This study enables to analyze power relationship and functioning in traditional concept by way of cinema. Cinematographic works bear the trace of social structure it is produced in. The movie in this study is considered as an indicator of traditional life. Current power relationships and being supplied of sustainability of conservative structure are very significant in rural areas. Therefore, any attempts which will transform power relationship by enabling social changing are rejected strictly. Davaro movie, whose main actor is Kemal Sunal, is a significant art of work which is fictionalised on custom and blood feud. It demonstrates power relationship in traditional concept and social order in an important realistic dose. Meanwhile, it is a significant example of “social realism” movement by showing events of real social structure. Ways of living, events and discourses have characteristics trying to protect order in general. In this sense, in this study sociological analysis of the movie is considered as part of “functionalist approach”.
Bu
çalışma, sinema aracılığı ile geleneksel yapıdaki iktidar ilişkileri ve
işleyişini inceleme imkânı sağlamaktadır. Sinema eserleri, üretildiği toplumsal
yapının izlerini taşımaktadır. Çalışmada, ele alınan sinema filmi geleneksel
yaşamın göstergesi olarak dikkate alınmaktadır. Kırsal bölgelerde mevcut
iktidar ilişkileri ve muhafazakar yapının sürekliliğinin sağlanması önem arz
etmektedir. Bu sebeple toplumsal değişimi olanaklı kılarak iktidar ilişkilerini
dönüştürecek her türlü girişim sert bir biçimde karşılık bulmaktadır. Kemal
Sunal’ın başrolünde oynadığı “Davaro” filmi, töre ve kan davası üzerine
kurgulanmış önemli bir sanatsal yapıttır. Geleneksel yapıdaki iktidar
ilişkileri ve toplumsal düzeni önemli bir gerçeklik ölçüsünde beyaz perdede
aktarmaktadır. Film aynı zamanda toplumsal yapının gerçekliği üzerine gelişen
olayları aktarması “toplumsal gerçekçilik” akımının önemli bir örneğini
oluşturmaktadır. Yaşam biçimleri, olaylar ve söylemler genel hatları ile düzeni
korumaya yönelik bir niteliğe sahiptir. Bu anlamda çalışmada filmin sosyolojik
analizi “işlevselci yaklaşım” çerçevesinde ele alınmaktadır.
Sinema “Davaro” Kemal Sunal İşlevselcilik Toplumsal Gerçekçilik
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Tarih ve Gelecek (Journal of History and Future) Uluslararası Hakemli Tarih Araştırmaları Dergisi
DRJI, ResearchBib, Acarindex, ERIH PLUS, ASOS Index, Sindex, SOBİAD, Türk Eğitim İndeksi, Open Access Library (oalib), Eurasian Scientific Journal Index, Google Scholar, Academic Keys, Journal Factor, Index Copernicus, CiteFactor, idealonline, SciLit, Road, Crosreff, Journal TOC, MAKTABA, INTERNATIONAL ISSN, CORE, PAPERITY, INGENTA, OPENAIRE