Bu
çalışmada, öğretmenler için “Üstün Yetenekliler Eğitimine Yönelik STEM Öğretmen
Özyeterlik Ölçeği” (ÜYSÖÖ-Ö) geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı
0,94 olup toplam varyansın % 76’ sını açıklamaktadır. Açımlayıcı faktör analizi
sonuçlarına göre ölçek yedi alt boyutludur. Bu boyutlar ve güvenirlik
katsayıları; ÜY-STEM Akademik Bilgi Öz Yeterlik Boyutu 0,80, ÜY-STEM Eğitimi
Mentörlük Öz Yeterlik Boyutu 0,85, ÜY-STEM Eğitimine Teşvik Edebilme Özyeterlik
Boyutu 0,91, ÜY-STEM Eğitimi Kişisel Yatkınlık Özyeterlik Boyutu 0,84, ÜY-STEM
Öğretimi Tasarlama Özyeterlik Boyutu 0,82, ÜY-STEM Eğitimi Pedagojik Özyeterlik
Boyutu 0,88, ÜYSÖÖ-Ö 0,94 şeklindedir. Çalışma, sonucunda ölçeğin geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |
JGEDC is one of approximately ten academic journals in the world that publish in the field of gifted education, and its editorial board includes some of the most prominent scholars in this field.