Bu araştırma karar vericilere, öğretmen adaylarının ağırlıklı olarak hangi
değerleri öğretecekleri, hangi karakter eğitim yaklaşımını tercih edecekleri
hakkında öngörülebilir bilgiler sağlamaktadır. Bu bağlamda, bu araştırma
farklı değişkenler açısından öğretmen adaylarının mesleki değerlerini analiz
etmeyi hedeflemektedir. Araştırma, betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın
örneklemi bir devlet üniversitesinde farklı anabilim dallarında öğrenim
gören toplam 860 lisans öğrencisidir. Elde edilen bulgular
değerlendirildiğinde, hem mesleki değer ölçeğinin toplamından elde edilen
puanlar hem de farklılıklara saygı alt boyutundan elde edilen puanlar
açısından anabilim dalları arasında sözel ağırlıklı derslere sahip bölümler
lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu durumun sebebinin, sözel derslerde
insan faktörünün daha fazla ve çok yönlü olarak yer alması gösterilebilir.
İlgili literatür incelemesinde, çalışmalarının çoğunun genellikle farklı
değişkenler ile öğretmenlerin değer tercihleri arasındaki ilişki üzerine
gerçekleştirildiği görülmüştür.
This research provides predictable information to decision-makers about
which character education approach would choose by a teacher candidate,
what values would mainly teach. This research is to aim analysing teacher
candidates’ Professional values in terms of different variables. The research
has been designed as a descriptive survey. The samples were 860
undergraduate students enrolled at a state university in different departments.
When obtained data were evaluated, it was found that there was meaningful
difference that was in favour of departments having verbal weighted courses
between departments in terms of both points of students’ the professional
values and points of ‘being respectful to differences’ sub-dimension. It can
be stated that reason of this condition has been mentioned human factor as
more and versatile in verbal lesson. When the related literature is examined,
it is appeared that most of research carried out on teacher candidates
interested in relationship between value preference and different variables.
Other ID | JA34YB32ZB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.