This study describes class teachers’ perceptions, experiences and views about using educational technologies in Science and Technology classes. To this end, a total of 10 teachers, 5 male and 5 females, working at a low socioeconomic level state primary school in Kırşehir, were included in the study. The data collection tool used was a “semi-structured interview form”. The study was conducted with two researchers, one of whom kept interview notes and recorded the interviews with a recorder and video-camera. The other researcher asked the questions to class teachers and tried to keep the interviews within a chat atmosphere but without diverting from the aim. The data thus collected were analyzed with descriptive data analysis. The findings suggested that using educational technologies in Science and Technology classes contributes positively to the teaching-learning process.
Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji derslerinde eğitim teknolojisi kullanımına ilişkin algıları, deneyimleri ve görüşleri betimlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Kırşehir ili merkezine bağlı alt sosyo-ekonomik düzeydeki bir devlet ilköğretim okulunda öğretmenlik yapmakta olan beş erkek ve beş bayan olmak üzere toplam 10 sınıf öğretmeni çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Çalışmalar iki araştırmacı eşliğinde yürütülmüş olup, araştırmacılardan biri görüşme sırasında gerekli notları tutmuş, ses kayıt cihazı ve video-kamera ile ses ve görüntü kaydını yapmıştır. Diğer bir araştırmacı ise sınıf öğretmenlerine araştırmanın amacı doğrultusunda gerekli sorular yöneltip, görüşmelerin amaçtan sapmadan bir sohbet havası içerisinde yürütülmesine çaba gösterilmiştir. Araştırmada toplanan veriler betimsel analiz ile yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Fen ve Teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasının, öğretme-öğrenme sürecine olumlu katkılarda bulunduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 4 |