Research Article
BibTex RIS Cite

Maternity Views On Social Media Impressive Motherhood

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 206 - 231, 30.09.2024
https://doi.org/10.59534/jcss.1459709

Abstract

In social media, which has become an integral part of daily life, traditional identities change, transform and are redefined. The role of motherhood also has its share of this change and transformation. Bu çalışmanın amacı, etkileyici anneliğin Instagram’da nasıl sunulduğunu ve kurgulandığını ortaya koymaktır. In this context, the posts of five Instagram user mothers regarding pregnancy, birth and postpartum periods will be examined by adopting content analysis. In this study, which will examine influencer motherhood on Instagram, it will be tried to determine whether the motherhood experience and perception offered by influencer mothers differ from the traditional motherhood role, and if so, what they are. On Instagram, mothers present perfect motherhood in fictionalized profiles. The study was based on the assumption that motherhood is an ideal that is sought to be achieved in this environment, and that this ideal will be achieved as a result of rapid and excessive consumption.

References

  • Alkara, İ., (2021). Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi: Bilecik Bursa Eskişehir Örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 415-446.
  • Aktaş, G. (2019). Günümüz Toplumlarında Anneliğin Değişen Biçimlerini Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerinden Değerlendirmek Hacettepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 36 (2), 253-271.
  • Altaş, B. (2018). Tüketim Toplumunda Anneliğin Yeni Görünümleri. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi, Antalya.
  • Avcılar, M. Y. ve Açar, F.(2017). Sosyal Medya Reklamlarında Ünlü Desteği Kullanımı: Mikro-Ünlülerin Yükselişi. 15. Uluslararası Türk Dünyası- Sosyal Bilimler Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1-14.
  • Aziz, A. (1982). Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim. Ankara Üniversitesi Basın-Yayın Yüksek Okulu Yayınları No: 2: Ankara.
  • Bakardjieva, M. (2003). Virtual Togetherness: An Everyday-Life Perspective. Media, Culture&Society, 25, 291-313
  • Bal N. (2019). Instagramda Anneliğin Sunumu Üzerine Sosyolojik Bir Analiz. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bal, S. (2014). Reklamların Eskimeyen Yüzü “Muhteşem Annelik” Anneler Günü Reklamları Örneği. İlefDegisi, 1(2) (59-85).
  • Balta, E. P. (2005). Bitmeyen Çocukluk, Erken Yetişkinlik ve Yeni Kapitalizm. Birikim, 192: 20-28. Bauman, Z.(2000) Liquid Modernity.PolityPress: USA.
  • Baudrillard, J. (2008). Tüketim Toplumu: Söylenceleri/Yapıları. Çev. Hazal Deliceçaylı, Ferda Keskinç. Ayrıntı Yayınları: İstanbul Beck, U. ve Gernsheim, B. E. (2012). Aşkın Normal Kaosu. (çev.Nafer Ermiş), İmge Kitapevi: Ankara.
  • Beck, U. ve Gernsheim, B. E. (2012). Aşkın Normal Kaosu. (çev. Nafer Ermiş), İmge Kitapevi: Ankara.
  • Bozyiğit, B., Metin, İ. (2022). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Instagram Kullanıcıları Üzerinde Bir Araştırma. Journal of Business in TheDigital Age, 5(2), 180-193.
  • Böke, K. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Alfa.
  • Burç P. E. (2016). Sosyo-Kültürel Bir Olgu Olarak Annelik: Dokuz Eylül Üniversitesi'ndeki Anne Akademisyenler Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Carter, D. (2016). HustleandBrand: TheSociotechnicalShaping of Influence. Social Media+ Society, 2(3), 1-12.
  • Chae, J. (2015). “Am I a BetterMotherthanYou?:Media and 21st-century Motherhood in theContext of theSocialComparisonTheory.” CommunicationResearch, 42(4): 503-525.
