Review
BibTex RIS Cite
Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 33 - 41, 15.06.2016

Abstract

References

  • Alberta Education (2006). Individualized Program Planning. 31.10.2011 tarihinde https://education.alberta.ca/media/384992/indidivualized-program-planning- 2006.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Bishop, A., Baumann Hecht, C., Coles, D., Goldbloom, J. Hardy, D., LoGiudice, J., McDonald, D., Miller, R., Morgan, J., Schmiedel, Synder, C. & Thrush, B.A.(2001) Gıfted Individualized Education Program (GIEP) Model. 12.10.2011 tarihinde http://www.dciu.org/cms/lib04/pa28000298/centricity/domain/39/giep_model.p df adresinden edinilmiştir.
  • Davaslıgil, Ü. (2009). Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, (Ed.) Gönül Akçamete, Özel Eğitim içinde, sayfa:545-592, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Erbaş, D. (2004). Var Olan Performans Düzeyinin Belirlenmesi ve Yazılması, (Ed.)Oğuz Gürsel, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gürsel, O. (2004). Uzun ve Kısa Dönemli Amaçların Belirlenmesi ve Yazılması, (Ed.)Oğuz Gürsel, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Kargın, T. (2007). Baş Makale: Eğitsel Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Kargın, T. (2008). BEP Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi, (Ed.) H.İbrahim Diken, Özel Eğitim içinde, sayfa: 59-87, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kargın, T. (2009), Özel Gereksinimi Olan Öğrencilerin Yerleştirilmesi ve BEP, (Ed.)Gönül Akçamete, Genel Eğtim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim içinde, sayfa: 77-112, Ankara: Kök Yayıncılık.Özel Eğitim Yönetmeliği (2006), “Meb Mevzuat Bankası” Erişim Tarihi: 11 Aralık 2011.
  • Rimm, S. B. (2003). Underachievement: A National Epidemic. (Ed.) N. Colangelo, G. Davis, Handbook of Gifted Education içinde (3. Bs, s. 424-443). U.S.A: Pearson Education.
  • Sak, U. (2012). Üstün Zekâlılar Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri (2. Bs.). Ankara: Vize Yayıncılık.Schiever, Maker (2003). New Directions in Enrichment and Acceleration. (Ed.) N. Colangelo, G. Davis, Handbook of Gifted Education içinde (3. Bs, s. 163-173). U.S.A: Pearson Education.
  • Silverman, L. K.(1997). The Construct of Asynchronous Development. Peabody Journal of Education. 72(3&4), s. 36-58.
  • Tortop, H. S. (2015). Üstün Zekâlılar Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim Müfredat Farklılaştırma Modelleri (1. Bs.). Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • VanTassel- Baska, J. (1998). Excellence ın Educating Gifted & Talented Learners (3. Bs.). U.SA.: Love Publishing Company.
  • Vuran, S. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları. (Ed.)Oğuz Gürsel, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Whitmore, J. R. (1985). Developing Individualized Education Programs (IEPs) for the

Üstün Yetenekli Öğrenciler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Geliştirme1

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 33 - 41, 15.06.2016

Abstract









Üstün yetenekli öğrenciler akranlarından farklı bilişsel ve duygusal özellikler
sergilerler ve bu nedenle özel eğitime gereksinim duyarlar. Özel eğitim gruplarından
biri olan üstün yetenekli öğrenciler kendi içlerinde de farklı nitelikteki gruplardan
oluşturmaktadır. Böylece bireyselleştirilmiş eğitim programlarının önemi ortaya
çıkmaktadır. Çünkü bu tür programlar tek bir öğrencinin performansına,
ihtiyaçlarına, eksikliklerine, güçlü yönlerine ve ilgilerine göre düzenlenmektedir.
Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirilmesinin
basamakları şunlardır: 1) Varolan performans ve başarı düzeyini belirle
me, 2)
Ölçülebilir amaçlar ve hedefler koyma, 3) Öğrenci ilerlemesini değerlendirme, 4)
Öğrencinin ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli tüm özel eğitim hizmetleri ve ilişkili
servislerin betimlenmesi, 5) Geçiş planının hazırlanması, 6) Yıl sonu özeti hazı
rlama. 





References

  • Alberta Education (2006). Individualized Program Planning. 31.10.2011 tarihinde https://education.alberta.ca/media/384992/indidivualized-program-planning- 2006.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Bishop, A., Baumann Hecht, C., Coles, D., Goldbloom, J. Hardy, D., LoGiudice, J., McDonald, D., Miller, R., Morgan, J., Schmiedel, Synder, C. & Thrush, B.A.(2001) Gıfted Individualized Education Program (GIEP) Model. 12.10.2011 tarihinde http://www.dciu.org/cms/lib04/pa28000298/centricity/domain/39/giep_model.p df adresinden edinilmiştir.
  • Davaslıgil, Ü. (2009). Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, (Ed.) Gönül Akçamete, Özel Eğitim içinde, sayfa:545-592, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Erbaş, D. (2004). Var Olan Performans Düzeyinin Belirlenmesi ve Yazılması, (Ed.)Oğuz Gürsel, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gürsel, O. (2004). Uzun ve Kısa Dönemli Amaçların Belirlenmesi ve Yazılması, (Ed.)Oğuz Gürsel, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Kargın, T. (2007). Baş Makale: Eğitsel Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Kargın, T. (2008). BEP Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi, (Ed.) H.İbrahim Diken, Özel Eğitim içinde, sayfa: 59-87, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kargın, T. (2009), Özel Gereksinimi Olan Öğrencilerin Yerleştirilmesi ve BEP, (Ed.)Gönül Akçamete, Genel Eğtim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim içinde, sayfa: 77-112, Ankara: Kök Yayıncılık.Özel Eğitim Yönetmeliği (2006), “Meb Mevzuat Bankası” Erişim Tarihi: 11 Aralık 2011.
  • Rimm, S. B. (2003). Underachievement: A National Epidemic. (Ed.) N. Colangelo, G. Davis, Handbook of Gifted Education içinde (3. Bs, s. 424-443). U.S.A: Pearson Education.
  • Sak, U. (2012). Üstün Zekâlılar Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri (2. Bs.). Ankara: Vize Yayıncılık.Schiever, Maker (2003). New Directions in Enrichment and Acceleration. (Ed.) N. Colangelo, G. Davis, Handbook of Gifted Education içinde (3. Bs, s. 163-173). U.S.A: Pearson Education.
  • Silverman, L. K.(1997). The Construct of Asynchronous Development. Peabody Journal of Education. 72(3&4), s. 36-58.
  • Tortop, H. S. (2015). Üstün Zekâlılar Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim Müfredat Farklılaştırma Modelleri (1. Bs.). Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • VanTassel- Baska, J. (1998). Excellence ın Educating Gifted & Talented Learners (3. Bs.). U.SA.: Love Publishing Company.
  • Vuran, S. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları. (Ed.)Oğuz Gürsel, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Whitmore, J. R. (1985). Developing Individualized Education Programs (IEPs) for the
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Rukiye Baltacı This is me

Publication Date June 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Baltacı, R. (2016). Üstün Yetenekli Öğrenciler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Geliştirme1. Journal of Gifted Education and Creativity, 3(1), 33-41.

Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.