Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 11 - 22, 15.01.2019

Abstract

References

  • Aydeniz, M. (2017). Eğitim sistemimiz ve 21. yüzyıl hayalimiz 2045 hedeflerine ilerlerken, Türkiye için STEM odaklı ekonomik bir yol haritası. University of Tennessee.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Bandura, A. (1997).Self-efficacy: The exercise of control. Macmillan.
  • Bryman, A. & Cramer, D. (1999). Quantitative Data Analysis with SPSS Release 8 for Windows, London and New York, Taylor & Francis e-Library, Routledge
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 7. baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education, (6th ed.). New York: Routledge
  • Çepni, P. D. (2017). Kuramdan Uygulamaya STEM+E Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Çağlar, A. (2017). Fen bilimleri dersinde uygulanan STEM etkinliklerinde bulunması gereken nitelikler hakkında öğretmen görüşleri. Journal of
  • Current Researches on Social Sciences, 2547-9644.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Arastırma Yöntemi, Ankara: Nobel.
  • Özçelik, D. A. (2018). Üstün/özel yetenekli öğrencilerle yapılan okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 334-351.
  • Şeker, H., Deniz, S., & Görgen, İ. (2005). Tezsiz yüksek lisans öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterlikleri üzerine değerlendirmeleri. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 42(42), 237-253.
  • Tatlidil, H. (1992). Uygulamali çok degiskenli istatistiksel analiz. Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi: Ankara. Nobel Yayıncılık.
  • Tezbaşaran AA. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu, 2. Baskı, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
  • Tortop, H. S. & Özek, N. (2013). Proje tabanlı öğrenme de anlamlı alan gezisi; güneşe enerjisi ve kullanım alanları konusu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 300-307.
  • Tortop, H.S (2018a). Üstün zekalılar için farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. İstanbul: Genç Bilge
  • Tortop, H.S. (2015). Üstün yetenekliler üniversite köprüsü eğitim programı ÜYÜKEP Modeli. Düzce: Genç Bilge.
  • Tortop, H.S. (2018b). Bilimsel yaratıcılık kuramları, eğitimi, değerlendirmesi, teknikler ve etkinlikler. İstanbul: Genç Bilge
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (1992).Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.

Öğretmenler için Üstün Yetenekliler Eğitimine Yönelik STEM Özyeterlik Ölçeği Geliştirme Çalışması

Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 11 - 22, 15.01.2019

Abstract

Bu
çalışmada, öğretmenler için “Üstün Yetenekliler Eğitimine Yönelik STEM Öğretmen
Özyeterlik Ölçeği” (ÜYSÖÖ-Ö) geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı
0,94 olup toplam varyansın % 76’ sını açıklamaktadır. Açımlayıcı faktör analizi
sonuçlarına göre ölçek yedi alt boyutludur. Bu boyutlar ve güvenirlik
katsayıları; ÜY-STEM Akademik Bilgi Öz Yeterlik Boyutu 0,80, ÜY-STEM Eğitimi
Mentörlük Öz Yeterlik Boyutu 0,85, ÜY-STEM Eğitimine Teşvik Edebilme Özyeterlik
Boyutu 0,91, ÜY-STEM Eğitimi Kişisel Yatkınlık Özyeterlik Boyutu 0,84, ÜY-STEM
Öğretimi Tasarlama Özyeterlik Boyutu 0,82, ÜY-STEM Eğitimi Pedagojik Özyeterlik
Boyutu 0,88, ÜYSÖÖ-Ö 0,94 şeklindedir. Çalışma, sonucunda ölçeğin geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.

References

  • Aydeniz, M. (2017). Eğitim sistemimiz ve 21. yüzyıl hayalimiz 2045 hedeflerine ilerlerken, Türkiye için STEM odaklı ekonomik bir yol haritası. University of Tennessee.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Bandura, A. (1997).Self-efficacy: The exercise of control. Macmillan.
  • Bryman, A. & Cramer, D. (1999). Quantitative Data Analysis with SPSS Release 8 for Windows, London and New York, Taylor & Francis e-Library, Routledge
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 7. baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education, (6th ed.). New York: Routledge
  • Çepni, P. D. (2017). Kuramdan Uygulamaya STEM+E Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Çağlar, A. (2017). Fen bilimleri dersinde uygulanan STEM etkinliklerinde bulunması gereken nitelikler hakkında öğretmen görüşleri. Journal of
  • Current Researches on Social Sciences, 2547-9644.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Arastırma Yöntemi, Ankara: Nobel.
  • Özçelik, D. A. (2018). Üstün/özel yetenekli öğrencilerle yapılan okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 334-351.
  • Şeker, H., Deniz, S., & Görgen, İ. (2005). Tezsiz yüksek lisans öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterlikleri üzerine değerlendirmeleri. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 42(42), 237-253.
  • Tatlidil, H. (1992). Uygulamali çok degiskenli istatistiksel analiz. Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi: Ankara. Nobel Yayıncılık.
  • Tezbaşaran AA. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu, 2. Baskı, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
  • Tortop, H. S. & Özek, N. (2013). Proje tabanlı öğrenme de anlamlı alan gezisi; güneşe enerjisi ve kullanım alanları konusu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 300-307.
  • Tortop, H.S (2018a). Üstün zekalılar için farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. İstanbul: Genç Bilge
  • Tortop, H.S. (2015). Üstün yetenekliler üniversite köprüsü eğitim programı ÜYÜKEP Modeli. Düzce: Genç Bilge.
  • Tortop, H.S. (2018b). Bilimsel yaratıcılık kuramları, eğitimi, değerlendirmesi, teknikler ve etkinlikler. İstanbul: Genç Bilge
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (1992).Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Hasan Said Tortop 0000-0002-0899-4033

Vildan Akyıldız This is me 0000-0002-2397-1200

Publication Date January 15, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Tortop, H. S., & Akyıldız, V. (2019). Öğretmenler için Üstün Yetenekliler Eğitimine Yönelik STEM Özyeterlik Ölçeği Geliştirme Çalışması. Journal of Gifted Education and Creativity, 5(3), 11-22.

JGEDC is one of approximately ten academic journals in the world that publish in the field of gifted education, and its editorial board includes some of the most prominent scholars in this field.