BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi

Year 2012, , 66 - 71, 01.04.2012
https://doi.org/10.5222/j.child.2012.066

Abstract

Amaç: Araştırma, okul öncesi eğitim alan çocukların ve ailelerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Araştırma, 2-16 Mayıs 2011 tarihleri arasında, Ankara il merkezinde bulunan bir kurum kreşinde yapılmıştır. Çalışma grubunu kurum kreşine devam eden çocuklar n=93 ve aileleri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak anket formu kullanılmıştır.Bulgular: Bu çalışmada; çocukların ortalama hafta içi 0.53±0.53 saat ve hafta sonu 1.62±1.56 saat bilgisayar oyunu oynadıkları, bilgisayar oyunu oynama durumları ile anne ve babalarının bilgisayar oyunu oynama durumları, çocukların okul yaş aralığı ve cinsiyetleri arasındaki ilişki anlamlı olarak saptanmıştır sırasıyla p

References

  • 1. Evcin S. Bilgisayar dyunlarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık eğilimine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul, 2010.
  • 2. Çelen FK, Çelik A, Seferoğlu SS. Çocukların İnternet kullanımları ve onları bekleyen çevrim-içi riskler. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11). İnönü Üniversitesi, Malatya. 2-4 Şubat 2011:2-8.
  • 3. Gürcan A, Özhan S, Uslu R. Dijital oyunlar ve çocuklar üzerindeki etkileri. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Ankara, 2008:1-50.
  • 4. Ferguson CJ. The good, The Bad and The Ugly: A Metaanalytic Review of Positive and Negative Effects of Violent Video Games. Psychiatr Q 2007;78:309-16. http://dx.doi.org/10.1007/s11126-007-9056-9 PMid:17914672
  • 5. Oktay A. Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. Epsilon Yayınları, İstanbul, 1999. PMCid:2133163
  • 6. Yavuzer H. Doğum öncesinden ergenlik sonuna kadar çocuk psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul, 2002.
  • 7. Kars GB. Şiddet içerikli bilgisayar oyunlarının çocuklarda saldırganlığa etkisi yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Disiplinler Arası Adli Tıp Anabilim Dalı, Ankara, 2010.
  • 8. Çetinkaya H. Video oyunlarının çocuklarda saldırganlığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1991.
  • 9. Bilgi A. Bilgisayar oyunu oynayan ve oynamayan ilköğretim öğrencilerinin saldırganlık, depresyon ve yalnızlık düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 2005.
  • 10. Irwin AR, Gross AM. Congnitive tempo, Violent video games and agressive behavior in young boys. Journal of Family Violence 1995;10(3):337-50. http://dx.doi.org/10.1007/BF02110997
  • 11. Anderson CA, Gentile DA&Buckley KE. Violent video game effects on children and adolscente: Theory, research, and public policy. Oxford University Press, Inc. New York, 2007: 65. http://dx.doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195309836.001.0001
  • 12. American Academy of Pediatrics. Committee on Public Education. Media Violence. Pediatrics 2001;108(5):1222-6. PMid:11694708
  • 13. Aktaş Arnas YY. 3-18 yaş grubu çocuk ve gençlerin interaktif iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. TOJET 2005;4(4):1303-6521.
  • 14. Hastings EC, Karas TL, Winsler A, et al. Young children’s video/computer game use: Relations with school performance and behavior. Issues Ment Health Nurs 2009;30(10):638-49. http://dx.doi.org/10.1080/01612840903050414 PMid:19742374 PMCid:3041171
  • 15. Roberts DF, Foehr UG, Rideout VJ, Brodie M. Kids & Media The New Millennium. 1999: Erişim Tarihi: 29.03.2012
  • 16. Durmuş A, Kaya S. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar kullanım alışkanlıkları ile velilerin bilgisayar kullanım alışkanlıkları arasındaki ilişki. 2008:121-126, Erişim Tarihi: 24. 03.2012 http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/19.doc
  • 17. Akkoyunlu B, Tuğrul B. Okul öncesi çocukların ev yaşantısındaki teknolojik etkileşimlerinin bilgisayar okuryazarlığı becerileri üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002;23:12-21.
  • 18. Arslan A. Bir sosyolojik olgu olarak televizyon. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2004;1:1-15.
  • 19. RTÜK televizyon programlarındaki şiddet içeriğinin, müstehcenliğin ve mahremiyet ihlâllerinin izleyicilerin ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri. Özel Çalışma Grubu Sonuç Raporu, Ankara, 2009:36-38.
  • 20. Horzum MB. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim 2011;36(159):56-67.
  • 21. İnal Y, Çağıltay K. Turkish elementary school students’ computer game play characterıstıcs. Paper presented at the international informatics congress, Eskişehir, 2005. Erişim Tarihi. 30.03.2012http://simge.metu.edu.tr/conferences/BILTEK_ oyun.pdf
  • 22. Michelle B. Video games activate reward regions of brain in men more than women, Stanford study finds. Stanford Med website, Erişim Tarihi. 16.08.2012 http://med.stanford.edu/ news_releases/2008/february/videobrain.html February 4 2008
  • 23. Çukur D. Okul öncesi çocukluk döneminde sağlıklı gelişimi destekleyici dış mekan tasarımı. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi 2011;12:71-7.

