Bu araştırmanın amacı ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler ve birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemlere ilişkin kavram imajlarının incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Marmara Bölgesi’nde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören 71 ortaokul 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin kavram imajlarının ortaya çıkarılabilmesi amacıyla hem nicel hem nitel verilerin toplandığı karma yöntem araştırması kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi betimsel analiz ve içerik analizi yardımı ile yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında, cebirsel ifade kavramına ait öğrencilerin imajlarının genel olarak; en az bir bilinmeyen içeren işlem, bilinmeyen ve eşitlik, bilinmeyen ve sayı kategorilerinde toplandığı görülmektedir. Araştırmanın diğer boyutu olan birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kavramına ilişkin öğrencilerin kavram imajlarının ise genel olarak; bilinmeyeni bulma, bilinmeyen/harf, bir bilinmeyen kategorilerinde toplandığı görülmektedir. Araştırmanın sonucunda ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifade ve birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kavramlarını çoğu zaman birbirinin yerine kullandıkları ve bu kavramlara ait yanlış ya da eksik imaj oluşturduklarından dolayı kavram yanılgılarına düştükleri görülmüştür.
Kavram imajı kavram tanımı cebirsel ifade birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem
The aim of this research is to examine the concept images of 7th grade secondary school students regarding algebraic expressions and first-degree equations with one unknown. The sample of the research consists of 71 secondary school 7th grade students studying in a public school in the Marmara Region. In the research, mixed method research was used in which both quantitative and qualitative data were collected in order to reveal the concept images of the students. The analysis of the collected data was done with the help of descriptive analysis and content analysis. When the findings of the research are examined, it is seen that the images of the students belonging to the concept of algebraic expression are generally; operation containing at least one unknown, unknown and equality, unknown and number categories. In general, the concept images of the students related to the concept of first-degree equation with one unknown, which is the other dimension of the research; finding the unknown, unknown/letter, and an unknown. As a result of the research, it was seen that the 7th grade students of secondary school often used the concepts of algebraic expression and first-degree equation with one unknown interchangeably and they had misconceptions because they formed a wrong or in complete image of these concepts.
Concept image concept definition algebraic expression first-degree equation with one unknown
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |