Kıbrıs kökenli İngiliz Tracey Emin 1990’lı yıllarda uluslar arası sanat pazarlarında ve ortamlarında sansasyonel çalışmalarıyla saygınlık kazanmış ve İstanbul’da da sergi açmış bir sanatçıdır. Özel yaşamını bir sanat objesi gibi kullanan feminist sanatçı Emin, enstalasyon alanına cinsellik tabusu, özel yaşamın mahremiyeti konularıyla hem sanatsal hem de felsefi açıdan katkılar getirmiştir. Bu makalede en önemli iki çalışması “Yatağım” ve “1963–1995 Arasında Uyuduğum Herkes” kullanılan mecazlar açısından incelenmektedir.
Tracey Emin özel alan enstalasyon feminizm Kavramsal Sanat Güncel Sanat
Cypriot orgin English artist Tracey Emin is respected her sansational works and exhibitions by the international art markets and circles in 1990’s and she also opened an exhibition in İstanbul. Feminst artist Tracey Emin who used herself private life as an art object has contributed to the in the installation field , by expressing taboo of sexuality and secrecy of private life in artistical and philosophical way.. In this article, the most important two works of hers, " My Bed" and "Everyone I sleep between 1963-1995," have been examined in terms of metaphors used.
Tracey Emin private space installation feminism Conceptual Art Contemporary Art
Diğer ID | JA34YY37CD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.