Book Review
BibTex RIS Cite
Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 25 - 28, 15.06.2015

Abstract

References

  • Cross, T. L., Coleman, L. J. (2005). School-based conception of giftedness. In R. J. Sternberg, J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of giftedness (pp. 52-63). New York: Cambridge University Press.
  • Demirel, Ş., & Sak, U. (2011). Yetenek hiyerarşisi: üstün yetenek türlerinin toplumsal değerleri üzerine bir araştırma. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 1(1), 61-76.
  • Lim, W., Plucker, J., & Im, K. (2002). We are more alike than we think we are: Implicit theories of intelligence with a Korean sample. Intelligence, 20, 185-208.
  • Raty, H., & Snellman, L. (1995). Conceptions of intelligence as social representations. European Journal of Psychology of Education, 3, 273-287
  • Sak, U. (2007). Giftedness and the Turkish culture. In S. N. Phillipson & M. McCann (Eds), Conceptions of giftedness: Socio-cultural perspectives (pp.283-310). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sak, U. (2011). Üstün zekâlılar: Özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri. Ankara: Maya Akademi.
  • Tortop, H.S. (2014). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli ve çok kültürlü eğitime ilişkin tutumları. ÜstünYetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(2), 16-26

Kitap İncelemesi: Zekiler (Kitâbu’l-Ezkiyâ)

Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 25 - 28, 15.06.2015

Abstract









Bu çalışmada, İbnü’l Cevzi tarafından kaleme alınan Zekiler (Kitâbu’l-Ezkiyâ) isimli kitap biçimsel ve
içerik yönünden incelenmiştir. İbnü’l Cevzi, bir Doğu klasiği olan bu kitapta zeki insanların kıssalarını
derlemiştir. Üstün zekalılık olgusunun tarihsel ve kültürel bağlamdan ayrı düşünülemeyeceğini savunan
teorisyenlerin görüşleri doğrultusunda “zeka” ve “zeki olma” kavramlarının yaşadığımız coğrafyada
eskiden nasıl anlaşıldığını anlamak açısından kitabın önemli bir rolü üstlendiği söylenebilir. 





References

  • Cross, T. L., Coleman, L. J. (2005). School-based conception of giftedness. In R. J. Sternberg, J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of giftedness (pp. 52-63). New York: Cambridge University Press.
  • Demirel, Ş., & Sak, U. (2011). Yetenek hiyerarşisi: üstün yetenek türlerinin toplumsal değerleri üzerine bir araştırma. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 1(1), 61-76.
  • Lim, W., Plucker, J., & Im, K. (2002). We are more alike than we think we are: Implicit theories of intelligence with a Korean sample. Intelligence, 20, 185-208.
  • Raty, H., & Snellman, L. (1995). Conceptions of intelligence as social representations. European Journal of Psychology of Education, 3, 273-287
  • Sak, U. (2007). Giftedness and the Turkish culture. In S. N. Phillipson & M. McCann (Eds), Conceptions of giftedness: Socio-cultural perspectives (pp.283-310). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sak, U. (2011). Üstün zekâlılar: Özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri. Ankara: Maya Akademi.
  • Tortop, H.S. (2014). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli ve çok kültürlü eğitime ilişkin tutumları. ÜstünYetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(2), 16-26
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Merve Topal This is me

Hasan Said Tortop This is me

Publication Date June 15, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Topal, M., & Tortop, H. S. (2015). Kitap İncelemesi: Zekiler (Kitâbu’l-Ezkiyâ). Journal of Gifted Education and Creativity, 2(1), 25-28.

Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.