Giriş: Psikoeğitim temelli sosyal
beceri eğitimleri, bireylerin yaşam becerilerini artırarak farklı alanlarda pek
çok katkılar vermektedir.
Amaç: Araştırma,
öğrencilerin psikoeğitim temelli sosyal beceri eğitimi dersine ilişkin görüşlerini
belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem:
Niteliksel araştırma deseni
kullanılarak yürütülmüş olan çalışmanın örneklemi, Aydın Adnan Menderes
Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu’nda Psikoeğitim
Temelli Sosyal Beceri Eğitimi dersini alan ve çalışmaya katılmayı gönüllü
38 öğrenciden oluşmuştur. Veriler 13 -20 Mayıs 2016 tarihleri arasında, nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılarak toplanmıştır. Bunun
için öğrencilere tanıtıcı sorular ile derse yönelik görüş ve önerilerini ortaya
koyan iki adet açık uçlu sorudan oluşan soru formu verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tümevarımcı içerik analizi
yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya
katılan öğrencilerin yaş ortalaması X=20.39, %87.5’i kadın, %12.5’u erkek.
Öğrencilerin %50’si dersi kendi isteği ile seçerken, %37.5’u başka seçecek ders
olmadığı için ve %12.5’u diğer (arkadaş önerisi, saati ve günü uyduğu için)
dersi seçmiştir. Öğrencilerin,%93.8’i ikinci sınıf, %6.3 birinci ve %6.3’ü
üçüncü sınıfta öğrenim görmektedirler. Öğrencilerin
derse yönelik değerlendirmeleri, görüşler, duygular ve öneriler olmak üzere üç temel kategori ve bunlarla ilişkili tema ve
alt temalar kapsamında irdelenmiştir.
Sonuç: Ders içeriğinin öğrencilerin sosyal ve
mesleki hayatta kullanabilecekleri konulardan seçilmesinin ve psikoeğitim
temelli eğitim ile aktarılmasının dersin etkinliğini arttırdığı sonucuna
varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Mesleki ğitim |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | October 23, 2018 |
Acceptance Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 4 |