Araştırma, Rafting sporcuların benlik saygısının gelecek beklentisi üzerindeki etkisinin araştırılması ve gelecek beklentisi üzerinde etkili olduğu varsayılan benlik saygısı ile farklı değişkenler arasındaki ilişkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma Türkiye Rafting Federasyonuna kayıtlı basit tesadüfi yöntemle gönüllü katılan 194 (65 kadın, 129 erkek) rafting sporcusundan oluşmaktadır. Betimsel ve ilişkisel tarama modele dayanan çalışmada veri toplam aracı olarak, araştırmacının geliştirdiği Kişisel Bilgi Formu ve daha önce güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları yapılan Benlik Saygısı Ölçeği ve Gelecek Beklentisi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sürecinde betimsel istatistiklerle birlikte tek yönlü varyans analizi (Anova), t testi, regresyon analizi, Pearson korelasyon analizi ve Post-Hoc (Tukey HSD) benzeri istatistiksel yöntemler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, benlik saygısı ile gelecek beklentisi arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmış ve yüksek benlik saygısına ve olumlu gelecek beklentisine sahip olma olasılığı milli sporcularda daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Uzun zaman spor yapan bireylerin benlik saygısının yüksek olduğu ancak spor yapma süresinin az olan bireylerin gelecek beklentisi üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Sporcuların ekonomik durumunun benlik saygısı ve gelecek beklentisi üzerinde pozitif etkilediği saptanmıştır. Ancak eğitim değişkeninde benlik saygısı ile anlamlı bir farklılık tespit edilmezken gelecek beklentisi arasında anlamlı bir farklılık olduğu gözlenmiştir. Sporcularda benlik saygısının geleceğe yönelik beklentilerinde önemli etkiye sahip olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | March 16, 2023 |
Acceptance Date | October 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 16 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education