Travel effciency and traffc safety of unsignalized intersections are two main objectives
considered in traffc management. Microscopic simulations are widely used in transportation operations
and management analysis because “simulation is safer, less expensive and faster than feld implementation
and testing”. VISSIM is a microscopic traffc simulation program. The heaviest traffc volume and
annually average 15 accidents occurred in Atatürk University campus that connect Çat Road to Hospital
named as Teknokent Junction was studied. Field observations were simulated in VISSIM. Signalization
program and geometric changes were proposed and applied in the feld. After the application, no traffc
accident was observed in the junction for 1,5 years. Applied right turn island minimized the delay time
for the arms
Trafk yönetiminde ele alınan iki ana amaç sinyalize olmayan kavşaklardaki trafk güvenliği
ve yolculuk verimliliğidir. Mikroskopik simülasyonlar ulaşım projelerinde ve yönetiminde yaygın
bir şekilde kullanılmaktadırlar çünkü simülasyon güvenlidir daha ekonomiktir ve arazi uygulama ve
denemelerinden daha hızlıdır. Bu çalışmada Atatürk Üniversitesi Kampüsündeki en yoğun trafk hacmine
sahip ve yıllık ortalama 15 kazanın olduğu Teknokent Kavşağı incelenmiştir. Araziden elde edilen
ölçümler VISSIM programı ile simüle edilmiştir. Farklı sinyal programları ve geometrik düzenlemeler
önerilmiş ve uygulanmıştır. Uygulamalardan sonra ilgili kavşakta 1,5 yıldır herhangi bir kaza olmamıştır.
Önerilen ve uygulanan sağa dönüş adaları kollardaki gecikmeleri minimize etmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | İnşaat Mühendisliği / Civil Engineering |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2016 |
Submission Date | March 5, 2016 |
Acceptance Date | May 2, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 3 |