Bu çalışma, iki Amerikalı kadın yazar, Sylvia Plath ve Madeline Miller’ın “Lady Lazarus” ve “Galatea” çalışmalarının bir incelemesini, Judith Butler’ın beden teorisi ile beden meselesi üzerine, nasıl oluşturulduklarını, hangilerinin önem arz ettiğini ve aslında nasıl “ata görüş” ve güç ilişkileri içinde söylemle güdümlendiğini önerir. Çalışma, sosyal olarak meşrulaştırılmış veya damgalanmış bedenler üzerine Butleryen görüşlerden yararlanılarak ve bunları sağlamcı/engelci bakış açılarına bağlayarak, iki metindeki tıbbı gözetim, kadın karakterlerin hastaneye yatırılmaları, nesneleştirmenin, bedenlenme ve bedensizleştirmenin bir sembolü olan bedensel imgelemeler gibi ortak motif ve kavramları incelemeyi amaçlamıştır. Bu görüşlerin birbirlerine etkili olmak ve güçlenmek için gerekli koşulları sağladığı öne sürülmektedir. Dini ve kadim bağlamlarda zaten “meşru” olan iki karakter kullanan bu iki text, bunu kadın perspektifinden yapar. Tanrısal güçlerle hayat bağışlanmış bu İncil’e ait ve mitolojik iki karakter, insandan ziyade nesne sayılan kadınlar üzerindeki kontrole bedensel bir bağlam oluşturmaktadırlar. Bu iki kadın karakterin standartlara uymayan parçalanmış ve nesneleştirilmiş bedenlerinden kurtulunacaktır. Bu kadınların bedenlerini “kurtarma”, “iyileştirme” ve “normalleştirme” için eril çaba, dişi direnişiyle karşılaşır.
Sylvia Plath Lady Lazarus Madeline Miller Galatea Bedenler meselesi Sağlamcı/malul bedenler Bedensizleştirme
This paper aims to offer a reading of two American female writers’, Sylvia Plath and Madeline Miller’s, works “Lazy Lazarus” and “Galatea” through Judith Butler’s body theory on the “matter” of the bodies, what constitutes them, which ones do “matter” and how they are in fact discourse driven within the “male stream” views and power relations. By drawing on to Butlerian views on socially legitimized or stigmatized bodies, linking them to dis/ableist perspectives, the study attempts to analyse common motifs and concepts of medical supervision, hospitalisation of the woman characters, bodily imagery as representations of objectification, embodiment and disembodiment. It is suggested that these views provide the necessary circumstances for one another to prevail. The two texts using already “legit” two characters from religious and ancient contexts present a female perspective for them. The biblical and the mythological characters granted lives by “divine powers” set the bodily context for the control over females who are not regarded as human but objects. Not complying with the norms, the fragmented and objectified bodies of the female personas in the two texts are to be disposed of. The male “diligence” for “saving”, “bettering” and “normalizing” the female bodies confronts the female fend.
Sylvia Plath's Lady Lazarus Madeline Miller's Galatea Matter of bodies Dis/ableist bodies Disembodiment
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Translation and Interpretation Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 28, 2023 |
Publication Date | December 1, 2023 |
Submission Date | September 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 1 |