Research Article
BibTex RIS Cite

Examining The Opinions of School Administrators on Rotation Practice

Year 2023, Volume: 6 Issue: 2, 383 - 393, 30.12.2023
https://doi.org/10.52974/jena.1385675

Abstract

Education is one of the most important elements in the development and progress of a country. The quality of education also depends on teachers. In this sense, teachers need to be more devoted, to increase their motivation, and to be relocated in certain periods in order to improve their working conditions. This study was conducted to evaluate the opinions of school administrators regarding rotation practice. In the study group of the research, face-to-face interview technique was used with 20 school administrators working within the Gaziantep Provincial Directorate of National Education and on a voluntary basis. In the research, the interview method, which is one of the qualitative research methods, was used and the data obtained was analyzed by the content analysis method. As a result, school administrators stated that they saw the rotation practice as appropriate and that it increased the quality of education, and that they needed the rotation practice. School administrators who participated in the research stated that the rotation practice has some positive features, especially that it increases productivity and provides a new perspective. In addition, it was concluded that some school administrators experienced adaptation problems with the rotation practice, their current order was disrupted, they experienced poor performance at school and they experienced unrest.

References

  • Allwood, J. M., & Lee, W. L. (2004). The impact of job rotation on problem solving skills. International Journal of ProductionResearch, 42(5), 865-881.
  • Arslan, A., & Direk, A. (2017). Rotasyon uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri ve sosyal sermaye kuramı açısından değerlendirilmesi. Akademik İncelemeler Dergisi, 12(2), 235-261.
  • Arabacı, İ., & Sağlam, H. (2012). Zorunlu rotasyon uygulamalari konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 529-547.
  • Aydın, M. (2014). Eğitim Yönetimi. Gazi Kitabevi.
  • Bahçalı, G. (2014). Rotasyon uygulamalarının değerlendirilmesi: Eskişehir ili örneği [Unpublish master thesis]. Anadolu University.
  • Can, H. (2009). Kamu ve özel kesimde insan kaynakları yönetimi. Siyasal Kitabevi.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Çalışır, İ. (2013). Devlet okullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin okul yöneticilerine uygulanan rotasyon atamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi [Unpublished master thesis]. Yeditepe University.
  • Çelebi, G., Çelebi, Y., & Bayram M. (2011, April 16-17). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirmesi ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri (Trabzon örneği). [Conference presentation]. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
  • Çicek Sağlam, A., & Yüksel, A. (2015). Liselerde Görev yapan öğretmen ve yöneticilerin örgütsel sessizliğe ilişkin görüşleri. Turkish Studies- International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 10(7),317-332.
  • Demir, Y. (2005). İş ile personel uyumu ve önemi. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik Dergisi, (148), 97–108.
  • Dresel, M., & Hall, N. C. (2013). Motivation. In, Hall, N. C&Goetz, T. (Eds.), Emotion, motivation, and self-regulation: A handbookforteachers (pp. 57-122). EmeraldInsight.
  • Eyipınar, C. D., Büyükkalkan, F., & Semiz, K. (2021). Sentiment analysis of youtube videoscomments on sports nutrition. International Journal of Physical Education Sport and Technologies 2(2), 27-39.
  • Gökkaya, N. (2013). Okul müdürlerine uygulanan rotasyona ilişkin ilkokul ve ortaokul müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin görüşleri [Unpublished master thesis]. Mehmet Akif Ersoy University.
  • Hamel, G. (1991). Competition for competence and inter-partner learning with in strategical liances. Strategic Management Journal, (12), 83-103.
  • Inkpen, A. C., & Crossan, M. M. (1995). Believing is seeing: jointventures and organizationlearning. Journal of Management Studies, (32), 596-618.
  • Katkat, D., & Mızrak, O. (2003). Öğretmen adaylarının pedogojik eğitimlerinin problem çözme becerilerine etkisi. Milli Eğitim Dergisi, (158).
  • Kayıkçı, K., Yörük, T., & Özdemir, İ. (2015). İl ve ilçe eğitim yöneticilerinin tabi oldukları rotasyon uygulamasına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online 14(1), 200-215.