  • Cooley, C, H,. (1902). Human Nature andTheSocialOrder. Trow Directory Printing andBookbindingCompany: New York.
  • Cooley, C, H,. (1966). SocialProcess.Southern Illinois UniversityPress: United States of America.
  • Debord, G. (2018). Gösteri Toplumu. (çev. Ayşen Ekmekçi ve Okşan Taşkent). Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
  • Demir, N. Ö. (2017). Bireylerin Tüketimin Nesnesine Dönüşmesinde Sosyal Medya Etkisi. Sosyoloji Konferansları, (55), 277-288.
  • Dijk, V. Jan. (2018). Ağ Toplumu: Alternatif Medya ve Toplumsal Hareketler. (çev. Özlem Sekman). Kafka Yayınevi: İstanbul.
  • Edgar, A., Sedgwick, P,. (2007). Kültürel Kuramda Anahtar Kavramlar. Açılım Kitap: İstanbul.
  • Engel J. F., Blackwell R. D., Kollat D. T., (1978).Consumer Behavior.Hinsdale: DrydenPress.
  • Ergül, G., Yıldız, S., (2021). Sosyal Medyada Sosyal Annelik: Instagram Anneliği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, (2): 611-627.
  • Evans, D. (2008). Social Media Marketing: An Hour a Day. WileyPublising: Canada.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (çev. M. Küçük), Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
  • Furedi, F. (2013). Paranoyak Anne Babalık: Uzmanları Dikkate Almamak Çocuğunuz İçin En İyisi Olabilir. İz Yayıncılık: İstanbul.
  • Freberg, K., Graham, K., McGaughey, K., &Freberg, L. A. (2011). WhoAreTheSocial Media Influencers? A Study of PublicPerceptions of Personality.PublicRelationsReview, 37, 90–92.
  • Giddens, A. (2012). Sosyoloji. Kırmızı Yayınları: İstanbul.
  • Gülmez, M. P. (2021). Yeni Annelik Rollerin Sosyal Medyada İnşası.Yayımlanmamış Doktora Tezi: Anadolu Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Gürçayır Teke, S. (2014). Dönüşen Anneliğe Yönelik Netnografik Bir Analiz: Blogger Anneler. Milli Folklor, 26 (103).
  • Glenn E. N., (1994). Social Construction of Mothering: A ThematicOverview.Mothering: Ideology, ExperienceandAgency, ed. Evelyn NakanoGlenn -Grace Chang¬-Linda RennieForcey, Routledge, ss. 1-29. New York &London.
  • Gram, M. & Pedersen, H. D. (2014). Negotiations of Motherhood- BetweenİdealsandPractice, Motherhoods, MarketsandConsumption” S. O'Donohoe, M. Hogg, P. Maclaran, L. Martens ve L. Stevens (ed.). TheMaking of Mother, Motherhoods, MarketsandConsumption: TheMaking of Mothers in Contemporary Western Cultures. (2014: 99-114) Routledge: London.
  • Hepkul, A. (2002). Bir Sosyal Bilim Araştırma Yöntemi Olarak İçerik Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-12.
  • Horovitz, B. (2007). Alpha MomsLeapto Top of Trend Setters. USA today. Retrievedfromhttps://go.gale.com/ps/i.do?p=ITOF&u=sdu&id=GALE|A161094914&v=2.1&it=r&sid=summon Erişim Tarihi: 27.07.2021
  • Kaplan, M. Z. (2018). Annelik Sosyalizasyonu ve Sosyal Medya: Instagram Örneği.Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kim, H. ve Jeong, J. (2016). Effect of CelebrityEndorsement in Marketing of Musicals: Poster VersusSocial Networking Site. SocialBehaviorandPersonality, 44(8), 1243-1254.
  • Kızılkaya, Z. Z. (2018). Sosyal Ağlarda Annelik: Youtuber Anneler Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Li, R. (2018). TheSecret of Internet Celebrities: A QualitativeStudy of Online OpinionLeaders on Weibo. Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on SystemSciences, Hawaii, p. 533-542.
  • Marshall, G. (1998). Sosyoloji Sözlüğü. (çev. Osman Akmhay, Derya Kömürcü). Bilim Sanat Yayınları: Ankara
  • McDaniel, B. T., Coyne, S. M., & Holmes, E. K. (2012). New mothersandmediause: AssociationsBetweenBlogging, Social Networking, andMaternalWell-Being. Maternaland Child HealthJournal, 16(7), 1509-1517.
  • McLuhan, M. (2014). Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu. Yapı Kredi Yayınları: İstanbul.
