Research Article
BibTex RIS Cite

A Review of Museums in the Context of Communication and Marketing

Year 2021, Volume: 3, 20 - 39, 30.11.2021
https://doi.org/10.51637/jimuseumed.872490

Abstract

To benefit from the opportunities offered by the changing age and to survive in the competitive environment that is felt in every field, museums, just like other institutions have to make creative applications in communication and marketing. Communication is the most important factor in accelerating and facilitating the flow of information between the museum and the public. Marketing is a very important detail in attracting visitors to the museum. It is impossible for museums that do not have effective practices for communication and marketing to be able to renew themselves in this environment and qualify themself as popular culture venues. Therefore, every application aimed at communication and marketing has vital importance for museums. However, when the relevant literature was scanned, no research examined multiple museums comparatively for communication and marketing relations, in which only communication studies were conducted in the museum. Within the scope of this research, the Washington National Gallery of Art and the Chicago Museum of Science and Industry were examined in the context of their practices in the field of communication and marketing. As a result of the research, it was understood that both museums benefited from the opportunities offered by the age in terms of both communication and marketing. However, it has been concluded that the National Gallery of Art is one step ahead of the Museum of Science and Industry with its educational opportunities, research activities, social spaces, and website design.

References

  • Aydınalp, G., I. (2019), Müze iletişimi, İstanbul; Akademik Kitaplar Yayınevi.
  • Bayram, E. (2017), Rahmi M. Koç Müzesi’nde eğitim. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 214.
  • Bostancı, M. (2019), Dijital müzecilik ve interaktif iletişim: sfmoma ve mori dijital sanat müzesi örneklemleri, Cilt 2, Sayı 2.
  • Boyraz, B. (2012), İletişim bağlamında müze teknolojileri ve müzelerde enformasyon, Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt, 1. Sayı, 2.
  • Bozkuş, B., Ş. (2014), Kültür ve sanat iletişimi çerçevesinde Türkiye'de sanal müzelerin gelişimi, International Journal of Social Science, 26, 329-344, doi: 10.9761/JASSS2408.
  • Büyüköztürk, Ş. vd. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri, (18. Baskı) Pegem Akademi: Ankara.
  • Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1996). Educational research: An introduction (6th ed.). Longman Publishing.
  • Güney, A. (2009). Kâr amacı gütmeyen kurumlar olarak müzelerin sürdürülebilirliği için stratejik yaklaşımlar. (Yüksek lisans tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Hooper-Greenhill, E., (2007), Museums and Education: Purpose, Pedagogy, Performance, doi: 10.29311/mas.v7i3.2759 (Erişim adresi: https:// www.researchgate.net/).
  • Huyssen, A, (1999). Alacakaranlık anıları: bellek yitimi kültüründe zamanı belirlemek, İstanbul: Metis Yayınları. ICOM Başkanı Suay Aksoy 19 Haziran 2020 tarihinde görevinden istifa etmiş ve bunu ICOM sayfasından yaptığı açıklama ile duyurmuştur: https://icom.museum/en/news/farewell-note-from-president-suay-aksoy%e2%80%a8/ Makale içinde kaynak olarak gösterilen Suay Aksoy’a ait açıklamalar Aksoy’un Başkanlık görevini sürdürürken yaptığı açıklamalardır.
  • Kasapoğlu, P. (2020), Covıd-19 küresel salgın dönemi ve sonrası müze etkinlikleri, Millî Folklor Dergisi, 2020, Yıl 32, Cilt 16, Sayı 127.
  • Keene, Suzanne. 2005. Fragments of the world: uses of museum collections. Oxford: Elsevier Butterworth Heinemann. DOI: https://doi.org/10.4324/9780080456416.
  • Lord, G., D. (Ed.). (2007). Museums, lifelong learning and civil society, New York: Alta Mira Press.
  • Maccarıo, N. K. (2002). Müzelerin Eğitim Ortamı Olarak Kullanımı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XV, 1, 275-285.
  • MSİ, Museum of Science and Industry, Chicago, 1 Ocak 2021 tarihinde erişildi. Erişim adresi: https://www.msichicago.org/
  • NGA, National Gallery of Art, 1 Ocak 2021 tarihinde erişildi. Erişim adresi: https://www.nga.gov/ Nuzzaci, A. (2006). General education and museum education: Between singularity and plurality. Revista complutense de education, 17 (1), 65-75.
  • Ocak, G. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Özsoy, V. (2016). Görsel sanatlar eğitimi makaleleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Özarslan, K. (2019). Müze pazarlaması bağlamında dünyada ve türkiye’de en çok ziyaret edilen müzelerin ziyaretçi odaklı web tasarımları, Erciyes İletişim Dergisi, Cilt, 6. Sayı. 2, DOI: 10.17680/erciyesiletisim.485401
  • Uralman, N. Hanzade (2018). Müzecilik Seminerleri 5. Oturum: “Müzecilik Eğitimlerinde ve Müzecilerin Mesleki Gelişimde İletişim”. Erişim adresi: https://www.akbanksanat.com/program/muzecilik-seminerleri-iletisim-odakli-muzeler.
  • Runyard, S. (1999). Marketing and public relations handbook for museums, galleries and heritage attractions, UK: The Stationery Office.
  • Sezgin, M., Haşıloğlu, B. ve İnal M. E. (2011). Müze pazarlamasında müşteri ilişkileri ve deneyimleri üzerine bir araştırma, Uluslararası Yönetim, İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 7. Sayı 13. s.201-207.
  • Sökmen, S. (2017), Müze yöneticilerinin postmodern müzelerin pazarlama uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi: İstanbul Örneği. (Yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • TDK, (2018). Yazım kılavuzu. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.

İletişim ve Pazarlama Bağlamında Müzeler Üzerine Bir İnceleme

Year 2021, Volume: 3, 20 - 39, 30.11.2021
https://doi.org/10.51637/jimuseumed.872490

Abstract

Değişen çağın sunduğu imkanlardan faydalanabilmek ve her alanda hissedilen rekabet ortamında ayakta kalabilmek için müzeler de tıpkı diğer kurumlar gibi iletişim ve pazarlama (marketing) bağlamında yaratıcı uygulamalar yapmak durumundadır. Müze ve halk arasında bilgi akışının hızlanıp kolaylaşmasında en önemli etken iletişimdir. İletişim, müzeler için tamamlayıcı bir alt yapı unsuru durumundadır. Pazarlama ise ziyaretçileri müzeye çekmede oldukça önemli bir ayrıntıdır. İletişim ve pazarlamaya yönelik etkili uygulamaların yapılmadığı müze ve galerilerin, bu ortamda kendini yenileyebilmesi ve popüler kültür mekanları olarak nitelendirebilmeleri olanaksızdır. Dolayısıyla iletişim ve pazarlamaya dönük yapılan her uygulama, müzeler için yaşamsal bir öneme sahiptir. Ancak ilgili literatür tarandığında, yalnızca müzede iletişime dönük çalışmaların yapıldığı, iletişim ve pazarlama ilişkisine yönelik birden çok müzeyi karşılaştırmalı olarak inceleyen bir araştırmaya rastlanmamıştır. Tüm bu gerekçelerden hareketle bu araştırma kapsamında Washington Ulusal Sanat Galerisi ile Chicago Bilim ve Endüstri Müzesi iletişim ve pazarlama alanında yaptıkları uygulamalar bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda her iki müzenin de hem iletişim hem de pazarlama konularında yeterince uygulama yaptıkları, teknolojinin sunduğu imkanlardan yararlanabildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ancak Washington Ulusal Sanat Galerisi, sunduğu eğitim olanakları, araştırma faaliyetleri, sosyal yaşam alanları ve web site tasarımı ile Chicago Bilim ve Endüstri Müzesi’nden bir adım ileride olduğu yorumunda bulunulmuştur. Elde edilen bulgulardan hareketle, müze iletişimi ve pazarlamaya yönelik daha fazla araştırma yapılmasının yararlı olacağı önerisinde bulunulmuştur.