  • Kayır, S. (2013). Rotasyona tabi tutulan ilköğretim okulu müdürlerinin örgütsel bağlılık düzeyi üzerine bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 105-123.
  • Keskin, B. (2008). Çalışanların Performanslarını Arttırmada Bir Araç Olarak Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri [Unpublished master thesis]. Atılım University.
  • Kılıç, E. (2008). İş tatmini ve iş rotasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesine ilişkin otomotiv sektöründe bir araştırma [Unpublished master thesis]. Marmara University.
  • Konan, N. (2013). İlköğretim okulu yöneticilerinin okuma alışkanlıkları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(1), 31-59.
  • Leblebici, D. N. (2005). Küresel değişim baskısına karşı Türk bürokrasisindeki yapısal uyum çabalarının yapısal atalet kavramı açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 1-14.
  • Mascall, B., Moore, S., Jantzi, D., Walker, K., & Sacks, R. (2011). Survive and thrive: Leadership distribution as a strategy for frequent principal turnover. In R. E. White ve K. Cooper (Ed.), Principals in succession: transfer and rotation in educational administration (pp.89-108). Springer.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012).http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27318_0.html.
  • Memişoğlu, S. P., & Dilekçi, Ü. (2012, October12-13) Eğitim denetmenlerinin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin görüşleri [Conference presentation]. Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği (EYFOR) III. Eğitim Yönetimi Forumu, Nevşehir, Türkiye.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2014) Milli Eğitim Bakanlığı eğitim kurumları yöneticilerinin görevlendirilmelerine ilişkin yönetmelik, http://mevzuat.meb. gov.tr/html/egikuryon_1/egikuryon_1.html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013) Milli Eğitim Bakanlığı öğretmen atama ve yer değiştirme yönetmeliği. http://www.memurlar.net/haber/487149/.
  • Munton, A.G. (1990). Job relocation, stress, and the family. Journal of OrganizationalBehavior, (11), 401-406.
  • Nartgün, Ş. S., Bayraktar, C., & Akkulak, H. B. (2012, May 24-26). Eğitim yöneticilerinin rotasyon algısı [Conference presantation]. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye.
  • Nural, E., & Çıtak, Ş. (2012, May 24-26). Ordu ilindeki resmi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin görüş ve önerileri [Conference presantation].7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye.
  • Okçu, V., Avci, Y. E., & Avci, H. (2015). Okul müdürlerinin rotasyona ilişkin görüşleri. KAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 67-88.
  • Orr, J. (2006). Job rotation give a future leader the depth they need. Canadian HR Reporter, 19(2), 17-19.
  • Ortega, J. (2001). Job rotation as a learning mechanism, Management Science, 47(10), 1361- 1370.
  • Özdemir, S., & Yaman, A. (2011, April 16-17). Eğitim yönetiminde rotasyon uygulamasına ilişkin okul müdürlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi [Conference presentation]. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
  • Riemer, J. W. (2000). Job relocation, sources of stress, and sense of home. Community, Work & Family, 3(2), 205-217.
  • Şermet, C. M. (2009). İnsan kaynaklarında iş rotasyonu tekniği ve bir uygulama. [Unpublished doctorate thesis] Uludag University.
  • Tonbul, Y., & Sağıroğlu, S. (2012). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(2), 313-339.
  • Uluğ, F. (1999). Eğitimde grup süreçleri. TODAİE Yayınları.
  • Van Wijk, R., Jansen, J. J. P., & Lyles, M. A. (2008). "Inter- and intra-organizational knowledge transfer: A meta-analytic review and assessment of itsantecedents and consequences. Journal of Management Studies, (45), 830-853.
  • Wangshu, L., & Yin, C. (2014). School mergerstobenefitstudents. China Daily USA. http://usa.chinadaily.com.cn/ epaper/ 2014-02/21/content_17297797.htm.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi. Yılmaz, G. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. öğretmen yetiştirme ve geliştirme. MEB Yayınları.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T., & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. E-International Journal of EducationalResearch, 3(3), 65-83.
  • Yörük, T., & Günbayı, İ. (2015). Öğretmenlere yönelik uygulanması planlanan rotasyona ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 59-72.
  • Zhao, Y. (2014, September 5). Teacher rotation: China’s new national campaign forequity. http://zhaolearning.com/2014/09/05/ teacher-rotation-china%E2%80%99s-new-national-campaign-for-equity
Year 2023, Volume: 6 Issue: 2, 383 - 393, 30.12.2023
https://doi.org/10.52974/jena.1385675

