Civil engineers taking great responsibilities in many tasks they work, get educated in university before they have such an important profession. With this education, they are expected to fulfill the responsibilities they will face in their professional life. Therefore, the education received by civil engineers is as important as their work for society. Students from schools with more theoretical education have difficulties on understanding of practical applications in the field. To overcome these understanding challenges, students have been supplemented with audio-visual materials that contain practical knowledge based on theoretical background. For this purpose, the process of the construction work were visually recorded in original form from construction site and a specific scenario was prepared and performed. Prepared audio-visual material was then presented to a total of 261 students and the efficiency of the materials was determined. As a result of this study, it was seen that the use of audio-visual material contributed to the elimination of the deficiencies of the students in the construction work applications.
Çalıştıkları birçok görevde büyük sorumluluklar alan inşaat mühendisleri, böyle önemli bir mesleğe sahip olmadan önce belirli bir eğitimden geçmektedirler. Aldıkları bu eğitim ile birlikte meslek hayatlarında karşı karşıya kalacakları sorumlulukları yerine getirmeleri beklenmektedir. Bu yüzden, inşaat mühendislerinin toplum için yaptıkları çalışmalar kadar aldıkları eğitim de çok önemlidir. İnşaat mühendislerine verilen eğitimin teorik ağırlıklı olması, bütün üniversitelerde gerekli laboratuvar ekipmanlarının bulunamaması, öğrencilerin istedikleri kalitede veya pozisyonda staj yeri bulamaması gibi sebepler inşaat mühendisliği eğitiminde teorik eğitim ile uygulamanın bağdaştırılabilmesini zorlaştırmaktadır. Yapılan inşaat projelerinin büyüklüğü ve karmaşıklığı, yeni teori, malzeme ve ihtiyaçların ortaya çıkması, firmaların çalıştığı işin yapım aşamalarına ve kullanılan teknolojiye hakim inşaat mühendisi arayışını arttırmıştır. Firmaların bu taleplerini karşılamak, uygulamayı, kullanılan teknolojiyi, işin yapım aşamalarını vb. konularda yetişmiş kişilerle mümkün olacaktır. Bu sebeple inşaat mühendisliği eğitiminde uygulama ile teorik eğitimin ilişkilendirilmesi oldukça önemli bir problemdir. Bu çalışmada, öğrencilerin üniversitelerde aldıkları teorik bilgilerle uygulamayı ilişkilendirmede yaşadıkları problemlere karşı video kullanımının üretebildiği çözümler araştırılmıştır. Bu amaçla, yapılan işler şantiyelerdeki orijinal haliyle görsel kayıt altına alınmış ve belirli bir senaryo hazırlanarak yapılan işler seslendirilmiştir. Hazırlanan görsel-işitsel materyaller üç üniversitede toplam 261 öğrenciye izlettirilmiş ve peşi sıra yapılan anket ile bu çalışmadan alınan verim tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda, görsel işitsel materyal kullanımının öğrencilerin yapım işi uygulamalarındaki eksikliklerinin giderilmesine katkı sağlayabildiği görülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |