Covid-19 pandemisi sürecinde virüsün yayılma hızını yavaşlatmak ve insan sağlığını korumak amacıyla yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. Bu araştırmada Covid-19 pandemisi döneminde geçici koruma altındaki Suriyeli öğrencilerle gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma türlerinden fenomenolojik desende tasarlanan araştırmanın çalışma grubu ölçüt örneklem modeli ile belirlenmiştir. 2020-2021 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde sınıflarında geçici koruma altındaki Suriyeli öğrenciler bulunan 12 sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Verilerin toplanması yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla sağlanmıştır ve verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada uzaktan eğitim sürecinde geçici koruma altındaki Suriyeli öğrencilerin teknolojik cihazlar ve internet erişimi konusunda yaşadıkları maddi sorunlar başta olmak üzere, dil sorunu ve velinin olumsuz tutumundan kaynaklı nedenlerle canlı derslere katılımlarının oldukça düşük olduğu ev ortamlarının ve eğitim gören kardeş sayılarının canlı derslere katılımlarda sorunlar yarattığı, eğitimde fırsat eşitliğinin ortadan kalktığı öğrencilerde duygusal ve psikolojik boşluk yarattığı ve öğrenciler arası seviye farklılıklarına neden olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Geçici koruma altındaki öğrencilere teknolojiye erişim imkanının sağlanması, EBA’ya geçici koruma altındaki öğrencilere uygun içeriklerin eklenmesi, var olan içeriklerin de geçici koruma altındaki öğrencilere uygun olarak zenginleştirilmesi, uzaktan eğitim sürecine katılamayan öğrencilerin tespit edilerek takviye kursların verilmesi ve geçici koruma altındaki öğrencilerin sosyal-duygusal yönden desteklenmesi sunulan önerilerdendir.
During the Covid-19 pandemic, in order to slow down the spread of the virus and protect human health, face-to-face education was suspended and the distance education process was started. In this study, it is aimed to evaluate the distance education process carried out with Syrian students under temporary protection during the Covid-19 pandemic period, according to the views of classroom teachers. The study group of the research, which was designed in a phenomenological design from qualitative research, was determined by the criterion sampling model. In the second term of the 2020-2021 academic year, 12 classroom teachers with Syrian students under temporary protection in their classes formed the study group of the research. Data collection was provided through a semi-structured interview form and content analysis technique was used in the analysis of the data. In the research, especially the financial problems experienced by Syrian students under temporary protection regarding technological devices and internet access during the distance education process, it has been concluded that the participation in live lessons is very low due to language problems and the negative attitude of the parents, the home environment and the number of siblings studying create problems in participation in live lessons, the absence of equality of opportunity in education, creating emotional and psychological gaps in students and causing level differences between students. Providing access to technology for students under temporary protection, adding content suitable for students under temporary protection to the EBA, enriching existing content in accordance with students under temporary protection, identifying students who cannot participate in the distance education process and providing supplementary courses and providing social and emotional support for students under temporary students are among the suggestions offered.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |
The published articles in JIETP are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License