğretmenlerin Web Tabanlı Hizmet-İçi
Mesleki Gelişim Modeli” önerisi ortaya konarken Morrison, Ross ve Kemp Modeli,
Dick ve Carey Modeli, Passerini ve Granger Hibrid Tasarım Modeli incelenerek,
bu modellerden hizmet-içi eğitimde amaca uygun olabilecek bileşenler ve
uygulamalar seçilerek bütünleştirilmiştir.
Journal Section | Review Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2016 |
Submission Date | June 9, 2016 |
Acceptance Date | August 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 8 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...