Abstract

References

  • Allwood, J. M., & Lee, W. L. (2004). The impact of job rotation on problem solving skills. International Journal of ProductionResearch, 42(5), 865-881.
  • Arslan, A., & Direk, A. (2017). Rotasyon uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri ve sosyal sermaye kuramı açısından değerlendirilmesi. Akademik İncelemeler Dergisi, 12(2), 235-261.
  • Arabacı, İ., & Sağlam, H. (2012). Zorunlu rotasyon uygulamalari konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 529-547.
  • Aydın, M. (2014). Eğitim Yönetimi. Gazi Kitabevi.
  • Bahçalı, G. (2014). Rotasyon uygulamalarının değerlendirilmesi: Eskişehir ili örneği [Unpublish master thesis]. Anadolu University.
  • Can, H. (2009). Kamu ve özel kesimde insan kaynakları yönetimi. Siyasal Kitabevi.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Çalışır, İ. (2013). Devlet okullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin okul yöneticilerine uygulanan rotasyon atamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi [Unpublished master thesis]. Yeditepe University.
  • Çelebi, G., Çelebi, Y., & Bayram M. (2011, April 16-17). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirmesi ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri (Trabzon örneği). [Conference presentation]. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
  • Çicek Sağlam, A., & Yüksel, A. (2015). Liselerde Görev yapan öğretmen ve yöneticilerin örgütsel sessizliğe ilişkin görüşleri. Turkish Studies- International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 10(7),317-332.
  • Demir, Y. (2005). İş ile personel uyumu ve önemi. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik Dergisi, (148), 97–108.
  • Dresel, M., & Hall, N. C. (2013). Motivation. In, Hall, N. C&Goetz, T. (Eds.), Emotion, motivation, and self-regulation: A handbookforteachers (pp. 57-122). EmeraldInsight.
  • Eyipınar, C. D., Büyükkalkan, F., & Semiz, K. (2021). Sentiment analysis of youtube videoscomments on sports nutrition. International Journal of Physical Education Sport and Technologies 2(2), 27-39.
  • Gökkaya, N. (2013). Okul müdürlerine uygulanan rotasyona ilişkin ilkokul ve ortaokul müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin görüşleri [Unpublished master thesis]. Mehmet Akif Ersoy University.
  • Hamel, G. (1991). Competition for competence and inter-partner learning with in strategical liances. Strategic Management Journal, (12), 83-103.
  • Inkpen, A. C., & Crossan, M. M. (1995). Believing is seeing: jointventures and organizationlearning. Journal of Management Studies, (32), 596-618.
  • Katkat, D., & Mızrak, O. (2003). Öğretmen adaylarının pedogojik eğitimlerinin problem çözme becerilerine etkisi. Milli Eğitim Dergisi, (158).
  • Kayıkçı, K., Yörük, T., & Özdemir, İ. (2015). İl ve ilçe eğitim yöneticilerinin tabi oldukları rotasyon uygulamasına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online 14(1), 200-215.
  • Kayır, S. (2013). Rotasyona tabi tutulan ilköğretim okulu müdürlerinin örgütsel bağlılık düzeyi üzerine bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 105-123.
  • Keskin, B. (2008). Çalışanların Performanslarını Arttırmada Bir Araç Olarak Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri [Unpublished master thesis]. Atılım University.
  • Kılıç, E. (2008). İş tatmini ve iş rotasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesine ilişkin otomotiv sektöründe bir araştırma [Unpublished master thesis]. Marmara University.
  • Konan, N. (2013). İlköğretim okulu yöneticilerinin okuma alışkanlıkları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(1), 31-59.
  • Leblebici, D. N. (2005). Küresel değişim baskısına karşı Türk bürokrasisindeki yapısal uyum çabalarının yapısal atalet kavramı açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 1-14.
  • Mascall, B., Moore, S., Jantzi, D., Walker, K., & Sacks, R. (2011). Survive and thrive: Leadership distribution as a strategy for frequent principal turnover. In R. E. White ve K. Cooper (Ed.), Principals in succession: transfer and rotation in educational administration (pp.89-108). Springer.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012).http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27318_0.html.