Evaluation of Computer Game Playing Habits of Children at Pre-School Education Levels and Their Families

Year 2012, , 66 - 71, 01.04.2012
https://doi.org/10.5222/j.child.2012.066

Abstract

Aim: The aim of the research is to determine the habits of children at pre-school education and their families.Material and Methods: The research was conducted at a state nursery in the city of Ankara between 2 to 16 May 2011. The study population was the children 48-72 months and their families at the governmental nursery n=93 . The questionnaire was used to collect the data.Results: In this study, their mean hour of playing computer games was found as 0.53±0.53 hours on weekdays and 1.62±1.56 hours on weekends, the relation of playing computer games was significantly correlated with playing computer game habits of their parents, school age range and gender of the children respectively p

References

  • 1. Evcin S. Bilgisayar dyunlarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık eğilimine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul, 2010.
  • 2. Çelen FK, Çelik A, Seferoğlu SS. Çocukların İnternet kullanımları ve onları bekleyen çevrim-içi riskler. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11). İnönü Üniversitesi, Malatya. 2-4 Şubat 2011:2-8.
  • 3. Gürcan A, Özhan S, Uslu R. Dijital oyunlar ve çocuklar üzerindeki etkileri. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Ankara, 2008:1-50.
  • 4. Ferguson CJ. The good, The Bad and The Ugly: A Metaanalytic Review of Positive and Negative Effects of Violent Video Games. Psychiatr Q 2007;78:309-16. http://dx.doi.org/10.1007/s11126-007-9056-9 PMid:17914672
  • 5. Oktay A. Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. Epsilon Yayınları, İstanbul, 1999. PMCid:2133163
  • 6. Yavuzer H. Doğum öncesinden ergenlik sonuna kadar çocuk psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul, 2002.
  • 7. Kars GB. Şiddet içerikli bilgisayar oyunlarının çocuklarda saldırganlığa etkisi yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Disiplinler Arası Adli Tıp Anabilim Dalı, Ankara, 2010.
  • 8. Çetinkaya H. Video oyunlarının çocuklarda saldırganlığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1991.
  • 9. Bilgi A. Bilgisayar oyunu oynayan ve oynamayan ilköğretim öğrencilerinin saldırganlık, depresyon ve yalnızlık düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 2005.
  • 10. Irwin AR, Gross AM. Congnitive tempo, Violent video games and agressive behavior in young boys. Journal of Family Violence 1995;10(3):337-50. http://dx.doi.org/10.1007/BF02110997
  • 11. Anderson CA, Gentile DA&Buckley KE. Violent video game effects on children and adolscente: Theory, research, and public policy. Oxford University Press, Inc. New York, 2007: 65. http://dx.doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195309836.001.0001
  • 12. American Academy of Pediatrics. Committee on Public Education. Media Violence. Pediatrics 2001;108(5):1222-6. PMid:11694708
  • 13. Aktaş Arnas YY. 3-18 yaş grubu çocuk ve gençlerin interaktif iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. TOJET 2005;4(4):1303-6521.
  • 14. Hastings EC, Karas TL, Winsler A, et al. Young children’s video/computer game use: Relations with school performance and behavior. Issues Ment Health Nurs 2009;30(10):638-49. http://dx.doi.org/10.1080/01612840903050414 PMid:19742374 PMCid:3041171