  • Odabaşı, Y. (1996). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları. No.2.
  • Odabaşı Y., (2006). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. Sistam Yayıncılık: İstanbul.
  • Orton-Johnson, K. (2017). MummyBlogsandRepresentation of Motherhood: “BadMummies” andTheir Readers. Social Media + Society, 3(2), 1-17.
  • Özgül, E. G. (2015). Yanılsamalar Labirentinde Bir Yanılsama Olarak Özne.İletişimde Sosyal Medya, Sosyal Medyada Etkileşimiçinde (ed. Özlem Oğuzhan). Kalkedon Yayınları: İstanbul.
  • Parsa A, ve Akmeşe Z. (2019). Sosyal Medya ve Çocuk İstismarı: İnstagram Anneleri Örneği. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 5(1), 163 - 191. 10.21798/kadem.2019153622
  • Pütter, M. (2017). TheImpact of Social Media on Consumer BuyingIntention.Journal of International Business Researchand Marketing. Volume 3, Issue 1
  • Roberts, C. W. (1997). SemanticText Analysis: On theStructure of LinguisticAmbiguity in OrdinaryDiscourse. Text Analysis ForthSocialSciences: MethodsforDrawing Statistical InferencesFromTextsandTranscripts içinde. Lawrence ErlbaumAssociates: New Jersey.
  • Prono, L. (2010). Alpha Mom. Andrea. Encyclopedia of Motherhood içinde. SAGE Publications: California.
  • Rich, A. (1995). Of WomanBorn: Motherhood as ExperienceandInstitution. Norton Company: United States of America.
  • Ritzer, G. (2016). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek: Tüketim Katedrallerindeki Süreklilik ve Değişim. Ayrıntı yayınları: İstanbul
  • Sabuncuoğlu, A., & Gülay, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2014(38), 1-23.
  • Sadıkoğlu, Z. Z., (2021). Yoğun Annelik Algısı: Annelerin perspektifinden Çağdaş Ebeveynlik Kültür. Alfa Yayınları: İstanbul.
  • Sarıtaş, A. ve Karagöz, Ş. (2017). Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Üniversite Öğrencileri Örneği. Türk Eğitim-Sen 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum 6 (17) 359-374.
  • Sine, R. ve Parlak Yorgancı, D. (2017). Yeni Medya ve Metalaşan Annelik: Instagram Anneliği Üzerine Bir Odak Grup Çalışması. RouteEducationalandSocialScienceJournal. V. 4(8).
  • Şener, G., Kuş, G. (2015). Büyük Birader’den Büyük Veriye Gözetim Toplumu.İletişimde Sosyal Medya, Sosyal Medyada Etkileşimiçinde (ed. Özlem Oğuzhan). Kalkedon Yayınları: İstanbul.
  • Şimşek, E. M. (2016). “Modernite, Postmodernite ve Bauman”. Belge Yayınları: İstanbul.
  • Tam, M. S. (2020). Sosyal Medya Etkileyicilerinin Kanaat Önderliği Rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8,(2), 1325 – 1351.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (2021) Sosyal Bilimler Ansiklopedisi. https://ansiklopedi.tubitak.gov.tr/anasayfa Erişim Tarihi: 02.11.2024.
  • Türk Dil Kurumu. (2011). Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu: Ankara.
  • Uzel, G. (2008). Magazin Basınında ‘Anne’ İmgesi ve Annelik: Kelebek Magazin Eki Üzerinde Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • Wang, X., Yu, C. ve Wei, Y. (2012). Socialmediapeercommunicationandimpacts on purchaseintentions: A consumersocializationframework. Journal of Interactive Marketing, 26(4), 198-208.
  • We Are Social ve Hootsuite “2021 Yılı Global Dijital Raporu” Erişim Tarihi 30.05.2021 https://wearesocial.com/blog/2021/01/digital-2021-the-latest-insights-into-the-state-of-digital
  • Varnalı, K. (2012). Dijital Tutulma: Pazarlama İletişimi ve İnsan. MediaCat Kitapları: İstanbul.
  • Vatandaş, S. (2020). Sosyalleşme ve Sosyalleşmenin Sosyal Medya Mecralarındaki Anlamsal ve İşlevsel Dönüşümü. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 813-832. Yıldırım, L., Eldeniz, L., (2022). Sosyal Medya Ünlülerinin Takipçi Davranışlarına Etkisi. Yeni Medya, (13), 401-417.