  • Memişoğlu, S. P., & Dilekçi, Ü. (2012, October12-13) Eğitim denetmenlerinin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin görüşleri [Conference presentation]. Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği (EYFOR) III. Eğitim Yönetimi Forumu, Nevşehir, Türkiye.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2014) Milli Eğitim Bakanlığı eğitim kurumları yöneticilerinin görevlendirilmelerine ilişkin yönetmelik, http://mevzuat.meb. gov.tr/html/egikuryon_1/egikuryon_1.html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013) Milli Eğitim Bakanlığı öğretmen atama ve yer değiştirme yönetmeliği. http://www.memurlar.net/haber/487149/.
  • Munton, A.G. (1990). Job relocation, stress, and the family. Journal of OrganizationalBehavior, (11), 401-406.
  • Nartgün, Ş. S., Bayraktar, C., & Akkulak, H. B. (2012, May 24-26). Eğitim yöneticilerinin rotasyon algısı [Conference presantation]. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye.
  • Nural, E., & Çıtak, Ş. (2012, May 24-26). Ordu ilindeki resmi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin görüş ve önerileri [Conference presantation].7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye.
  • Okçu, V., Avci, Y. E., & Avci, H. (2015). Okul müdürlerinin rotasyona ilişkin görüşleri. KAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 67-88.
  • Orr, J. (2006). Job rotation give a future leader the depth they need. Canadian HR Reporter, 19(2), 17-19.
  • Ortega, J. (2001). Job rotation as a learning mechanism, Management Science, 47(10), 1361- 1370.
  • Özdemir, S., & Yaman, A. (2011, April 16-17). Eğitim yönetiminde rotasyon uygulamasına ilişkin okul müdürlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi [Conference presentation]. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
  • Riemer, J. W. (2000). Job relocation, sources of stress, and sense of home. Community, Work & Family, 3(2), 205-217.
  • Şermet, C. M. (2009). İnsan kaynaklarında iş rotasyonu tekniği ve bir uygulama. [Unpublished doctorate thesis] Uludag University.
  • Tonbul, Y., & Sağıroğlu, S. (2012). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(2), 313-339.
  • Uluğ, F. (1999). Eğitimde grup süreçleri. TODAİE Yayınları.
  • Van Wijk, R., Jansen, J. J. P., & Lyles, M. A. (2008). "Inter- and intra-organizational knowledge transfer: A meta-analytic review and assessment of itsantecedents and consequences. Journal of Management Studies, (45), 830-853.
  • Wangshu, L., & Yin, C. (2014). School mergerstobenefitstudents. China Daily USA. http://usa.chinadaily.com.cn/ epaper/ 2014-02/21/content_17297797.htm.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi. Yılmaz, G. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. öğretmen yetiştirme ve geliştirme. MEB Yayınları.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T., & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. E-International Journal of EducationalResearch, 3(3), 65-83.
  • Yörük, T., & Günbayı, İ. (2015). Öğretmenlere yönelik uygulanması planlanan rotasyona ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 59-72.
  • Zhao, Y. (2014, September 5). Teacher rotation: China’s new national campaign forequity. http://zhaolearning.com/2014/09/05/ teacher-rotation-china%E2%80%99s-new-national-campaign-for-equity
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Multicultural Education
Journal Section Articles
Authors

Eren Dumrul 0009-0002-3547-4364

Zehra Gözde Gedik 0009-0008-7041-4993

Ali Osman Tapsız 0009-0005-7671-5146

Ali Bektaş Güzel 0009-0008-6121-2716

Ayhan Yiğit 0009-0005-9521-3387

Ömer Çoban 0009-0002-2281-7583

Publication Date December 30, 2023
Submission Date December 4, 2023
Acceptance Date December 13, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Dumrul, E., Gedik, Z. G., Tapsız, A. O., Güzel, A. B., et al. (2023). Examining The Opinions of School Administrators on Rotation Practice. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(2), 383-393. https://doi.org/10.52974/jena.1385675

Flag Counter