Son yılların en önemli buluşu tartışmasız internettir. Bilgisayar ve internet 21.yüzyıla dijital teknoloji çağı ismini vermiştir. Yeni bin yılın çocuklarının hayatında internet vazgeçemedikleri bir enstrümandır. İlköğretim öğrencilerinin interneti kullanma alışkanlıkları ve tutumlarının incelenmesi günümüz eğitimcileri için önemli bir uğraş alanıdır. Bundan dolayıdır ki bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin bilgisayara sahip olma, internet erişimi olması, bilgisayar ve internet bilme düzeyi, interneti kullanma sıklığı ve interneti kullanma amaçları gibi değişkenlere göre internet kullanmaya yönelik tutumları saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın evreniAnkara ili Keçiören ilçesinde bulunan 7 farklı ilköğretim okulunda, 2013-14 eğitim öğretim döneminde öğrenim gören232’si kız ve 219’u erkek olmak üzere toplam 451 ortaokul 7. sınıf öğrencisidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak internet kullanımına yönelik likert tipli tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin evinde bilgisayar olma, evinde internet erişimi olma, bilgisayar bilme düzeyi, interneti kullanma düzeyi, günlük interneti kullanım sıklığı ve interneti kullanım amacı ile internete yönelik tutumları arasında anlamlı farklılıklar olduğu, ancak cinsiyet ile internete yönelik tutum arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda elde edilenbulgulara göre öğrencilerin eğitim amaçlı internete yönelik tutumların geliştirilebilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 22, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |