Özet
Bu çalışmada sınıf
yönetiminin değişmesi ile ilgili yeni somut örnekler ileri sürülmektedir.
Çağımız sistemleri değişime zorlamaktadır. Değişim isteği çoğu zaman istenilen
bir olgu olarak da görülmemektedir. Fakat değişime direnmenin anlamsız olduğunu
gören sistemler uyum sağlamak için çaba göstermektedirler. Sınıf yönetimi
kavramı da bu değişim isteğinin bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Bu alanda
son yıllarda önemli düzeyde çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar
öğretmenlere sınıf yönetimi alanında yeni bir bakış açısı kazandırmaktadır.
Öğretmenlerin kullanmaları amacıyla yaratmaya
çalıştıkları buna benzer sınıf ortamı stratejileri üzerinde çalışıldı ve
"Sınıf Yönetimi" alanının bir parçası olarak uzun seneler
geliştirilerek öğretmenlerin kullanımına sunuldu. Bu makale bu alanda son
zamanlarda yapılan değişiklikleri inceleyerek yeni yaklaşımlara somut örnekler
sunmaktadır. Araştırmanın amacına ulaşabilmek ve yeterli bilgileri
toplayabilmek için tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla geçmişte varolan
durumun incelenmesi yapılarak betimlenen durumdan yeni yöntemler
geliştirilmiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | December 25, 2017 |
Acceptance Date | January 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |