Amaç: Teknoloji hayatımızın birçok alanı gibi sağlık sistemini de değişime uğratmıştır. Bu yüzden, sağlık sistemindeki son gelişmeler hemşirelik fakültelerindeki öğrenciler için öğretme ve değerlendirme yöntemlerine entegre edilmelidir. Son zamanlarda, hemşirelik öğrencilerinin klinik ortamlarda değerlendirilmesi, yazılı sınavlar ve eğitmen liderliğindeki değerlendirmeler geleneksel modelden daha yapılandırılmış bir yönteme dönüşmüştür. Sonuç olarak, hemşirelik öğrencilerinin değerlendirmelerinde elektronik portfolyo gibi bilgi teknolojilerinin kullanılması yaygın hale gelmiştir. Bu konu ile ilgili birçok çalışma yapılmış ve e-portfolyonun etkisi değerlendirilmiştir. Bu çalışmada e-portfolyo ile ilgili literatürü gözden geçirmek amaçlanmıştır.
Yöntem: Bu çalışma bir literatür taramasıdır. Pubmed ve Google Scholar'da 2000 yılından 2020 yılına kadar yayınlanmış makaleler incelenmiştir. Makale dilinin İngilizce olması, hemşirelik portföyü ile ilgili olması ve tam metne erişilebilir olması çalışmanın dahil edilme kriterleridir. Toplam onbeş makale incelenmiştir.
Bulgular: Yapılan incelemeler; bir e-portfolyo, hemşirelik öğrencilerini kendi kendine düşünmeye teşvik edebilen, beceri edinmedeki ilerlemelerini takip edebilen, öğretici ve öğrenciler tarafından yüksek düzeyde kabul gören, öğrenci-öğretici etkileşimini artırabilen yeni bir öğrenme ve değerlendirme yöntemi olduğunu göstermiştir.
Sonuç ve Öneriler: Stratejilerle önlenebilecek bazı dezavantajları olsa da bu araç klinik ortamlarda geleneksel değerlendirme sistemleri yerine kullanılabilecek değerli bir araç olarak kullanılabilir.
Purpose: Technology has changed our life, and the health care system is no exception. So, the way nursing faculties teach and evaluate students must be integrated into the recent advances in the health care system. Nowadays, the assessment of nursing students has changed from the traditional techniques with written tests to a more structured technigues in clinical settings. As a result, using information technology such as electronic portfolios has become prevalent in nursing students’ evaluations. Many studies have been done and assessed the effect of e-portfolio. So, this study aimed to review the literature regarding e-portfolio.
Method: This study was a literature review. The published articles were reviewed in Pubmed and Google Scholar from 2000 to 2020. The inclusion criteria were English language, articles related to the portfolio in nursing, and the accessibility to full-text. We found and reviewed 15 articles.
Results: Our review showed that an e-portfolio is a new learning and evaluation method that can encourage students to self-reflect, tracks their progress in skill acquisition, and increase teacher-students interaction.
Conclusion and Suggestions: Moreover, this tool can be used as a valuable tool instead of traditional evaluation systems in clinical settings, although it may have some disadvantages that can be prevented by some strategies.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Derlemeler |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2022 |
Submission Date | August 19, 2021 |
Acceptance Date | October 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |
Journal of General Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).