Bu araştırma son yıllarda tüm dünyada etkisini gösteren Covid 19 pandemisinin ülke ekonomileri üzerinde yaratmış olduğu olumsuz etkilerden birisi olan küçülen ekonomiler, düşen büyüme hızları ve azalan istihdam imkanları nedeniyle, üniversite öğrencilerinin gelecek kaygılarının, mezuniyet sonrası beklentilerinin ve geleceğe ilişkin vizyonlarının mevcut durumunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında hazırlanan 58 soruluk anket formuna 49 farklı üniversiteden 448 önlisans, lisans ve yüksek lisans öğrencisinin vermiş olduğu cevaplar SPSS ve AMOS istatistiksel analiz programları vasıtasıyla faktör analizine ve yapısal eşitlik modeli analizine tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre; üniversite öğrencilerinin geleceklerine dair taşıdıkları endişelerin mezuniyet beklentileri üzerinde olumsuz etkisi olduğu, bu endişelerin aynı zamanda gelecek vizyonlarını olumsuz etkilediği, gelecek vizyonlarının ise hem mezuniyet beklentilerini olumlu etkilerken, hem de gelecek kaygılarının mezuniyet beklentileri üzerindeki olumsuz etkisini azaltan aracı role sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ Etik Kurul 09.08.2024 tarih ve 2024/16 No’lu Kurul Kararı
Arel Üniversitesi
This research targets to reveal the current situation of university students' future concerns, post-graduation expectations, and visions for the future due to the unfovarable effects of the Covid-19 pandemic, which has shown its impact worldwide in recent years, including shrinking economies, decreasing growth rates, and declining employment opportunities.
Within the scope of the research, the answers given by 448 associate, undergraduate and graduate students from 49 different universities to the 58-question questionnaire form were subjected to factor analysis and “SEM (structural equation model)” analysis through SPSS and AMOS statistical analysis programs. According to the research findings, the concerns university students have about their future negatively affect their graduation expectations. These anxieties also negatively impact their future visions. However, it was found that future visions positively influence graduation expectations and act as a mediator that reduces the negative impact of future anxieties on graduation expectations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Resources and Industrial Relations (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | September 2, 2024 |
Acceptance Date | September 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |