BibTex RIS Kaynak Göster

Barkodlarla İlgili Bir Şifreleme Etkinliğinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi ve Öğrencilerin Etkinlikle İlgili Görüşleri

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, 61 - 78, 01.12.2011

Öz

Bu araştırma, “9 un 3 ü” isimli kodlama sistemi ile ilgili bir şifreleme etkinliğinin uygulanabilirliğinin incelenmesi ve bu etkinlikle ilgili öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, araştırma 8. Sınıfta bulunan 11 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere öncelikle çalışma kâğıtları dağıtılarak etkinlik uygulanmış, daha sonra etkinlikle ilgili olarak her bir öğrenciden görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Uygulama sona erdikten sonra öğrencilere dağıtılan çalışma kâğıtlarının incelenmesi ve öğrencilerin uygulama esnasındaki durumları göz önünde bulundurularak etkinliğin uygulanabilirliği incelenmiştir. Öğrencilerden alınan görüş formlarının incelenmesi ile de öğrencilerin etkinlikle ilgili görüşleri belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, kullanılan etkinliğin ilköğretim 8. sınıf düzeyi için uygun ve kullanılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin etkinlikle ilgili görüşlerinin ise olumlu yönde olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Altun, M. (2006). Matematik Öğretiminde Gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2): 223-238.
  • Altun, Y. (2006). Ortaöğretim Matematik Konularının Öğretiminde Etkinlik Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Van.
  • Bagni, G.T. (2006). Some Cognitive Difficulties Related to the Representations of two Major Concepts of Set Theory. Educational Studies in Mathematics, 62(3): 259-280.
  • Başer, E.T. (2008). 5E Modeline Uygun Öğretim Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersindeki Akademik Başarılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Durmuş, S. (2007). Matematikte öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilere yönelik öğretim yaklaşımları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13): 76-83.
  • Ercan, Ö. (2005). Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretim Etkinliklerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Permütasyon Ve Olasılık” Ünitesindeki Akademik Başarılarına Etkisi, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Güler, E. (2007). Modüler Aritmetik Konusunun Öğretiminde ùifreleme Aktivitelerinin Matematik Başarısına Etkisi. Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Hiçcan, B. (2008). 5E Öğrenme Döngüsü Modeline Dayalı Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Jankvist, U.T. (2009). A categorization of the “whys” and “hows” of using history in mathematics education. Educational Studies in Mathematics, 71(3): 235-261.
  • MEB (2005). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: MEB Yayınları.
  • MEP (1995). http://www.cimt.plymouth.ac.uk/projects/mep/default.htm. Erişim Tarihi: 10.05.2010.
  • ùen, F. (2005). İlköğretim 7. Sınıflarda Matematik Dersi 1. Dereceden 1 Bilinmeyenli Denklemler Konusunda Aktif Öğretim Temelli Etkinliklerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim Matematik Öğretiminde Oyun ve Etkinliklerle Öğretimin Erişi ve Tutuma Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Yerlikaya, T. (2006). Yeni ùifreleme Algoritmalarının Analizi. Trakya Üniversitesi, Doktora Tezi, Edirne.

Examining of Applicability of Encryption Activity about Barcodes and Opinion of Students about this Activity

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, 61 - 78, 01.12.2011

Öz

The aim of this study is to examine the applicability of the encryption activity about encoding system named “3 of 9” and to determine what the students’ opinions are. For that purpose this, the research is carried out with 11 students who are attending to 8th grade school. Previously by handing out work sheets to the students, the activity is carried out. And then opinions of every students about the encoding activity are picked up as nominal. After the application is finished, by considering the examining of work sheet which hanged out to the students and evaluating the cases of the students during the application, the applicability of activity is examined. The opinions of the students about the activity are determined with examining the feedback form gathered from students. At the end of the study, the result is that activity used in this study is convenient and usable for 8 th grade primary school students. It is found that opinions of students about the activity is in a positive direction.

Kaynakça

  • Altun, M. (2006). Matematik Öğretiminde Gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2): 223-238.
  • Altun, Y. (2006). Ortaöğretim Matematik Konularının Öğretiminde Etkinlik Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Van.
  • Bagni, G.T. (2006). Some Cognitive Difficulties Related to the Representations of two Major Concepts of Set Theory. Educational Studies in Mathematics, 62(3): 259-280.
  • Başer, E.T. (2008). 5E Modeline Uygun Öğretim Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersindeki Akademik Başarılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Durmuş, S. (2007). Matematikte öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilere yönelik öğretim yaklaşımları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13): 76-83.
  • Ercan, Ö. (2005). Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretim Etkinliklerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Permütasyon Ve Olasılık” Ünitesindeki Akademik Başarılarına Etkisi, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Güler, E. (2007). Modüler Aritmetik Konusunun Öğretiminde ùifreleme Aktivitelerinin Matematik Başarısına Etkisi. Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Hiçcan, B. (2008). 5E Öğrenme Döngüsü Modeline Dayalı Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Jankvist, U.T. (2009). A categorization of the “whys” and “hows” of using history in mathematics education. Educational Studies in Mathematics, 71(3): 235-261.
  • MEB (2005). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: MEB Yayınları.
  • MEP (1995). http://www.cimt.plymouth.ac.uk/projects/mep/default.htm. Erişim Tarihi: 10.05.2010.
  • ùen, F. (2005). İlköğretim 7. Sınıflarda Matematik Dersi 1. Dereceden 1 Bilinmeyenli Denklemler Konusunda Aktif Öğretim Temelli Etkinliklerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim Matematik Öğretiminde Oyun ve Etkinliklerle Öğretimin Erişi ve Tutuma Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Yerlikaya, T. (2006). Yeni ùifreleme Algoritmalarının Analizi. Trakya Üniversitesi, Doktora Tezi, Edirne.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34YU36VD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Şükrü Özdemir Bu kişi benim

Zeynep Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, A. Ş., & Yıldız, Z. (2011). Barkodlarla İlgili Bir Şifreleme Etkinliğinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi ve Öğrencilerin Etkinlikle İlgili Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 61-78.