Review
BibTex RIS Cite
Year 2015, Volume: 2 Issue: 2, 59 - 69, 15.12.2015

Abstract

References

  • Agaoğlu, O. (2014). Computertree. JournalfortheEducation of theYoungScientistandGiftedness. 2(2), 87-93.
  • Ataman, A. (1998). Üstün zekâlı çocuklara ana-babaları ve öğretmenleri nasıl yardımcı olabilir?,A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1).
  • Bilgili, A.E. (2000). Üstün yetenekli çocukların eğitimi sorunu, sosyal sorumluluk yaklaşımı. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4),374-382.
  • Clark, B. (2008). GrowingUpGifted. (7.Baskı) UpperSaddleRiver, NJ: PrenticeHall.
  • Demir, K. (2008). Bütünleştirilmiş öğretim programların iş birliğine dayalı ve proje tabanlı öğrenmeyaklaşımıyla uygulanmasının etkililiği. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Heacox, D. (2005). Promoting student ındependence and responsibility ın academicallydiverse classrooms, 2005 ASCD Annual Conference. Orlando, FL. April 2005.
  • Kaplan-Sayı, A. (2013). Farklılaştırılmış yabancı dil öğretiminin üstün zekâlı öğrencilerde erişiye, eleştirel düşünmeye ve yaratıcılığa etkisi. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, SosyalBilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Karabacak, H. (2011). İlköğretim öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve beşinci sınıföğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyi (Erzurum ili örneği), Yüksek Lisans Tezi, AtatürkÜniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • MEB, Bilsem Yönergesi, (2015). Bilim ve Sanat Merkezi Yönergesi, T.C. Milli EğitimBakanlığı.
  • Özcan, O, A. (2000). Algıdan Yoruma Yaratıcı Düşünce, İstanbul: Avcıol Yayıncılık.Özyaprak, M. (2012). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere yönelik farklılaştırılmış matematik öğretiminin erişi, tutum ve yaratıcılığa etkisi. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sak, U. (2010). Üstün zekâlılar: özellikleri, tanılanmaları ve eğitimleri, Ankara: Maya Akademi Yayınevi.
  • Semerci, Ç. (2003). Eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 28(127), 64-70.
  • Tomlinson, C. A. (2007). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim, İstanbul: SEV- YAY.
  • Tortop, H.S. (2015). Üstün zekâlılar eğitiminde farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • Trowbridge, K. (2014). Think-Tac-Toe, https://prezi.com/n7dkth4ouvyy/think-tac-toe/ sitesinden indirilmiştir.
  • Winebrenner. S. (2001). Teachinggiftedkids in theregularclassroom, Minneapolis, MN: FreeSpirit Publishing Inc.
  • Wormeli, R. (2006). Fairisn’talwaysequal: assessing&grading in thedifferentiatedclassroom, Portland, ME: Stenhouse, sf. 65-66.