Sosyal Medyada Annelik Görünümleri: Etkileyici Annelik

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 206 - 231, 30.09.2024
https://doi.org/10.59534/jcss.1459709

Abstract

Gündelik yaşamın ayrılmaz parçalarından biri haline gelen sosyal medyada geleneksel kimlikler değişmekte, dönüşmekte ve yeniden tanımlanmaktadır. Annelik rolü de bu değişim ve dönüşümden nasibini almaktadır. Bu çalışmanın amacı, etkileyici anneliğin Instagram’da nasıl sunulduğunu ve kurgulandığını ortaya koymaktır. Bu bağlamda, beş Instagram kullanıcısı annenin hamilelik, doğum ve doğum sonrası dönemlerine ait paylaşımları içerik analizi benimsenerek incelenecektir. Instagram’da etkileyici anneliğin inceleneceği bu çalışma ile etkileyici anneler tarafından sunulan annelik deneyim ve algısının geleneksel annelik rolünden farklı yönlerinin olup olmadığı, eğer varsa bunların neler olduğu tespit edilmeye çalışılacaktır. Instagram’da anneler kurgulanmış profillerde kusursuz anneliği sunmaktadır. Çalışmada, bu ortamda anneliğin ulaşılmaya çalışılan bir ideal, bu ideale de hızlı ve aşırı tüketim sonucunda ulaşılacağı kabulünden hareket edilmiştir.

Ethical Statement

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.

