Üstün yetenekli öğrenciler akranlarından farklı bilişsel ve duygusal özellikler
sergilerler ve bu nedenle özel eğitime gereksinim duyarlar. Özel eğitim gruplarından
biri olan üstün yetenekli öğrenciler kendi içlerinde de farklı nitelikteki gruplardan
oluşturmaktadır. Böylece bireyselleştirilmiş eğitim programlarının önemi ortaya
çıkmaktadır. Çünkü bu tür programlar tek bir öğrencinin performansına,
ihtiyaçlarına, eksikliklerine, güçlü yönlerine ve ilgilerine göre düzenlenmektedir.
Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirilmesinin
basamakları şunlardır: 1) Varolan performans ve başarı düzeyini belirleme, 2)
Ölçülebilir amaçlar ve hedefler koyma, 3) Öğrenci ilerlemesini değerlendirme, 4)
Öğrencinin ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli tüm özel eğitim hizmetleri ve ilişkili
servislerin betimlenmesi, 5) Geçiş planının hazırlanması, 6) Yıl sonu özeti hazırlama.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |
JGEDC is one of approximately ten academic journals in the world that publish in the field of gifted education, and its editorial board includes some of the most prominent scholars in this field.