  • 15. Roberts DF, Foehr UG, Rideout VJ, Brodie M. Kids & Media The New Millennium. 1999: Erişim Tarihi: 29.03.2012
  • 16. Durmuş A, Kaya S. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar kullanım alışkanlıkları ile velilerin bilgisayar kullanım alışkanlıkları arasındaki ilişki. 2008:121-126, Erişim Tarihi: 24. 03.2012 http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/19.doc
  • 17. Akkoyunlu B, Tuğrul B. Okul öncesi çocukların ev yaşantısındaki teknolojik etkileşimlerinin bilgisayar okuryazarlığı becerileri üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2002;23:12-21.
  • 18. Arslan A. Bir sosyolojik olgu olarak televizyon. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2004;1:1-15.
  • 19. RTÜK televizyon programlarındaki şiddet içeriğinin, müstehcenliğin ve mahremiyet ihlâllerinin izleyicilerin ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri. Özel Çalışma Grubu Sonuç Raporu, Ankara, 2009:36-38.
  • 20. Horzum MB. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim 2011;36(159):56-67.
  • 21. İnal Y, Çağıltay K. Turkish elementary school students’ computer game play characterıstıcs. Paper presented at the international informatics congress, Eskişehir, 2005. Erişim Tarihi. 30.03.2012http://simge.metu.edu.tr/conferences/BILTEK_ oyun.pdf
  • 22. Michelle B. Video games activate reward regions of brain in men more than women, Stanford study finds. Stanford Med website, Erişim Tarihi. 16.08.2012 http://med.stanford.edu/ news_releases/2008/february/videobrain.html February 4 2008
  • 23. Çukur D. Okul öncesi çocukluk döneminde sağlıklı gelişimi destekleyici dış mekan tasarımı. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi 2011;12:71-7.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Duygu Akçay This is me

Hilal Özcebe This is me

Publication Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012

Cite

APA Akçay, D., & Özcebe, H. (2012). Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Çocuk Dergisi, 12(2), 66-71. https://doi.org/10.5222/j.child.2012.066
AMA Akçay D, Özcebe H. Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Çocuk Dergisi. April 2012;12(2):66-71. doi:10.5222/j.child.2012.066
Chicago Akçay, Duygu, and Hilal Özcebe. “Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların Ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”. Çocuk Dergisi 12, no. 2 (April 2012): 66-71. https://doi.org/10.5222/j.child.2012.066.
EndNote Akçay D, Özcebe H (April 1, 2012) Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Çocuk Dergisi 12 2 66–71.
IEEE D. Akçay and H. Özcebe, “Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”, Çocuk Dergisi, vol. 12, no. 2, pp. 66–71, 2012, doi: 10.5222/j.child.2012.066.
ISNAD Akçay, Duygu - Özcebe, Hilal. “Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların Ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”. Çocuk Dergisi 12/2 (April 2012), 66-71. https://doi.org/10.5222/j.child.2012.066.
JAMA Akçay D, Özcebe H. Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Çocuk Dergisi. 2012;12:66–71.
MLA Akçay, Duygu and Hilal Özcebe. “Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların Ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”. Çocuk Dergisi, vol. 12, no. 2, 2012, pp. 66-71, doi:10.5222/j.child.2012.066.
Vancouver Akçay D, Özcebe H. Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Çocuk Dergisi. 2012;12(2):66-71.