References

  • Aydınalp, G., I. (2019), Müze iletişimi, İstanbul; Akademik Kitaplar Yayınevi.
  • Bayram, E. (2017), Rahmi M. Koç Müzesi’nde eğitim. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 214.
  • Bostancı, M. (2019), Dijital müzecilik ve interaktif iletişim: sfmoma ve mori dijital sanat müzesi örneklemleri, Cilt 2, Sayı 2.
  • Boyraz, B. (2012), İletişim bağlamında müze teknolojileri ve müzelerde enformasyon, Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt, 1. Sayı, 2.
  • Bozkuş, B., Ş. (2014), Kültür ve sanat iletişimi çerçevesinde Türkiye'de sanal müzelerin gelişimi, International Journal of Social Science, 26, 329-344, doi: 10.9761/JASSS2408.
  • Büyüköztürk, Ş. vd. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri, (18. Baskı) Pegem Akademi: Ankara.
  • Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1996). Educational research: An introduction (6th ed.). Longman Publishing.
  • Güney, A. (2009). Kâr amacı gütmeyen kurumlar olarak müzelerin sürdürülebilirliği için stratejik yaklaşımlar. (Yüksek lisans tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Hooper-Greenhill, E., (2007), Museums and Education: Purpose, Pedagogy, Performance, doi: 10.29311/mas.v7i3.2759 (Erişim adresi: https:// www.researchgate.net/).
  • Huyssen, A, (1999). Alacakaranlık anıları: bellek yitimi kültüründe zamanı belirlemek, İstanbul: Metis Yayınları. ICOM Başkanı Suay Aksoy 19 Haziran 2020 tarihinde görevinden istifa etmiş ve bunu ICOM sayfasından yaptığı açıklama ile duyurmuştur: https://icom.museum/en/news/farewell-note-from-president-suay-aksoy%e2%80%a8/ Makale içinde kaynak olarak gösterilen Suay Aksoy’a ait açıklamalar Aksoy’un Başkanlık görevini sürdürürken yaptığı açıklamalardır.
  • Kasapoğlu, P. (2020), Covıd-19 küresel salgın dönemi ve sonrası müze etkinlikleri, Millî Folklor Dergisi, 2020, Yıl 32, Cilt 16, Sayı 127.
  • Keene, Suzanne. 2005. Fragments of the world: uses of museum collections. Oxford: Elsevier Butterworth Heinemann. DOI: https://doi.org/10.4324/9780080456416.
  • Lord, G., D. (Ed.). (2007). Museums, lifelong learning and civil society, New York: Alta Mira Press.
  • Maccarıo, N. K. (2002). Müzelerin Eğitim Ortamı Olarak Kullanımı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XV, 1, 275-285.
  • MSİ, Museum of Science and Industry, Chicago, 1 Ocak 2021 tarihinde erişildi. Erişim adresi: https://www.msichicago.org/
  • NGA, National Gallery of Art, 1 Ocak 2021 tarihinde erişildi. Erişim adresi: https://www.nga.gov/ Nuzzaci, A. (2006). General education and museum education: Between singularity and plurality. Revista complutense de education, 17 (1), 65-75.
  • Ocak, G. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Özsoy, V. (2016). Görsel sanatlar eğitimi makaleleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Özarslan, K. (2019). Müze pazarlaması bağlamında dünyada ve türkiye’de en çok ziyaret edilen müzelerin ziyaretçi odaklı web tasarımları, Erciyes İletişim Dergisi, Cilt, 6. Sayı. 2, DOI: 10.17680/erciyesiletisim.485401
  • Uralman, N. Hanzade (2018). Müzecilik Seminerleri 5. Oturum: “Müzecilik Eğitimlerinde ve Müzecilerin Mesleki Gelişimde İletişim”. Erişim adresi: https://www.akbanksanat.com/program/muzecilik-seminerleri-iletisim-odakli-muzeler.
  • Runyard, S. (1999). Marketing and public relations handbook for museums, galleries and heritage attractions, UK: The Stationery Office.
  • Sezgin, M., Haşıloğlu, B. ve İnal M. E. (2011). Müze pazarlamasında müşteri ilişkileri ve deneyimleri üzerine bir araştırma, Uluslararası Yönetim, İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 7. Sayı 13. s.201-207.
  • Sökmen, S. (2017), Müze yöneticilerinin postmodern müzelerin pazarlama uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi: İstanbul Örneği. (Yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • TDK, (2018). Yazım kılavuzu. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Hüseyin Ulus 0000-0001-8670-9835

Publication Date November 30, 2021
Submission Date February 1, 2021
Acceptance Date March 22, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3

Cite

APA Ulus, H. (2021). İletişim ve Pazarlama Bağlamında Müzeler Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi, 3(1), 20-39. https://doi.org/10.51637/jimuseumed.872490

MapMap

JOURNAL OF INTERNATIONAL MUSEUM EDUCATION [JIMuseumED]

by-nc.png This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
27839download