Proje Bulmacası: Üstün Yetenekliler için Tic-Tac-Toe Yöntemi ile Farklılaştırma

Year 2015, Volume: 2 Issue: 2, 59 - 69, 15.12.2015

Abstract









Üstün yetenekli öğrencilerin farklılaştırılmış eğitim programlarında kendilerini
daha iyi ifade edebildikleri yapılan çalışmalarla belirtilmektedir.
Farklılaştırılmış eğitimlerde kullanılan yöntemlerden biri de Tic
-Tac-Toe
yöntemidir. Bu yöntem sayesinde üstün yetenekli öğrencilerin farklı
alanlardaki ilgi, beceri ve yetenekleri tespit edilebilmektedir. Bilim ve Sanat
Merkezleri, üstün yetenekli çocuklara farklı alanlarda zenginleştirilmiş eğitim
vererek hem çocukların yetenek alanını/alanlarını tespit etme
hem de bu
yetenek alanını/alanlarını geliştirme konusunda ülkemizdeki önemli eğitim
kurumlarındandır. 2006 yılından beri hizmet veren Ankara Bilim ve Sanat
Merkezi’nde Destek Eğitim Programı kapsamında disiplinler arası yapılan
etkinliklerden biri de “Bilgisayar ve Dil Oyunları” dır. Bu etkinliklerde, Bilim
ve Sanat Merkezleri Yönergesi’nde de belirtilen öğrenci kazanımlarından
iletişim becerileri, grupla çalışma teknikleri, problem çözme becerileri
geliştirilirken, aynı zamanda, Bilişim Teknolojileri ve İngilizce alanlarında
çocukların ilgi, beceri, yaratıcılık kapasiteleri de ölçülmeye çalışılmaktadır.
“Bilgisayar ve Dil Oyunları” etkinliklerinde kullanılan “Tic
-Tac-Toe” yöntemi
ile üstün yetenekli öğrencilerin, “Bilişim Teknolojileri” ve “İngilizce”
alanlarında disiplinler arası çalışmalar yapmaları ve bu çalışmalardaki
yeterliliklerin gözlemlenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışma, Ankara Bilim ve 
Sanat Merkezi’nde 2013-2014 eğitim-öğretim yılından itibaren Destek Eğitim
Programı’nda uygulanan “Bilgisayar ve Dil Oyunları” temasını, bu temada
kullanılan “Tic
-Tac-Toe” yöntemi ile öğrencilerde hedeflenen kazanımları ve
bu kazanımlara ne kadar ulaşıldığını, etkinlikte yapılan uygulama örnekleri ile
gösterecektir. Çalışma, “Tic
-Tac-Toe” yöntemi ile ilgili alanyazın
çalışmalarının, pratikte ne kadar uygulanabildiğini de göstermesi açısından
önemlidir. Üstün yeteneklilerin eğitimi konusunda her yaşta uygulanabilecek
olan bu yöntemin, çalışma sonucunda alanda çalışan uzmanlara yol
göstermesi hedeflenmektedir.









 









References

  • Agaoğlu, O. (2014). Computertree. JournalfortheEducation of theYoungScientistandGiftedness. 2(2), 87-93.
  • Ataman, A. (1998). Üstün zekâlı çocuklara ana-babaları ve öğretmenleri nasıl yardımcı olabilir?,A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1).
  • Bilgili, A.E. (2000). Üstün yetenekli çocukların eğitimi sorunu, sosyal sorumluluk yaklaşımı. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4),374-382.
  • Clark, B. (2008). GrowingUpGifted. (7.Baskı) UpperSaddleRiver, NJ: PrenticeHall.
  • Demir, K. (2008). Bütünleştirilmiş öğretim programların iş birliğine dayalı ve proje tabanlı öğrenmeyaklaşımıyla uygulanmasının etkililiği. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Heacox, D. (2005). Promoting student ındependence and responsibility ın academicallydiverse classrooms, 2005 ASCD Annual Conference. Orlando, FL. April 2005.
  • Kaplan-Sayı, A. (2013). Farklılaştırılmış yabancı dil öğretiminin üstün zekâlı öğrencilerde erişiye, eleştirel düşünmeye ve yaratıcılığa etkisi. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, SosyalBilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Karabacak, H. (2011). İlköğretim öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve beşinci sınıföğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyi (Erzurum ili örneği), Yüksek Lisans Tezi, AtatürkÜniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • MEB, Bilsem Yönergesi, (2015). Bilim ve Sanat Merkezi Yönergesi, T.C. Milli EğitimBakanlığı.
  • Özcan, O, A. (2000). Algıdan Yoruma Yaratıcı Düşünce, İstanbul: Avcıol Yayıncılık.Özyaprak, M. (2012). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere yönelik farklılaştırılmış matematik öğretiminin erişi, tutum ve yaratıcılığa etkisi. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sak, U. (2010). Üstün zekâlılar: özellikleri, tanılanmaları ve eğitimleri, Ankara: Maya Akademi Yayınevi.
  • Semerci, Ç. (2003). Eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 28(127), 64-70.
  • Tomlinson, C. A. (2007). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim, İstanbul: SEV- YAY.
  • Tortop, H.S. (2015). Üstün zekâlılar eğitiminde farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • Trowbridge, K. (2014). Think-Tac-Toe, https://prezi.com/n7dkth4ouvyy/think-tac-toe/ sitesinden indirilmiştir.
  • Winebrenner. S. (2001). Teachinggiftedkids in theregularclassroom, Minneapolis, MN: FreeSpirit Publishing Inc.
  • Wormeli, R. (2006). Fairisn’talwaysequal: assessing&grading in thedifferentiatedclassroom, Portland, ME: Stenhouse, sf. 65-66.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Onur Ağaoğlu

Fatma Can Ağaoğlu

Publication Date December 15, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Ağaoğlu, O., & Ağaoğlu, F. C. (2015). Proje Bulmacası: Üstün Yetenekliler için Tic-Tac-Toe Yöntemi ile Farklılaştırma. Journal of Gifted Education and Creativity, 2(2), 59-69.