References

  • Alkara, İ., (2021). Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi: Bilecik Bursa Eskişehir Örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 415-446.
  • Aktaş, G. (2019). Günümüz Toplumlarında Anneliğin Değişen Biçimlerini Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerinden Değerlendirmek Hacettepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 36 (2), 253-271.
  • Altaş, B. (2018). Tüketim Toplumunda Anneliğin Yeni Görünümleri. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi, Antalya.
  • Avcılar, M. Y. ve Açar, F.(2017). Sosyal Medya Reklamlarında Ünlü Desteği Kullanımı: Mikro-Ünlülerin Yükselişi. 15. Uluslararası Türk Dünyası- Sosyal Bilimler Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1-14.
  • Aziz, A. (1982). Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim. Ankara Üniversitesi Basın-Yayın Yüksek Okulu Yayınları No: 2: Ankara.
  • Bakardjieva, M. (2003). Virtual Togetherness: An Everyday-Life Perspective. Media, Culture&Society, 25, 291-313
  • Bal N. (2019). Instagramda Anneliğin Sunumu Üzerine Sosyolojik Bir Analiz. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bal, S. (2014). Reklamların Eskimeyen Yüzü “Muhteşem Annelik” Anneler Günü Reklamları Örneği. İlefDegisi, 1(2) (59-85).
  • Balta, E. P. (2005). Bitmeyen Çocukluk, Erken Yetişkinlik ve Yeni Kapitalizm. Birikim, 192: 20-28. Bauman, Z.(2000) Liquid Modernity.PolityPress: USA.
  • Baudrillard, J. (2008). Tüketim Toplumu: Söylenceleri/Yapıları. Çev. Hazal Deliceçaylı, Ferda Keskinç. Ayrıntı Yayınları: İstanbul Beck, U. ve Gernsheim, B. E. (2012). Aşkın Normal Kaosu. (çev.Nafer Ermiş), İmge Kitapevi: Ankara.
  • Beck, U. ve Gernsheim, B. E. (2012). Aşkın Normal Kaosu. (çev. Nafer Ermiş), İmge Kitapevi: Ankara.
  • Bozyiğit, B., Metin, İ. (2022). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Instagram Kullanıcıları Üzerinde Bir Araştırma. Journal of Business in TheDigital Age, 5(2), 180-193.
  • Böke, K. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Alfa.
  • Burç P. E. (2016). Sosyo-Kültürel Bir Olgu Olarak Annelik: Dokuz Eylül Üniversitesi'ndeki Anne Akademisyenler Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Carter, D. (2016). HustleandBrand: TheSociotechnicalShaping of Influence. Social Media+ Society, 2(3), 1-12.
  • Chae, J. (2015). “Am I a BetterMotherthanYou?:Media and 21st-century Motherhood in theContext of theSocialComparisonTheory.” CommunicationResearch, 42(4): 503-525.
  • Cooley, C, H,. (1902). Human Nature andTheSocialOrder. Trow Directory Printing andBookbindingCompany: New York.
  • Cooley, C, H,. (1966). SocialProcess.Southern Illinois UniversityPress: United States of America.
  • Debord, G. (2018). Gösteri Toplumu. (çev. Ayşen Ekmekçi ve Okşan Taşkent). Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
  • Demir, N. Ö. (2017). Bireylerin Tüketimin Nesnesine Dönüşmesinde Sosyal Medya Etkisi. Sosyoloji Konferansları, (55), 277-288.
  • Dijk, V. Jan. (2018). Ağ Toplumu: Alternatif Medya ve Toplumsal Hareketler. (çev. Özlem Sekman). Kafka Yayınevi: İstanbul.
  • Edgar, A., Sedgwick, P,. (2007). Kültürel Kuramda Anahtar Kavramlar. Açılım Kitap: İstanbul.
  • Engel J. F., Blackwell R. D., Kollat D. T., (1978).Consumer Behavior.Hinsdale: DrydenPress.
  • Ergül, G., Yıldız, S., (2021). Sosyal Medyada Sosyal Annelik: Instagram Anneliği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, (2): 611-627.
  • Evans, D. (2008). Social Media Marketing: An Hour a Day. WileyPublising: Canada.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (çev. M. Küçük), Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
  • Furedi, F. (2013). Paranoyak Anne Babalık: Uzmanları Dikkate Almamak Çocuğunuz İçin En İyisi Olabilir. İz Yayıncılık: İstanbul.
  • Freberg, K., Graham, K., McGaughey, K., &Freberg, L. A. (2011). WhoAreTheSocial Media Influencers? A Study of PublicPerceptions of Personality.PublicRelationsReview, 37, 90–92.
  • Giddens, A. (2012). Sosyoloji. Kırmızı Yayınları: İstanbul.
  • Gülmez, M. P. (2021). Yeni Annelik Rollerin Sosyal Medyada İnşası.Yayımlanmamış Doktora Tezi: Anadolu Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Gürçayır Teke, S. (2014). Dönüşen Anneliğe Yönelik Netnografik Bir Analiz: Blogger Anneler. Milli Folklor, 26 (103).
  • Glenn E. N., (1994). Social Construction of Mothering: A ThematicOverview.Mothering: Ideology, ExperienceandAgency, ed. Evelyn NakanoGlenn -Grace Chang¬-Linda RennieForcey, Routledge, ss. 1-29. New York &London.
  • Gram, M. & Pedersen, H. D. (2014). Negotiations of Motherhood- BetweenİdealsandPractice, Motherhoods, MarketsandConsumption” S. O'Donohoe, M. Hogg, P. Maclaran, L. Martens ve L. Stevens (ed.). TheMaking of Mother, Motherhoods, MarketsandConsumption: TheMaking of Mothers in Contemporary Western Cultures. (2014: 99-114) Routledge: London.
  • Hepkul, A. (2002). Bir Sosyal Bilim Araştırma Yöntemi Olarak İçerik Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-12.
  • Horovitz, B. (2007). Alpha MomsLeapto Top of Trend Setters. USA today. Retrievedfromhttps://go.gale.com/ps/i.do?p=ITOF&u=sdu&id=GALE|A161094914&v=2.1&it=r&sid=summon Erişim Tarihi: 27.07.2021
