Review
BibTex RIS Cite

DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON

Year 2019, Volume: 2 Issue: 2, 33 - 36, 31.12.2019

Abstract

Diş hekimliği alanındaki akreditasyon çalışmaları hem genel olarak dünyada hem de Türkiye’de hastane akredi-tasyonuna göre göreceli olarak daha yenidir. Diş hekimliğinde kalite sistemlerinde kullanılmak üzere performans ölçütlerini geliştirmek, test etmek ve uygulamak çok çeşitli zorluklar taşır. Diş hekimliği hizmeti veren tüm kurum-larda (Diş Hekimliği Fakülteleri, Ağız Diş Sağlığı Merkezleri ve özel kuruluşlar) bu konudaki farkındalığı arttırmak ve hizmet kalitesini arttırmak öncelikli strateji haline gelmelidir.

References

  • Cengiz C (2018). Sağlık hizmetlerinde akreditasyon programları ve TÜSKA. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi, 21-26.
  • Commission on Dental Accreditation (CODA) (2016). Evaluation and operational policies and procedures manual. Erişim: [www.ada.org/~/media/CODA/Files/eopp.pdf?la=en.] Erişim tarihi: 14.06.2019.
  • Kavak DG. (2018). Türkiye Sağlık Hizmetleri ve Akreditasyon Enstitüsü sağlıkta akreditasyon standartları. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi, 14-20.
  • Parkinson JW, Zeller GG (2017). Clinical performance measures and quality improvement system conside-rations for dental education. Journal of Dental Edu-cation, 81(3): 347-356.
  • Sağlık Bakanlığı (2015b) Sağlıkta Akreditasyon Standartları ADSM (Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri) Seti (v.1.1) Pozitif Matbaa, Ankara, ISBN: 978-975-590-503-7 Erişim: [http://tuseb.gov.tr/tuska/yuklemeler/yayin-lar/sas-adsm-seti-2018.pdf].
  • Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü (TÜSKA), Erişim: [http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php]. Erişim Tarihi: 15.06.2019
  • U.S. Department of Health and Human Services, He-alth Resources and Services Administration. Qua-lity improvement. Erişim: [www.hrsa.gov/quality/toolbox/methodology/qualityimprovement]. Erişim tarihi: 15.06.2019.
  • World Health Organization (WHO) (2003). Quality and accreditation in health services. A global review. Geneva (Switzerland): The Organization; Erişim: [https://www.who.int/hrh/documents/en/quality_accreditation.pdf] Erişim Tarihi: 15.06.2019.
Year 2019, Volume: 2 Issue: 2, 33 - 36, 31.12.2019

Abstract

References

  • Cengiz C (2018). Sağlık hizmetlerinde akreditasyon programları ve TÜSKA. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi, 21-26.
  • Commission on Dental Accreditation (CODA) (2016). Evaluation and operational policies and procedures manual. Erişim: [www.ada.org/~/media/CODA/Files/eopp.pdf?la=en.] Erişim tarihi: 14.06.2019.
  • Kavak DG. (2018). Türkiye Sağlık Hizmetleri ve Akreditasyon Enstitüsü sağlıkta akreditasyon standartları. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi, 14-20.
  • Parkinson JW, Zeller GG (2017). Clinical performance measures and quality improvement system conside-rations for dental education. Journal of Dental Edu-cation, 81(3): 347-356.
  • Sağlık Bakanlığı (2015b) Sağlıkta Akreditasyon Standartları ADSM (Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri) Seti (v.1.1) Pozitif Matbaa, Ankara, ISBN: 978-975-590-503-7 Erişim: [http://tuseb.gov.tr/tuska/yuklemeler/yayin-lar/sas-adsm-seti-2018.pdf].
  • Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü (TÜSKA), Erişim: [http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php]. Erişim Tarihi: 15.06.2019
  • U.S. Department of Health and Human Services, He-alth Resources and Services Administration. Qua-lity improvement. Erişim: [www.hrsa.gov/quality/toolbox/methodology/qualityimprovement]. Erişim tarihi: 15.06.2019.
  • World Health Organization (WHO) (2003). Quality and accreditation in health services. A global review. Geneva (Switzerland): The Organization; Erişim: [https://www.who.int/hrh/documents/en/quality_accreditation.pdf] Erişim Tarihi: 15.06.2019.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Tuğba Bezgin

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Bezgin, T. (2019). DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, 2(2), 33-36.
AMA Bezgin T. DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON. SKAD. December 2019;2(2):33-36.
Chicago Bezgin, Tuğba. “DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi 2, no. 2 (December 2019): 33-36.
EndNote Bezgin T (December 1, 2019) DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 2 2 33–36.
IEEE T. Bezgin, “DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON”, SKAD, vol. 2, no. 2, pp. 33–36, 2019.
ISNAD Bezgin, Tuğba. “DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON”. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 2/2 (December 2019), 33-36.
JAMA Bezgin T. DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON. SKAD. 2019;2:33–36.
MLA Bezgin, Tuğba. “DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, vol. 2, no. 2, 2019, pp. 33-36.
Vancouver Bezgin T. DİŞ HEKİMLİĞİ HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON. SKAD. 2019;2(2):33-6.


BİLİMSEL VE ETİK SORUMLULUK

Dergimize gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına yazının son halinin sorumluluğunu taşır.

Yazar/lar tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals  prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent) alınmalıdır.

Eğer makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu (konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.

Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı aldıklarını beyan etmelidir.