  • Kaplan, M. Z. (2018). Annelik Sosyalizasyonu ve Sosyal Medya: Instagram Örneği.Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kim, H. ve Jeong, J. (2016). Effect of CelebrityEndorsement in Marketing of Musicals: Poster VersusSocial Networking Site. SocialBehaviorandPersonality, 44(8), 1243-1254.
  • Kızılkaya, Z. Z. (2018). Sosyal Ağlarda Annelik: Youtuber Anneler Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Li, R. (2018). TheSecret of Internet Celebrities: A QualitativeStudy of Online OpinionLeaders on Weibo. Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on SystemSciences, Hawaii, p. 533-542.
  • Marshall, G. (1998). Sosyoloji Sözlüğü. (çev. Osman Akmhay, Derya Kömürcü). Bilim Sanat Yayınları: Ankara
  • McDaniel, B. T., Coyne, S. M., & Holmes, E. K. (2012). New mothersandmediause: AssociationsBetweenBlogging, Social Networking, andMaternalWell-Being. Maternaland Child HealthJournal, 16(7), 1509-1517.
  • McLuhan, M. (2014). Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu. Yapı Kredi Yayınları: İstanbul.
  • Odabaşı, Y. (1996). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları. No.2.
  • Odabaşı Y., (2006). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. Sistam Yayıncılık: İstanbul.
  • Orton-Johnson, K. (2017). MummyBlogsandRepresentation of Motherhood: “BadMummies” andTheir Readers. Social Media + Society, 3(2), 1-17.
  • Özgül, E. G. (2015). Yanılsamalar Labirentinde Bir Yanılsama Olarak Özne.İletişimde Sosyal Medya, Sosyal Medyada Etkileşimiçinde (ed. Özlem Oğuzhan). Kalkedon Yayınları: İstanbul.
  • Parsa A, ve Akmeşe Z. (2019). Sosyal Medya ve Çocuk İstismarı: İnstagram Anneleri Örneği. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 5(1), 163 - 191. 10.21798/kadem.2019153622
  • Pütter, M. (2017). TheImpact of Social Media on Consumer BuyingIntention.Journal of International Business Researchand Marketing. Volume 3, Issue 1
  • Roberts, C. W. (1997). SemanticText Analysis: On theStructure of LinguisticAmbiguity in OrdinaryDiscourse. Text Analysis ForthSocialSciences: MethodsforDrawing Statistical InferencesFromTextsandTranscripts içinde. Lawrence ErlbaumAssociates: New Jersey.
  • Prono, L. (2010). Alpha Mom. Andrea. Encyclopedia of Motherhood içinde. SAGE Publications: California.
  • Rich, A. (1995). Of WomanBorn: Motherhood as ExperienceandInstitution. Norton Company: United States of America.
  • Ritzer, G. (2016). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek: Tüketim Katedrallerindeki Süreklilik ve Değişim. Ayrıntı yayınları: İstanbul
  • Sabuncuoğlu, A., & Gülay, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2014(38), 1-23.
  • Sadıkoğlu, Z. Z., (2021). Yoğun Annelik Algısı: Annelerin perspektifinden Çağdaş Ebeveynlik Kültür. Alfa Yayınları: İstanbul.
  • Sarıtaş, A. ve Karagöz, Ş. (2017). Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Üniversite Öğrencileri Örneği. Türk Eğitim-Sen 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum 6 (17) 359-374.
  • Sine, R. ve Parlak Yorgancı, D. (2017). Yeni Medya ve Metalaşan Annelik: Instagram Anneliği Üzerine Bir Odak Grup Çalışması. RouteEducationalandSocialScienceJournal. V. 4(8).
  • Şener, G., Kuş, G. (2015). Büyük Birader’den Büyük Veriye Gözetim Toplumu.İletişimde Sosyal Medya, Sosyal Medyada Etkileşimiçinde (ed. Özlem Oğuzhan). Kalkedon Yayınları: İstanbul.
  • Şimşek, E. M. (2016). “Modernite, Postmodernite ve Bauman”. Belge Yayınları: İstanbul.
  • Tam, M. S. (2020). Sosyal Medya Etkileyicilerinin Kanaat Önderliği Rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8,(2), 1325 – 1351.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (2021) Sosyal Bilimler Ansiklopedisi. https://ansiklopedi.tubitak.gov.tr/anasayfa Erişim Tarihi: 02.11.2024.
  • Türk Dil Kurumu. (2011). Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu: Ankara.
  • Uzel, G. (2008). Magazin Basınında ‘Anne’ İmgesi ve Annelik: Kelebek Magazin Eki Üzerinde Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • Wang, X., Yu, C. ve Wei, Y. (2012). Socialmediapeercommunicationandimpacts on purchaseintentions: A consumersocializationframework. Journal of Interactive Marketing, 26(4), 198-208.
  • We Are Social ve Hootsuite “2021 Yılı Global Dijital Raporu” Erişim Tarihi 30.05.2021 https://wearesocial.com/blog/2021/01/digital-2021-the-latest-insights-into-the-state-of-digital
  • Varnalı, K. (2012). Dijital Tutulma: Pazarlama İletişimi ve İnsan. MediaCat Kitapları: İstanbul.
  • Vatandaş, S. (2020). Sosyalleşme ve Sosyalleşmenin Sosyal Medya Mecralarındaki Anlamsal ve İşlevsel Dönüşümü. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 813-832. Yıldırım, L., Eldeniz, L., (2022). Sosyal Medya Ünlülerinin Takipçi Davranışlarına Etkisi. Yeni Medya, (13), 401-417.
There are 66 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Journalism
Journal Section Research Articles
Authors

Tuğba Kızılşimşek 0000-0001-7417-2612

Celalettin Vatandaş 0000-0003-1431-3553

Publication Date September 30, 2024
Submission Date March 27, 2024
Acceptance Date June 15, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Kızılşimşek, T., & Vatandaş, C. (2024). Sosyal Medyada Annelik Görünümleri: Etkileyici Annelik. İletişim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 4(2), 206-231. https://doi.org/10.59534/jcss.1459709